5mndkontroll!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Da var den unnagjort også, gitt! Syns vi nettopp var på 4 måneders. ;)

Nå er han 6370gram,65cm lang og 41,8 rundt hodet. :)
Jeg syns det var for lite vektoppgang, men både helsesøster og kurven mente motsatt, så jeg skjønner ingenting. Har jo googlet meg ihjel. :P Men det har vel litt i forhold til lengde også å gjøre? Jeg har hverken den største eller lengste gutten i gata, så. ;)

Under vaksinen HYLSKREK han. :( Aldri vært så ille før. Det var nesten sånn at jeg hadde lyst til å springe der ifra før hun fikk satt den andre. Muligens var det på grunn av at han hadde sovet lite førut.
Ingen reaksjon på sprøyta foreløpig!

Uff, stakkars! Det er ikke noe gøy når de reagerer sånn. Vi skal på 5 mnd kontroll i morgen og er veldig spente på målene. Vår lille er ikke så liten lenger :-)

Mini veide 5,5kg og var 61cm lang på 5-månederskontrollen. Lita veldig aktiv frøken :) Vaksinene gikk heldigvis mye bedre denne gangen :D

Kontrollen ferdig. 7,3 kg, 68cm lang og 43,5cm rundt hodet.

Ferdig her også :) 67 cm lang, 7,3 kg og 43 i hodeomkrets

7,5 kilo og 66,5 cm lang. husker ikke hodemålet jeg...men lå fint på kurvene sine. Gikk veldig bra med vaksinene denne gangen :-)

Fikk kjeft for ikke å ha begynt med mat??? blir ikke klok på den dama jeg... tror hun hater amming utifra alle rådene hun har gitt siden fødsel. Men sjekka akkurat hos helsedirektoratet og de anbefaler fortsatt fullamming til 6 mnd dersom barnet virker fornøyd og vektøkningen er bra. skjønner ikke hvorfor jeg da får andre råd hos henne.. sukk
synes liksom jeg alltid går deppa ut av det kontoret.

Da har vi også vært på 5 måneders kontroll. Veier 7935 og er 66, 5 cm lang. Kun gått opp i underkant av 100 gram siste måneden. Har jo litt å gå på, men det forklarer nok det ekstra måltidet nattestid. Vil ikke ta flaske eller ha fast føde...:oops:

Vi også! 69 cm lang :D og veide rett under 8 kg! Ellers gikk vaksina greit, men har vært ganske urolig og umulig siden da .... :p

Skulle egentlig hatt 5 mnd kontroll kl 10 i går. Men selvfølgelig fikk jeg tlf rett over 8 at vår hs var hjemme med sykt barn. Jeg som har vært Såååå spent på hvordan vekten hans er (har prøvt å utsette måltida litt/gitt litt vann for å prøve å begrense mme mengden litt), lengden og gruet meg til vaksinene.

Nå må vi vente til onsdag i neste uke.

Her var han 7950 og 70,5 cm lang ;) fikk feber av sprøyten men er frisk nå. 3 dager siden :)

Her var jenta mi omtrent like stor :) jeg får så vondt inni meg når mini får vaksinene, skikkelig sår og lei gråt :(

Da har vi og endelig hatt 5 mnd kontroll. Ei veka etter den egentlige timen. Vaksinene gikk bra og lillegutt virker ikke plaget enda vertfall. Men bare ca 3 timer siden.

Men føler nesten at jeg snart må slutte å kalle han lillegutt :-P hehe. Han er jo virkelig ikke liten. Nå var han 10220 gram og 69 cm :-O Giga baby :-P hehe

Back
Topp