5kg!

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg har gått opp hele fem kg på to uker??!! Blir litt stressa for hvor fort det kan gå.. Jeg må skjerpe meg med spisinga. Jeg orker ikke trene, er så utrolig gåen om dagene. Er det noen flere som har det sånn? Burde jeg begynne med krem mot strekkmerker? Funker babyolje? :)

01.01.14

Oi! Det varierer jo fra svangerskap til svangerskap og jente til jente :) Siden jeg har endel å ta fra så er jeg glad det ikke er meg :p Med de to første så gikk jeg først ned 10-12 kg før jeg la på meg de 10-12kg igjen og veide det samme på slutten som på starten :p

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Det må vel være en del vann og slikt? Jeg tror ikke kremer og olje hjelper så mye, men andre har kansje gode erfaringer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Må være vann ja :) Skal godt gjøres å klare å spise på seg 5kg på den korte tiden :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Viktig å være litt obs på hva man spiser. Mye er sikkert vann. Er litt sånn tiltak å komme seg opp og bevege seg. Liten tur på 30 min er topp :)

❤️Termin 17.januar ❤️

Blir litt redd for strekkmerker. Jeg har ikke sååå mye på kroppen fra før, så er redd for at ting skal skje litt før jeg vet ordet av det:)

01.01.14

Det finnes ingen kremer eller oljer som holder strekkmerkene unna dessverre ;) Bare smør deg inn med en god fuktighetskrem, så kan man jo alltids håpe det hjelper bittelitt iallefall :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Jeg brukte jordnøttolje forrige svangerskap å slapp strekkmerker. Men det kan være veldig tilfeldig at jeg slapp det:p
Jeg la også på meg mye sist svangerskap, mest pågrunn av spising og lite aktivitet. Å sleit med å få de av igjen:p men klarte det!
Men denne gangen skal je ungå å spise slik som sist!:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Jeg har gått opp hele fem kg på to uker??!! Blir litt stressa for hvor fort det kan gå.. Jeg må skjerpe meg med spisinga. Jeg orker ikke trene, er så utrolig gåen om dagene. Er det noen flere som har det sånn? Burde jeg begynne med krem mot strekkmerker? Funker babyolje? :)

01.01.14
E nok bare vann :) De selger en krem på apotektet mot strekkmerker har jeg sett, men om det fungerer er en annen ting. Det skader i allefall ikke. Det var en lege som sa til meg en gang at det beste var å masere magen daglig med en god fuktighetskrem :)

Er nok bare vann som mange andre sier. Hørtes litt for ekstremt ut å gå opp 5 kg på to uker pga graviditeten. Jeg har selv gått ned:/ Men det er pga jeg har lagt om kostholdet og spiser sunnere nå etter jeg ble gravid. Anbefaler sunn mat og lett mosjon.

Strekkmerker går mye på hormonene i kroppen, har ikke noe med hvor mye man går opp i vekt allefall. Kjenner flere som har strekkmerker som ikke gikk opp noe nesten, å jeg gikk opp 16kg sist svangerskap å har ikke et eneste strekkmerke :-) men kan jo være lurt å smøre seg med en fet fuktighetskrem mot slutten, siden huden strekker seg mye :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige svangerskap gikk jeg opp endel i førsten.(10 kg) Gikk fra 52 kilo til 82 på slutten:eek: jeg smurte meg hver dag. Men blei strekkmerker fordet. Men det kom noe fint ut av det så bryr meg fint lite om strekkmerkene på magen altså:D jeg skal bevege mer på kroppen dette svangerskapet så jeg ikke eser ut så voldsomt som sist:p

Back
Topp