5 cm åpning, men ingenting skjer

Cornetto

Flørter med forumet
Jeg har blitt tøyd 3 ganger nå.. Vært moden i 2 uker og flat livmortapp, og nå om fredagen sjekket jordmor meg og jeg har 5 cm åpning. Meeen, ingenting skjer... Har termin imorgen, og gikk 8 dager over første gang. Noen andre som har opplevd å ha såpass åpning, men ingen rier som setter i gang?

Jeg hadde 4 cm åpning med førstemann i flere dager uten at det skjedde noe mer :( håper det ender annerledes for deg! Selv hadde jeg 2 cm åpning på onsdag.... Hel avflatet livmorhals... Merker ikke noe annerledes :( jordmor sa jeg trolig ville gå i fødsel av meg selv i løpet av helgen....

Jeg hadde 4 cm åpning med førstemann i flere dager uten at det skjedde noe mer :( håper det ender annerledes for deg! Selv hadde jeg 2 cm åpning på onsdag.... Hel avflatet livmorhals... Merker ikke noe annerledes :( jordmor sa jeg trolig ville gå i fødsel av meg selv i løpet av helgen....

Jordmor mente jeg også kom til å føde i helgen...vi får se,enda noen tiner igjen før det er mandag :) Jeg får forhåpninger når jeg går rundt med 5 cm åpning.... Aiai...

Jordmor mente jeg også kom til å føde i helgen...vi får se,enda noen tiner igjen før det er mandag :) Jeg får forhåpninger når jeg går rundt med 5 cm åpning.... Aiai...
Nå er det forsåvidt ett døgn til det er mandag da :p søndag er i morgen :p hehe

Her virker det ikke som legene mener jeg går i fødsel med det første.. Ble strippet for ei uke siden.. Lang livmorhals, åpent for 2 fingre og ikke helt mykt.. Så er satt opp på ikke mindre enn 3!! Kontroller kommende uke.. Annenhver dag it is.. Ny vaginal us på fredag..

Her virker det ikke som legene mener jeg går i fødsel med det første.. Ble strippet for ei uke siden.. Lang livmorhals, åpent for 2 fingre og ikke helt mykt.. Så er satt opp på ikke mindre enn 3!! Kontroller kommende uke.. Annenhver dag it is.. Ny vaginal us på fredag..

Såpass! Får krysse fingrene for at de søte små bestemmer seg for å komme ut snart :) Er det kontroller på sykehuset du skal eller?

Hadde 1-2 cm i flere uker og var ganske moden på slutten uten tegn til at noe skulle skje. Fikk akupunktur i tillegg til å strippes og det startet hele greien. Var dog 10 dager over termin så vi var ganske klare begge to.

Har ikke sånn null å si når alt kommer til alt? Man kan være moden lenge og gå på overtid, eller være helt umoden og gå i fødsel kjapt. Hvertfall det min jordmor fortalte meg.

Krysser fingrene for dere som er lovt fødsel i løpet av helgen :)
Også krysser jeg fingrene for meg selv også, for jeg syns det er min tur :p

Såpass! Får krysse fingrene for at de søte små bestemmer seg for å komme ut snart :) Er det kontroller på sykehuset du skal eller?

Sykehuset ja.. Pga høyt BT.. Ligger rundt 150/100. Ctg urin BT og en prat med jordmor pga psyken min (tynnslitt pga mye plager smerter og lite søvn..) legen blir kontaktet men regner med jeg ikke snakker med lege før på fredag igjen.. (Var på vanlig jm kontroll i kommunen på onsdag, sent rett på føden etterpå for ctg BT blodprøver og UL.. Ny ctg BT og urin på torsdag og ble innlagt til fredag.. )

Du m bare være forberedt på en rask fødsel! Når du først får rier og allerede er 5cm åpen, så går det gjerne rimelig fort. Er i hvert fall det som er tilfelle med de jeg vet om som har hatt åpning før fødsel. Det er jo en trøst, kroppen din har faktisk allerede gjort halve åpningsarbeidet, uten masse vonde rier :)

Du m bare være forberedt på en rask fødsel! Når du først får rier og allerede er 5cm åpen, så går det gjerne rimelig fort. Er i hvert fall det som er tilfelle med de jeg vet om som har hatt åpning før fødsel. Det er jo en trøst, kroppen din har faktisk allerede gjort halve åpningsarbeidet, uten masse vonde rier :)

Ja den tanken har streifet meg også.. Jeg hadde ca 3 cm åpning med første et par uker, og etter 40 min med rier hadde jeg 7 cm. Jeg sverger til modningsakupunktur :)

ikke skjedd noe i natt heller, selv om jeg fikk lokket mannen til en hyrdestund han ikke var altfor gira på.. Hehe :)

Hei sikkert dumt spørsmål.. meen hvordan vet dere at dere har hatt åpning så lenge? Har igjen to uker til termin, og har ikke vært på noe kontroll for å sjekke det.. kun vanlige kontroller hos lege/jordmor..

Back
Topp