6 mnd grøt til 4 mbd baby?

En tråd i 'Juli 2017' startet av Julilykke-17, 13 Nov 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Kommer litt an på om du ammer eller gir mme også. Om man gir mme så anbefales 4 mnd. Men man kan fint fullamme til 6 mnd

2. Sommermamma*2 Glad i forumet Marshmallows2021 Julibaluba 2017

Vi har også begynt med grøt nå siden lille går lite opp i vekt.. Hvor mye gir du jenta di ? Jeg begynte i går og hun elsket det og ble sur da hun bare fikk et par teskjeer

Last edited: 21 Nov 2017
  3. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Vi begynte med bare 2-3 skjeer siden hun var litt skeptisk de to første gangene. Så økte vi til 5-6-10 skjeer osv. Nå spiser hun ei lita skål før leggetid og smatter og koser seg. Om babyen din ser ut til å like det så hadde jeg økt raskere, om de reagerer så merker du det fort. Kanskje gi en 8-10 skjeer i dag? De blir tørste av grøt så vi fikk beskjed av hs om å gi vann (kokt og avkjølt) på flaske til grøten for å venne henne til smaken. Gir noen slurker av det for smakens del og ammer for å slukke tørsten etterpå.

• Liker Liker x 1
  4. Sommermamma*2 Glad i forumet Marshmallows2021 Julibaluba 2017

Hun var mer fornøyd etter at hun fikk mer grøt, men får uheldigvis mye magevondt.. Så etter i kveld tror jeg vi enten må vanne enda mer ut, bytte grøt, eller gi enda mindre. I dag blanda jeg ut en ss grøt og vann til det ble godt flytende, hund fikk ikke spise opp alt, likevel vondt i magen. :(

5. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Uffda.. vår sliter med forstoppelse av grøten, selv om hun ikke får så store mengdene. Gir sviskemos på dagen med sparsom effekt. Ikke bare enkelt for disse små magene med fast føde! Kanskje du bør prøve grønnsaksmos isteden? Type potet/søtpotet el gulrot?

Del denne siden