Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Markussinmamma
hORIGINAL: Nina Madeleine
Madeleine va 10175gram og 69,5 cm [:D]
Nesten like store da :) Kjenne faktisk at jeg har blitt sterkere i høgre handa no, siden det er som regel den handa jeg bærer han på..
ORIGINAL: Mammaia 81
Sondresen var 68,5 cm og 9560 i dag! Har strekt seg 4,5 cm (!) siden sist!
Kjenner det i armene, nakken og skuldrene at han har vokst :)
Store flotte gutten :)
ORIGINAL: Mammaia 81
Sondresen var 68,5 cm og 9560 i dag! Har strekt seg 4,5 cm (!) siden sist!
Kjenner det i armene, nakken og skuldrene at han har vokst :)
Store flotte gutten :)
Ja, ikke minst nakken.. Har faktisk våknet opp med gangsperre i nakken om jeg har bært mye på markus dagen før [:D]
Jeg mente ikke store babyer som kanskje er overvektige.. Men altså de som ligger fra gjennomsnittet og litt over.. Markusen min er 5 1/2 mnd no og veier 10220 gr og er 69.5 cm.. Men han er ikke så veldig kraftig.. Faktisk så er han slank i kroppen unntatt låra.. Men det har jo noe med at han har en tung beinbyggning da.. Ser ofte babyer som veier mindre og er like gamle, men som nesten ikke klarer å bevege seg fordi de har så mye valker osv. Så alle er ulike.. Det jeg mente med at de kanskje er litt friskere er fordi i familien og vennekretsen rundt oss, så ble det født 6 babyer nesten samtidlig.. 4 av desse er småe av vekst og veier akkurat på gjennomsnittet og under. Alle de 4 har slitt med enten kolikk, MYE gulping, mye tull med rutiner, mye spising, lite spising, de er skeptiske til andre, usikkerhet og ligger etter i utviklingen osv.. Men de 2 som låg over gjennomsnittet er friske, blide og flinke til å utvikle seg. Kanskje dette er helt tilfeldig??
ORIGINAL: giggsy
Joda, nyere forskning viser at det er ikke bra å bli FOR stor som baby heller. Det har noe med det å gjøre at kroppen venner seg til å være stor. I dag er det også stadig flere unger som tar med seg "valpefettet" over i småbarnsperioden og videre i livet. Så jeg vile absolutt passet på det med vekta til de små. Det er jo bare for å prøve å hindre at de skal slite med overvekt når de blir eldre, skjønner ikke at det skal være så fælt JEG da.
ORIGINAL: cleo_84
ORIGINAL: giggsy
Joda, nyere forskning viser at det er ikke bra å bli FOR stor som baby heller. Det har noe med det å gjøre at kroppen venner seg til å være stor. I dag er det også stadig flere unger som tar med seg "valpefettet" over i småbarnsperioden og videre i livet. Så jeg vile absolutt passet på det med vekta til de små. Det er jo bare for å prøve å hindre at de skal slite med overvekt når de blir eldre, skjønner ikke at det skal være så fælt JEG da.
Merkelig at forskningen som jeg har blitt henvisst til viser at store babyer har INGENTING med overvekt å gjøre... hmm..
Nå har jeg hatt både en stor og liten baby. Tror man bør passe seg for å stemple både ene og andre veien, det er ungene våre vi snakker om, og da er vi faktisk løvinner. Når det gjelder sykdom så er det alltid litt greit å ha litt å gå på. Snakker da fra erfaring. Men at de små er friskere enn de store, vil jeg ikke si er min erfaring. Det har ingenting med saken å gjøre, på samme måte som at det er like gjerne en liten baby som blir overvektig når han blir stor som en stor baby. Men grensa går selvfølgelig et sted. Men her snakker vi om det vi i denne tråden snakker om som stor baby. Altså våre babyer.
Må legge til at min sønn er 9,9 kg og 70 cm. Det er en cm under lengden og 800 g over min datter da hun var ett år. Hadde hun vært gutt og ett år, så hadde størrelsen på Markus vært helt greit. Men han har vokst fort. Det vil roe seg, for er sjelden man ser en 3 åring se ut som en 6 åring liksom [:)]