5 mnd-kontroll

Omvendt her, alle kommenterer hvor tykk han er:( hint om at jeg burde gi mindre mat. Man slanker ikke babyer!! Blir skikkelig sint og lei av slike kommentarer:/

Den er ekkel. Nei man slanker ikke babyer! Vekten vokser de av seg når de blir større. Jeg har alltid hatt ganske store barn. Og samtidig gjort et nr ut av det selv.. Da får jeg ingen reaksjoner.. Annet enn at jeg ikke må si sånn ;)
 
Den er ekkel. Nei man slanker ikke babyer! Vekten vokser de av seg når de blir større. Jeg har alltid hatt ganske store barn. Og samtidig gjort et nr ut av det selv.. Da får jeg ingen reaksjoner.. Annet enn at jeg ikke må si sånn ;)
Kanskje den taktikken jeg også må kjøre;)
 
Har visst glemt denne. På 5 mnd kontroll på onsdag (5 mnd, 3 dager) var frøkna 65 cm og 7420g. Har nå doblet vekta og gjorde seg ikke mye av sprøytene. Hyl i 10 sek for hvert stikk så blid som en sol:)
 
Da har vi å vært på 5 mnd kontroll :) hun var 7,8 kg og 67,7 cm! Lang jente. Sterk og fin. Snudde seg nesten over på magen foe første gang når vi var der.

Hs mente det nå var på tide med smaksprøver.. Svarte ikke noe særlig på det men vi tenker uansett ikke starte med det før om en mnd ;) det blir når vi kommer hjem fra ferie! Skal ikke ha 6 mnd før etter jul likevel så :)
 
Vi var på kontroll i dag, og lilleprupp fikk vaksine tross at han er forkjølet og har/hadde feber.....
7,8kg og 66cm lang. Fin liten gutt :)

5 måneder og 3 dager gammel..
 
Vi var på kontroll i dag, og lilleprupp fikk vaksine tross at han er forkjølet og har/hadde feber.....
7,8kg og 66cm lang. Fin liten gutt :)

5 måneder og 3 dager gammel..

Rart de gjør så forskjellig! Ved feber får de iallefall ikke vaksine her. Vurderer fram og tilbake om de er ellers i dårlig form/kan risikere å få feber likevel
 
Rart de gjør så forskjellig! Ved feber får de iallefall ikke vaksine her. Vurderer fram og tilbake om de er ellers i dårlig form/kan risikere å få feber likevel

Jeg trodde heller ikke at han kunne få vaksine, men helsesøster kjente bare litt i panna hans og på hodet, og sa at han virker fin.. 2 timer etterpå tok jeg temp, og da hadde han 38.6 i feber (han fikk feber sist han fikk vaksiner også, men nå har han hatt det lørdag, søndag og mandag + idag..).

Han sovna tvert i går kl. 18.30, fikk litt mat 00.30, og sov videre til 08.00. Såvidt oppe istad, men sovna igjen 08.30 - og sover enda. Grinete, feber, varm, slapp.
 
Var på kontroll i går :)

Vekt: 6350g
Lengde: 67,5cm
Hodeomkrets: 42-43? Var litt vanskelig å måle

Hun hylte av vaksinene, men virker ikke som hun har reagert noe på dem :) litt sutrete i går kveld, og ville bare bli bært, ellers ikke noe annet :)
 
Var på kontroll den 25., mini er 5mnd den 29.
Vekt: 6750gr
Lengde: 64,5cm
:)
Hun gråt vondt av begge stikk, men både diet godt og sov 2,5t etterpå i vogna. På ettermiddag og kveld synes jeg bare hun hadde litt lettere for å være misfornøyd, så vi slapp den utrøstelige gråtetokten som vi hadde på ettermiddagen etter 3mnd's-kontrollen.
 
Var 6800 g og 57,5 cm. Husker ikke hode og sitter litt for godt til å reise meg :p

Han hadde gjort et dypp på kurven sist gang men har nå funnet seg en ny kurve. Hs var litt stresset sist men orker ikke stresse når han er blid og fornøyd :p
 
Ble helt hyper av vaksina! Ville ikke sove armer og bein gikk som trommestikker.. Men blid og fornøyd.. Heldigvis roet seg nå
 
7250 gram og 65cm akkurat 5 mnd Lagt på seg 2,5 kg siden 3mnd kontroll:p Gråt av stikkene og fikk feber natten + dagen etter.
 
Back
Topp