6,5 kg opp i vekt uke 32+0.

1 kg opp i måneden er ikke mye i det hele tatt, er bra det:) du har ikke mulighet for å gå til jordmor istedenfor? De har en del mer peiling på slikt enn en lege ;)
Jeg går til jordmor også, men ikke så ofte. Men bare legen som er så intens. Hvertfall nå. Jeg går vanligvis hver mnd ellers også pga. sykemelding da jeg motar aap. Kommer meg liksom ikke unna føler jeg.

Huff kvalme er ikke noe særlig :( har selv bare kastet opp 2 ganger i løpet av svangerskapet. Bank i bordet. Føler med dere som virkelig plages med det. Det er grusomt. Enn får jo en sånn sykdomsfølelse som ikke er noe god, også virker en ikke 100%. Trur nesten jeg hadde valgt kiloene enn kvalme. Kiloene kan vi jo få bort ;)
1 kg pr Mnd skulle det selvsagt stå, men godt du skjønte det :)

Akkurat det, kg kan man med god vilje og egeninnsats bli kvitt selv :) vekt er ikke det viktigste, selv om det er viktig ;)

Jeg har gått opp omtrent 6,5 kg, og er 32 uker på vei, for to dager siden sa jordmor at det var flott, så du har nok ingenting å bekymre deg for ☺️

Så heldig du er som ikke har lege som styrer mer enn nødvendig :) også så flink du er som ikke har lagt på deg noe. Det krever selvdisiplin :)
Egentlig gjør jeg ingen ting for det, ikke så veldig i hvertfall. Jeg blir veldig fort mett, og veldig fort sulten igjen, så det anbefalte "ofte og lite" får jeg bra til. Ett knekkebrød til frokost holder i massevis, også tar jeg kanskje en liten yoghurt etter 2 timer, og sånn går no dagan ;)

I tillegg har jeg fått sv.diabetes, så holder meg unna raske karbohydrater og godteri ...

Sniker fra oktober.
Jeg veide 84 før svangerskapet og er 160 høy.
Er nå 31+0 og har kun gått opp 4,8, kilo.
Babyen var 1350g på UL 29+4 og det var +3%.
Var hos jordmor 30+4 og hun sa at babyen vokser akkurat som hun skal selv om jeg ikke går opp så mye. Hun tar rett og slett av mine "reserve" lager siden jeg har litt ekstra :p
Legen min er motsatt av deg. Hun maser om at jeg IKKE må gå opp for mye. Helst max 7 kilo. Noe som gjorde at jeg stresset mye mer enn jeg burde.
Jordmor sa "ta det med ro, og nyt svangerskapet ditt. Ikke fokuser på vekten din."

Sniker fra oktober.
Jeg veide 84 før svangerskapet og er 160 høy.
Er nå 31+0 og har kun gått opp 4,8, kilo.
Babyen var 1350g på UL 29+4 og det var +3%.
Var hos jordmor 30+4 og hun sa at babyen vokser akkurat som hun skal selv om jeg ikke går opp så mye. Hun tar rett og slett av mine "reserve" lager siden jeg har litt ekstra :p
Legen min er motsatt av deg. Hun maser om at jeg IKKE må gå opp for mye. Helst max 7 kilo. Noe som gjorde at jeg stresset mye mer enn jeg burde.
Jordmor sa "ta det med ro, og nyt svangerskapet ditt. Ikke fokuser på vekten din."
:) Høres jo helt likt ut som med meg det da :) bare at gutten vår veide 1460g i uke 29+5 faktisk hakket større enn din :) Det må være deilig å ha en sånn jordmor. Ja legen min vill heller ikke at jeg skal legge så mye på meg. Så når jeg først ikke gjør det er det galt det også. Blir jo aldri klok på han. Dessverre...

:) Høres jo helt likt ut som med meg det da :) bare at gutten vår veide 1460g i uke 29+5 faktisk hakket større enn din :) Det må være deilig å ha en sånn jordmor. Ja legen min vill heller ikke at jeg skal legge så mye på meg. Så når jeg først ikke gjør det er det galt det også. Blir jo aldri klok på han. Dessverre...

Det er fryktelig slitsomt med sånne leger som gjør at man blir mer redd og usikker hele tiden.
Sånne leger bør ikke ha noe med gravide å gjøre. Da er man tross alt ganske følsom fra før. :o

Back
Topp