Da øker jo sjansene for smitte til søsknene. Og så kan man ha hendene fulle med det eller de barna som er syke. Nei det synes jeg ikke noe om.Her i bhg skal egentlig søsken også holdes hjemme om et barn har omgangssyken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da øker jo sjansene for smitte til søsknene. Og så kan man ha hendene fulle med det eller de barna som er syke. Nei det synes jeg ikke noe om.Her i bhg skal egentlig søsken også holdes hjemme om et barn har omgangssyken
Gjør det, men igjen begrenser man også smitten.Da øker jo sjansene for smitte til søsknene. Og så kan man ha hendene fulle med det eller de barna som er syke. Nei det synes jeg ikke noe om.
Klart det kan det. Men voksne har forhåpentligvis en annen type hygiene enn en treåring.Absolutt. Og det håper jeg virkelig alle vettuge folk der ute gjør. OMgangssyke smitter mellom voksne og, selvom man ikke har nærkontakt.
Da kan dere lese denne ;-)
Ifølge denne artikkelen har også folkehelseinstituttet 48 timer som regel ;-)
http://www.nrk.no/norge/hoyt-sykefravaer-blant-barnehageansatte-1.12806614
I helsevesenet har de ansatte ikke lov å komme på jobb før etter 48 timer. Hadde gjort seg å spre smitte til de med nedsatt immunforsvar...
Den arbeidsgiveren skulle aldri jobbet i helsevesenet munnbind hjelper da ingenting, smitten bærer man på hendene, ikke i pusten!Dette kommer an på arbeidsgiver. Har jobbet på sykehjem hvor arbeidsgiver ville ha oss tilbake så fort vi var bedre. Men vi skulle da ikke ta matlaging og matinger de 48 timene etter. Hvis vi ønsket selv kunne vi bruke munnbind i stell - men hvor godt inntrykk gir det til beboerne?.. men arbeidsgiver mente 48 timers regelen var utdatert så lenge en var nøye med egen hygiene.
Jobber i barnehage så hadde vært fryktelig uetisk dersom jeg krevde det av foreldre, også møter opp dårlig selv