48-timersregelen

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Følger dere denne hvis dere voksne har hatt omgangssyke? :)

Nei, det er det ingen nødvendighet av da jeg ikke har slik nærkontakt med andre mennesker på jobb.
Jeg leste også ett sted at det var heller ikke nødvendig da vi voksene ikke byttet spytt, snørr og hadde så intimkontakt på jobb som barna hadde i barnehage. Men jeg drar ikke på jobb før jeg er frisk og det kan ofte ta noen dager :)

Nei.
Det har aldri vært mer enn 24 timer der i de to bhg ungene mine har gått og heller ikke der jeg jobber, så da er det ikke det for oss voksne heller. Sjefen vil vi kommer tilbake så fort vi klarer å jobbe. Men jeg lyver og sier jeg fremdeles er dårlig og venter 24 timer. Er selvfølgelig ekstra nøye med nærkontakt og hygiene og jeg lar noen andre ta seg av matlaging og sånt hvis jeg nettopp har vært syk eller er kjenner jeg brygger på noe. Har nesten aldri omgangssyke, er verre med forkjølelse.

Da jeg jobbet i helsevesenet og barnehage gjorde jeg det.
Da jeg jobbet på kontor hadde vi ikke en sånn regel, så da slapp jeg å forholde meg til det.

Jobber på skole Så holder den ja... Selv om vi ikke har samme nærkontakt som barna så smitter det lett....

Den regelen syns jeg alle bør holde om de jobber på kontor eller barnehage!! Man skal begrense det så mye som mulig med mindre man er en stor egoist da.. Å du er ikke smittefri før 48 timer etter siste oppkast..ikke rart den drittn går rundt hele året når jeg leser tråden her.

Jobber i barnehage så syns man bør følge det, men arbeidsgiver syns det er greit at vi kommer på jobb når vi føler oss friske.

Jobber i barnehage så syns man bør følge det, men arbeidsgiver syns det er greit at vi kommer på jobb når vi føler oss friske.

En litt snedig ting.. Mattilsynet er ekstremt nøye på alt i barnehage (de mente faktisk at barna ikke skulle få være med å lage mat fordi de var "skitne og full av bakterier" :O MEN hvis det er under 24 timer siden sist oppkast/diaré så skal ikke vi voksne lage mat... ?! Da kan vi vel heller holde oss hjemme... Og ihvertfall ha 48 timers regelen i forhold til mat :P

Jeg kommer til å holde den. Så godt som mulig i hvertfall (altså, ikke sånn at jeg lar være å møte på jobb fordi det er 42 timer siden sist)

Men vi har ennå ikke hatt den, og takk for det!

Jeg skulle ønske at mine kollegaer fulgte den regelen. Flere ganger kommer folk på jobb dagen etter, eller mens de enda er dårlige. :o Helt unødvendig!

Selv ville jeg blitt hjemme i 48 timer etterpå, men med en sjef som vil ha de ansatte på jobb uavhengig av fysisk form så er ikke det så litt.

I helsevesenet har de ansatte ikke lov å komme på jobb før etter 48 timer. Hadde gjort seg å spre smitte til de med nedsatt immunforsvar...

Back
Topp