5 mnd-kontroll

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Hvordan gikk det?

Her var lille 5 mnd og ei uke ca,
7640 gram
68 cm
42,2 rundt hodet

Gråt når hun fikk vaksinene, men gikk fort over, satt i fanget til pappaen da hun fikk sprøytene denne gangen, jeg syntes det var så fælt sist :oops: Fikk litt feber dagen etter, men gikk heldigvis fort over :) Har mer enn doblet fødselsvekta si nå, helt utrolig så fort sånne små vokser!
 
Vi var på kontroll i går, korrigert 5 mnd kontroll :) da var han
6725 gram
66 cm
44 rundt hodet

Vaksinen tok han sist mnd, det ble grining og han var kjempe fornærmet på hs, men gikk fort over.. Han ble slapp og fikk feber samme dag og litt feber dagen etter, men ellers fin form :)
 
Vi var på kontroll forrige uke dagen før han var 5 mnd.gråt litt når vaksinen ble satt men gikk fort over.var veldig sutrete hele natten gjennom etter vaksinen men ingen feber da. Her veide han 7770 og var 66,5 cm lang og 42 rundt hodet.de vokser jammen fort disse nydelige små
 
9210 gr (!!)
69,6 cm
44 cm rundt hodet

Skrek når hs stakk sprøytene, men det gikk fort over:) Ingen reaksjoner i etterkant av vaksinen;)
 
Var på 6 mnd kontroll på tirsdag. Er født en mnd fortidlig, så blir jo egentlig en 5 mnd kontroll:) Han var 8330g, 66 cm og 45,5 rundt hodet. Liten og rund:) fikk også vaksine siden han var syk på 5 mnd kontroll. Denne gangen fikk han feber på kvelden. Men kan være det ble litt mye på en gang, dagen etter var to tenner nede brutt igjennom!:)
 
5 mnd og 10 dager:

9370g, 69 cm og 45,4? rundt hode :)
(Litt usikker på hodemålrt)

Stor plugg :)

Gren ikke på første stikket, bare mistet leken på gulvet. Det andre klaget han litt og antydning til grining, men gikk fort over :) mer opptatt av å tygge på leken :) fekk feber om natten og hadde feber dagen etter vaksinen..
 
Vi var der 11/11 han var 6930gram, 64,5 cm lang. Hode husker jeg ikke.
Gråt av den siste vaksinen. Fikk kraftig oppkast og høy feber samme kveld. Og hadde feber hele natten og hele dagen etterpå. Varierte mellom 38,1 og 39,1.
 
Vi har også vært på 5 mnd kontroll. Hun var da 66 cm lang, og veide 6320 gram.
 
5 måneder og 4 dager

6735 kg
68,5 cm
42,5 cm rundt hode trur jeg det var.

Ikke gått opp noen ting på en måned, så her må vi bare kjøre på med mer mat. Brukt all energien sin på å vokse 2,5 cm.
Stikkene var vonde denne gangen også, men det gikk fortere over heldigvis.
 
5 mnd og 2 dager var han 68 cm, 8720 g og 44,4 i hodeomkrets. Stor og fin gutt
 
5 måneder og halvannen uke. 62,5 og 5,8 kg. En liten pike men det var broren også. Hun vokste mye I begynnelsen men nå har det dabbet litt av. Følger kurven sin I alle fall.
 
5 måneder og halvannen uke. 62,5 og 5,8 kg. En liten pike men det var broren også. Hun vokste mye I begynnelsen men nå har det dabbet litt av. Følger kurven sin I alle fall.

Synes små babyer er så søte. Mi var sånn på 3 mnd kontrollen! Dvs hun var like lang men en kg tyngre ca.. (Tror jeg da om jeg ikke husker helt feil nå) nå er hun 8 kg om ikke nærmere 9... Ktr om en uke)

Det viktigste er jo de finner sin kurve og følger den :) og siden broren og var liten er det vel litt i genene vil jeg tro?
 
Synes små babyer er så søte. Mi var sånn på 3 mnd kontrollen! Dvs hun var like lang men en kg tyngre ca.. (Tror jeg da om jeg ikke husker helt feil nå) nå er hun 8 kg om ikke nærmere 9... Ktr om en uke)

Det viktigste er jo de finner sin kurve og følger den :) og siden broren og var liten er det vel litt i genene vil jeg tro?
Ja vi er lave begge to og storebror følger nederste percentilen.
 
Følger hun grafen sin? Min er omtrent rundt der også men føler hn er så liten i forhold til andre på hns alder.
Ja hun følger kurven sin fint. Og hun er omtrent som storesøstrene sine :) Våre unger er tydeligvis lange og slanke.

Hun er aktiv og blid, og motorisk tidlig ute, så jeg uroer meg ikke for vekt.
 
Ja hun følger kurven sin fint. Og hun er omtrent som storesøstrene sine :) Våre unger er tydeligvis lange og slanke.

Hun er aktiv og blid, og motorisk tidlig ute, så jeg uroer meg ikke for vekt.
Han er også veldig aktiv og blid:) blir så irritert over alle som mener han er for tynn
 
Han er også veldig aktiv og blid:) blir så irritert over alle som mener han er for tynn
Omvendt her, alle kommenterer hvor tykk han er:( hint om at jeg burde gi mindre mat. Man slanker ikke babyer!! Blir skikkelig sint og lei av slike kommentarer:/
 
Normalområdet for babyens vekt er ganske bredt, så både runde og slanke kan være innen normalen. Det viktige er at de er aktive og våkne og at de følger kurven sin, tenker jeg. Så får andre bare mene hva de vil.
 
Back
Topp