5 mnd kontroll :D

3smågull

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Høsthjerter 2017
Da har vi også vært på 5 mnd kontroll, og rampen min veie nå 10220 gr og er 69.5 cm lang :) Store fine gutten min <3
Han snudde seg også fra mage til rygg for første gang på kontrollen, sikkert for å vise seg frem for Helsesøster:p hehe..
Han fikk også vaksine, noe som han ikke grein av dinne gangen :D

Oi, så flink han var da[:)]  Og sa ingenting ang vaksinen? det var jo veldig bra da.. [:)] Vi skal 31 januar, er spent på hvor stor hun er blitt.. Syns ikke det er lenge siden forrige vaksine jeg.. går utrolig fort..[&:]

Så bra at det gikk så fint [:D] Han er stor ja, nesten dobbelt så tung som min lille snuppe [:D] 

så bra at det gikk fint å ta vaksine[:)]
gruer meg forferdelig til neste vaksine,mini skrek så hjerteskjærende at jeg selv satt på gangen å skrek (ja jeg tåler lite når det kommer til sånt)

ORIGINAL: Markussinmamma

Da har vi også vært på 5 mnd kontroll, og rampen min veie nå 10220 gr og er 69.5 cm lang :) Store fine gutten min <3
Han snudde seg også fra mage til rygg for første gang på kontrollen, sikkert for å vise seg frem for Helsesøster:p hehe..
Han fikk også vaksine, noe som han ikke grein av dinne gangen :D

Så flott:) Markus her var 9,9 og 70 cm denne gangen[:D] Hehe..., timet snuingen bra da ;) Markus skrek av vaksinen, men gikk heldigivis fort over[;)]

åi han var stor [:D] så bra at han ikke grein av sprøytene, får håpe han ikke får noen annen reaksjon heller [:)]

Så herlig da :) :)
Hehe, kult at han viser triks for helsesøster da [:D][:D][:D]

Så stor og lang han er[:)] Spent på målene til min store gutt.
Moro at han viste seg fram for helsesøster.

Wow, så bra, store fine gutt [:D] Madeleine va 9,7 sist eg veide, e vel to uker siden, og ska på 5mnd kontroll på tirsdag, så godt mulig hu og har bikka 10 kilo nå [;)]

Ja, han er en stor og god :D Vi må faktisk begynne å skrive dagbok for å få registrert hvor mye han spiser, for han ligger langt over kurven :/
Er så stolt at han ikke sa noe til vaksinen, og ikke minst at han nå snur seg :) Etter vi kom hjem så snudde han seg flere ganger, og var like overrasket hver gang :p

ORIGINAL: Nina Madeleine

Wow, så bra, store fine gutt [:D] Madeleine va 9,7 sist eg veide, e vel to uker siden, og ska på 5mnd kontroll på tirsdag, så godt mulig hu og har bikka 10 kilo nå [;)]

Ja, da har no vel kanskje bikka 10 kg ja :) Siden hun er så stor, har dokke fått beskjed om å følge med på hva og hvor mye hun spiser?

Oi, så stor gutt![:D] Så bra at han ikke syns vaksina var så fæl!

Ja, da har no vel kanskje bikka 10 kg ja :) Siden hun er så stor, har dokke fått beskjed om å følge med på hva og hvor mye hun spiser?

Det er nok bare for at dei skal passe litt ekstra paa. Eg fikk blant annet beskjed om aa ikkje amme min forste gutt saa ofte naar han var 3 mnd gammel siden han var blitt saa tung. Seinere fikk eg vite at dei bare hadde vaert litt for ekstra paapasselig og at det ikkje hadde vaert meint som aa gjore meg bekymret. Naar han ble eldre saa fikk eg raad naar et gjaldt kor mange skiver han skulle faa til kvart maaltid og slikt. Eg skjonner det naa, selv om eg ble veldig skuffet da. Men han eg fortsatt ein stor og god gutt, (selv om han er slank) selv om han naa spiser normale porsjonr for ein 4 ar gammel kar. Lykke til!

ORIGINAL: rosarose

Det er nok bare for at dei skal passe litt ekstra paa. Eg fikk blant annet beskjed om aa ikkje amme min forste gutt saa ofte naar han var 3 mnd gammel siden han var blitt saa tung. Seinere fikk eg vite at dei bare hadde vaert litt for ekstra paapasselig og at det ikkje hadde vaert meint som aa gjore meg bekymret. Naar han ble eldre saa fikk eg raad naar et gjaldt kor mange skiver han skulle faa til kvart maaltid og slikt. Eg skjonner det naa, selv om eg ble veldig skuffet da. Men han eg fortsatt ein stor og god gutt, (selv om han er slank) selv om han naa spiser normale porsjonr for ein 4 ar gammel kar. Lykke til!

