5+5 uker brunt blod?

Litt mer info fra en jordmor (eldre artikkel, dog):

Og bittelitt fra helsenorge:

Vanlig med blødninger
Selv om svangerskapet utvikler seg normalt, er det vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Dersom du opplever smertefull blødning, anbefales det at du tar kontakt med fastlege eller jordmor.

i tilfelle det også kan betrygge deg noe. Aboslutt ikke noe gøy å stå jeg. Masse sympati her.

Litt mer info fra en jordmor (eldre artikkel, dog):

Og bittelitt fra helsenorge:

Vanlig med blødninger
Selv om svangerskapet utvikler seg normalt, er det vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. Dersom du opplever smertefull blødning, anbefales det at du tar kontakt med fastlege eller jordmor.

i tilfelle det også kan betrygge deg noe. Aboslutt ikke noe gøy å stå jeg. Masse sympati her.
Herregud så god du er som har «fulgt meg så opp». Skulle gitt deg en klem ❤️

Fikk positiv eggløsningstest 14 september mener jeg å huske. Altså blinkende smilefjes
Jeg vet jo ikke hvilken test du har brukt, men på den jeg kjenner til så betyr ikke blinkende smilefjes at man har positiv EL test, da betyr det at det er oppdaget økning i østrogen, mens statisk smilefjes betyr LH økning (positiv el test) :scratch

Har du lest bruksanvisningen på din? Kanskje du har brukt en annen type enn jeg kjenner til? :)

Testet du over tid? Om du har blitt gravid tidligere enn du testet så kan el tester slå ut på hcg også mener jeg å ha lest :happy:

Jeg vet jo ikke hvilken test du har brukt, men på den jeg kjenner til så betyr ikke blinkende smilefjes at man har positiv EL test, da betyr det at det er oppdaget økning i østrogen, mens statisk smilefjes betyr LH økning (positiv el test) :scratch

Har du lest bruksanvisningen på din? Kanskje du har brukt en annen type enn jeg kjenner til? :)

Testet du over tid? Om du har blitt gravid tidligere enn du testet så kan el tester slå ut på hcg også mener jeg å ha lest :happy:
Ups! Jeg mente selvfølgelig statisk smilefjes. Min feil! Mente fast smilefjes den dagens så hadde kanskje eggløsning da den 15 sep?

Vet hvilken dag jeg hadde eggløsning og så vet jeg hvilken dag som var første dag i siste menstrasjon som var 23 august. Jordmor sa at FLO-appen virket sikker ifht siste mensen, men jeg aner jo ikke. Alt dette er helt nytt for meg. Hun kjente litt på magen min og mente at noe (som jeg ikke husker hva var) var lenger opp enn hun tenkte, så hun lurte først på om jeg er lenger på vei enn det som er oppgitt, men tørr ikke svare på noe annet enn at flo-appen viser 6+1. Babyverden viser bare 5 uker og ikke 6, så akkurat den skjønner jeg ikke hvordan er regnet ut. Nå står det også 5+6 eller 7 i journalen min på Helse Norge, som var det jeg trolig var på torsdag hos jordmor. Høres noe av dette ut som det gir mening? Kjenner disse forumene både skremmer meg litt noen ganger, men også trøster meg på samme tid. Herregud jeg gråter hele tiden, føler meg som et vrak så det er SÅ godt å snakke med noen..❤️

Hmm, å bruke første dag i siste mens hvis du har tatt eggløsningstest og den var positiv 14 september så blir det feil ifht hvor langt du er. De kalkulatorene og appene regner bare standard med mindre du legger inn når du får positiv eggløsningstest. Hvis man regner etter positiv eggløsningstest er du maks 4+5 i dag. Da er det fortidlig å se hjerteslag, men du vil se fostersekk og kanskje et bittelite embryo på 1mm eller noe :)

Prøv og legg inn i flo appen den dagen du fikk positiv eggløsningstest, så kanskje det endrer seg?

Ups! Jeg mente selvfølgelig statisk smilefjes. Min feil! Mente fast smilefjes den dagens så hadde kanskje eggløsning da den 15 sep?
Hehe ok! Ja, da er det sannsynlig at du hadde EL 15 september. Det er veldig sen EL ift siste mens, men selvfølgelig ikke umulig :happy:

Ønsker deg masse lykke til i morgen, håper du får se noe på UL som er betryggende :Heartred

Hehe ok! Ja, da er det sannsynlig at du hadde EL 15 september. Det er veldig sen EL ift siste mens, men selvfølgelig ikke umulig :happy:

Ønsker deg masse lykke til i morgen, håper du får se noe på UL som er betryggende :Heartred
Oi er det? Jeg har syklus på ca 40 dager så er vandt til sene eggløsninger. TUL i morgen formiddag, off! Håper dette går veien❤️

Oi er det? Jeg har syklus på ca 40 dager så er vandt til sene eggløsninger. TUL i morgen formiddag, off! Håper dette går veien❤️
Aja, ja, 40 dagers sykluser er jo ganske mye lenger enn snittet på 28 dager, men det har jo ikke noe å si for graviditet :happy:

Ja jeg mente selvfølgelig på mandag, jeg er visst i gravidtåken allerede :happy090

Pjoh.. det er så godt å lese disse «historiene» også. Kan ikke annet enn å bare holde ut og vente på ultralyd. Husker du hvor mye og hvordan det så ut som jeg kan spørre? Kan fortsatt ikke tørke meg uten at det kommer brunt blod på papiret så er så klart veldig redd. Kjennes hele tiden ut som at det renner, men hver gang jeg ser i trusa er det enten ingenting eller bare små brune/mørkerøde spor.
Både friskt og brunt blod, overvekt av brunt.

Back
Topp