5 måneders kontroll & utvikling

L

Lykkesrus

Guest
Våre små blir 5mnd denne måneden, tiden går jammen meg fort!

I dag var vi på 5 mndkontroll og tenkte jeg skulle dele målene med dere:)
Vesla var 67cm, 6970g og tror hun var 41cm rundt hode (dette ble ikke skrevet opp, så tipper litt her:) )
Ellers er motorikken helt normal, klarer å flytte leker fra en hånd til den andre, og snur seg fra rygg til mage og tilbake til rygg igjen.

Så får dere gjerne skrive inn deres vekt og utvikling når dere har fått vært på kontroll dere også:)
 
Vi var nettopp på 4 måneders kontroll, hvor han var 6790 og 66 cm. Alt bra med hofter og motorikken! Flink til å ta og leke med ting oghar sakte begynt å vise tegn til å snu seg. Oppdaterer når vi har vært på 5 måneders kontroll!:)
 
Vi skal ikke på kontroll før ute i April vi. Syns det er så lenge til, så vi drar på veiing neste uke :)
 
Vi var nettopp på 4 måneders kontroll, hvor han var 6790 og 66 cm. Alt bra med hofter og motorikken! Flink til å ta og leke med ting oghar sakte begynt å vise tegn til å snu seg. Oppdaterer når vi har vært på 5 måneders kontroll!:)

Tar nok ikke lange tiden før han begynner å snu seg, skjedde helt plutselig her en dag:)
 
Da var 5 mnds kontroll overstått
Måla i dag var: 7640 gram, 69,5 cm lang<3
Vaksine gikk kjempebra. Nesten ongen grining i det hele tatt og slokna i armene mine etter en god flaske!:)
 
Vi var på tirsdag! Oscar var 7495 gram og 67 cm. Herlig :) Litt skriking ved sprøytene, mer skriking når han så helsesøster.. :p
 
De vokser godt og alt for fort disse små!<3
 
Ved 5mndkontroll var hun her 68 cm og 7660 g. Stor og fin,og god motorikk. Utholden på magen. Ikke så ivrig på magetilrygg,gjør det av og til,men fra rygg til mage skjer hele tiden. Vaksine gikk også veldig greit,nesten ikke et pip. :)
 
Var på kontroll i dag. Var 6200 og 62 lang. Har lagt på seg godt etter at hun begynte med grøt. Er tydelig at hun trengte mer enn mm. Sprøytene gikk fint. Hadde med "kjeks" og eplejuice, så griningen gikk fort over :) Flinke jenta til mamma.
 
Bebisene våre begynner å bli så store! :D snart 6mnd kontroll her..så spent på om hun har blitt lengre! Hun har iallfall lagt på seg, begynt å bli bollekinn her:p hehe
 
Hihi. Bollekinn er herlig da :)
Blir spennende å høre hvordan det går på halvtårskontrollene ;-)
 
Vi skal på 5 mnd kontroll på tirsdag. Kan dele resultatet da :D Her digger vi å ligge i vinkel for tiden. Han snur overkroppen mens rumpen ligger godt igjen på gulvet. Å ligger på magen varer i ca 30 min før det enten er mega gulping på gang eller "hyl!!!!!!! her vil ikke jeg ligge"
 
Synnes også han er flink når han ligger så lenge. Men hadde nå håpet på at han snart kom til å beveges seg av plassen jeg la ham på. Virker som høyre arm holder han litt igjen. Uansett om jeg legger han med vekten på venstre er det høyre som ikke vil være med. Skal høre med hs om det, for på 4 mnd kommenterte hun motorikken hans som litt bak resten av barselgruppen vår. Lurer på hva hun sier når jeg forteller om hvor lite fremgang vi har hatt de siste 5 ukene etter at jeg har trent med han flere ganger til dagen.
 
7760 g og 65,8 cm. Vi skulle bare fortsette å trene. Hs virket ikke så bestemt og bekymret denne gangen. Skal på 6 mnd kontroll om 2 uker så kan jeg høre med både henne og legen om jeg synes han fortsatt lener mer mot ene siden. Klarte jo å glemme det i dag.
 
Stor å fin gutt;) Her skal vi på 6mnd kontroll i morgen, så blir spennende å se hvor mye hun har vokst:)

Alle barn utvikler seg litt i forskjellig tempo, så tror du ikke har noe å bekymre deg for mammaspire:)
 
Nei, detta der kjem vel etterhvert! :) Om en måneds tid klager vi vel her inn over de barna som er "overalt" :)
 
Nei, detta der kjem vel etterhvert! :) Om en måneds tid klager vi vel her inn over de barna som er "overalt" :)
:p Ja, det er fare for det ;)
Jeg syns jentungen her snur seg mest til ene siden bare. Er det vanlig at de lærer først en vei og så den andre?
 
her rulles det bortover ..så er litt å passe på her:p prøver å dra seg opp på den ene kommoden her, så blir artig å se når hun får det til snart:p
 
Back
Topp