Jeg skjønner det derimot ikke.. for størrelse som baby har ingenting med overvekt i større alder. Og det å følge med hvor mye en baby på 4-5 mnd spiser, synes jeg nesten er ¨på kanten til stygt. For det har ingenting med helse å gjøre. Og da mener jeg ingenting! Man må huske at helsestasjonen dessuten er et tilbud. Og at det sitter mange forskjellige mennesker der, som ikke er leger. DU kan faktisk gå å ha kontrollene hos legen hvis man heller ønsker det. Helsestasjonen er ikke tvang, selv om noen tror det...
Jeg og helsesøsteren min er enig i at gutten vår er stor, og at han helt klart kan begynne å roe litt snart, noe vi tror han kommer til å gjøre. Men hun får ikke meg til å føle meg som en dårlig mamma for det om han er stor. Markus spiser når han er sulten. Han vokste i rasende fart da han var yngre, selv om han ikke spiste så ofte. Sov til og med 6 timer på natten. Hadde ungen vært to år og seriøst overvektig så ville jeg sett helt annerledes på det. Men når det er ikke tilfelle så skjønner jeg ikke hvorfor man skal følge med hvor mye babyen spiser. Nå er jeg enig i at unger ikke skal spise mange mange brødskiver, masse snop og sånn når de blir eldre. For da kan man regulere, men når de er 2-3-4 mnd? Synes det er helt sykt!

Nei di har isje sagt noe foreløpig, får se ka di seie på kontrollen på tirsdag, men tidligere har hu bare sagt at d komme te å jevne seg ut ittekvert, og d tror eg og, d har allerede begynt å stoppe litt opp, sist eg veide hadde hu gått opp 590 gram på 1 mnd, mot tidligere 4-500 gram i ukå, så d vises at hu har begynt å bevege seg, snu seg å sprelle mye, prøve å komme seg framover, regne me hu snart begynne å dra seg framover, og når di gjør d så stoppe d sikkert nesten opp vil eg tro.. Men di har isje sagt noe om å skrive ner ka hu spise, eg e heilt enig me deg, d hadde eg syns va fælt å gjør me en baby, babyer ska jo isje slankes!!

Nei han komme nok snart te å frese rundt på golvet å då stoppe d opp!![;)][;)] hehehe

Så bra det ikke bare var jeg som syns ditta hørtest litt rart ut.. Syns det også høres rart ut å registrere alt en baby spiser, men HS sa tydlig ifra om at det ikke var snakk om noe slanking.. Men bare at vi skulle være obs på vekta has.. Han spiser heller ikke så veldig mye heller, derfor er det litt rart at han er så tung.. Men jeg skal prøve å registrere litt, så kanskje vi finner ut om han spiser lite eller mye.. Eller om han kanskje bare har en tung beinbyggning:p
Men pokker altså, han er tung å bære på:p hehe.. [:D] Kjenne det på babysang når vi er oppe og går og danser... der er både 7-8 mnd babyer og opp til 1 år gamle babyer som mødrene går bare å bære på ei hand.. Og jeg må sette meg ned etter bare en sang :p
Men igjen så er det god trening også da [:D][:D]

Så bra det ikke bare var jeg som syns ditta hørtest litt rart ut.. Syns det også høres rart ut å registrere alt en baby spiser, men HS sa tydlig ifra om at det ikke var snakk om noe slanking.. Men bare at vi skulle være obs på vekta has.. Han spiser heller ikke så veldig mye heller, derfor er det litt rart at han er så tung.. Men jeg skal prøve å registrere litt, så kanskje vi finner ut om han spiser lite eller mye.. Eller om han kanskje bare har en tung beinbyggning:p
Men pokker altså, han er tung å bære på:p hehe.. [:D] Kjenne det på babysang når vi er oppe og går og danser... der er både 7-8 mnd babyer og opp til 1 år gamle babyer som mødrene går bare å bære på ei hand.. Og jeg må sette meg ned etter bare en sang :p
Men igjen så er det god trening også da [:D][:D]

Hehe.. god trening ja! FY s... jeg er blitt sterk. Markus er nemlig helt forferdelig å legge. Her hjemme går det egentlig greit og fort, men vi var borte en mnd nå hjemme hos mamma og dem, og da måtte jeg bære... ja bÆRE han i søvn. Og det kunne ikke være noen andre.. nei det var ikke aktuelt. De fikk han nemlig nesten aldri til å sove... huff altså... men sterk er jeg blitt! Jeg synes ikke du skal tenke på det i det hele tatt jeg. Hadde en hs sist gang ( Altså med Thea) som var utrolig opptatt av parforhold. Hun snakket mer om det enn Thea. Skulle tro jeg og samboeren hadde problemer, men det hadde vi ikke. Hehe.. var helt forferdelig når du har prematurunge og er der en gang i uka. Så annehver så engang i mnd til hun er over et år.

Ja d e veldig tungt!! Eg e og blitt veldig sterk i armene di siste mnd [8D] Tok me meg Madeleine på vektå idag, og d viste 10,2 kg i forskjell, så då e hu vel rundt d, spennende å se imårå på kontrollen [:)] Men hu spise lite hu og, så eg syns og d e rart at hu e så tung! Hvis d stemme at hu e 10,2 nå så har hu gått opp ca 450 gram på litt under 3 uker, d e jo isje så mye i forhold t koss hu la på seg i starten, men 10,2 kilo e jo mye ligavell då [8D]

Ja, han er en stor og god :D Vi må faktisk begynne å skrive dagbok for å få registrert hvor mye han spiser, for han ligger langt over kurven :/
Er så stolt at han ikke sa noe til vaksinen, og ikke minst at han nå snur seg :) Etter vi kom hjem så snudde han seg flere ganger, og var like overrasket hver gang :p

Hehe, sånn var storebror her også.
Han var stor da han ble født, 4690g og 53cm.
Nå er han 20mnd og 16kg og 90cm... 25 i sko :P (søstera på 4år er 17kg, 105cm og har 26 i sko)

Back
Topp