.

Wenche_tutla

Elsker forumet
får vel bare holde problemet for meg selv neste gang. jeg vet d er Normalt derfor jeg spør om andre har  noen råd om og takle d . er vel andre enn meg som får litt angst D er vel IKKE unormalt ?[>:]

ORIGINAL: Sicily

Er det noe å bry seg med, egentlig? [8|] Han er en liten unge.. 

vel har jo prøvd og ignorerer problemet lenge da men  jeg får jo helt angst med tanke på bleie om morningen. [&:]
har prøvd  alt for og hindre dette men uff, får vel bare  håpe d er en liten periode[X(]

Det er nok bare sånt som følger med, når man har gutter[:)]

Skjønner ikke helt problemet ditt her... [8|]
Det er da helt normalt at det skjer... Ikke noe å gjøre med det..

ORIGINAL: ActionPaction

ække det helt vanlig a?

kanskje dumt å vise at du blir stressa av det, da får han kanskje inntrykk av at flaggheisinga er noe han bør vie ekstra stor oppmerksomhet

Signerer den [:)] Har gutt selv og de samme skjer her..

ORIGINAL: Amber67

ække det helt vanlig a?

kanskje dumt å vise at du blir stressa av det, da får han kanskje inntrykk av at flaggheisinga er noe han bør vie ekstra stor oppmerksomhet

Signerer den [:)] Har gutt selv og de samme skjer her..

"
nå har  ikke jeg sagt at jeg viser at jeg blir stresset for hans  side så vet han vel ikkea t jeg har "oppdaget "d, men jeg tenker  min tanker.
spørsmålet var  ikke om d  er normalt  jeg vet d  er normalt.men er vel andre  og så har reagert  som meg

Helt normalt det der, bare la det være det det er... Bytt bleie som vanlig. Du virker litt overstressa og jeg skjønner ikke helt hva du har gjort for å hindre dette eller hvorfor dette arter seg som et problem for deg...det er jo et tegn på at kroppen hans virker som den skal. Vær forsiktig med å lage oppstyr rundt det ved å vise ubehag, det kan etterhvert få han til å skamme seg for at det skjer...fører bare til usikkerhet.

ORIGINAL: MammasLilleEngel

ORIGINAL: Amber67

ække det helt vanlig a?

Signerer den [:)] Har gutt selv og de samme skjer her..

"
nå har ikke jeg sagt at jeg viser at jeg blir stresset for hans side så vet han vel ikkea t jeg har "oppdaget "d, men jeg tenker min tanker.
spørsmålet var ikke om d er normalt jeg vet d er normalt.men er vel andre og så har reagert som meg

Så ikke dette før jeg hadde lagt inn svaret mitt, men innlegget ditt gir faktisk inntrykk av at du føler sterkt ubehag. Du bruker jo ord som despo? Ta kontruktiv kritikk, må jo gå ann å gi det uten at du skal føle deg angrepet?

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her inne må svare på en måte slik at det får TS til å føle seg som en dust og fremstiller vedkommende deretter også.  Fåtallet av dere over her svarte på det hun faktisk spurte om. Jeg blir mektig provosert noen ganger altså!

Til problemet ditt. Siden jeg har jente, så vet jeg ikke så mye om dette. Men når evøen min begynte med dette, så vet jeg at søsteren min synes det var litt "ekkelt", men det var bare i starten. Som de sier, så er det jo helt naturlig, og jeg vil tro det blir en vane for deg også. Selv om jeg forstår at du synes dette er litt "ekkelt".

får vel bare holde problemet for meg selv neste gang. jeg vet d er Normalt derfor jeg spør om andre har  noen råd om og takle d . er vel andre enn meg som får litt angst D er vel IKKE unormalt ?[>:]

Får skrive i HI neste gang hva slags svar du vil ha, da. [;)] Syns det høres ganske overdrevet ut å få angst over noe sånt. Og å vise ungen det, kan jo gjøre at han får et anstrengt forhold til sin egen kropp. Som et skrekkeksempel, så var det ei jente i slekta som hadde oppdaget høna si. Hun var vel to-tre år. Og da skjønner de jo ikke at det ikke er normalt å ta på seg selv foran andre. Og da drev alle og sa "æsj" til henne. Jeg fikk hakeslepp. Da min jente kom i samme fase brukte jeg heller tid på å forklare henne at det var sånt man ikke gjorde foran andre. Kunne aldri falle meg inn å lære henne at noe med hennes egen kropp var "æsj". Så hvis sønnen din tolker reaksjonen din som en negativ respons trenger jo ikke det å være så heldig..

vi har vell alle våre måter å reagere på når det kommer til forskjellige ting. Det at du ikke synes dette er noe å reagere på (du har bare jenter ser jeg), trenger ikke å bety at det ikke er noe å reagere på. Du er utrolig kvass i svarene dine.. Har du noen gang tenkt på at om du ikke har noe positivt å si, så bør du kanskje holde kjeft!

det er helt normalt, believe me[:D][;)]
Bare ikke skvett til når han holder på, la han bare holde på.
Bare si at han ikke trenger å gjøre sånt rundt andre, men hvis han har lyst til å
"holde" på så han han gå bort på rommet[:)]

oj ser nå at han bare er 11 mnd. kan liksom ikek forklare noe sånt til han da[:)]

jeg har ikke problem med at d  skjer for hansdel jeg har man  og vet at  alt d opplegget er normalt og  ikke nødvendigvis seksuelt. problemet mit ER hvordan jeg skal talke d .INNI hode for dem som  ikke forstår d.

jeg viser  ingen negativitet oven for han  pga hendelsene for han syn vet jeg  "ikke" om hva som skjer.

grunnen til at jeg endre  HI er for at dere svarer og vrier på problemet. normalt eller ikke  min mentalitet reagerer.

og  nå har vel bare du døtre så du har ikke hvert i dne situasjonen du kan  dømme heler på hvordan d er og oppleve.

og jeg virker nok mer anspent her  pga feiltoklingen av  spørsmålet mitt.

jeg flirer av d  eller  og tilsynelatende tar  nok lett  på d men jeg Tenker  mitt for d.

ORIGINAL: mammantTS

Får skrive i HI neste gang hva slags svar du vil ha, da. [;)] Syns det høres ganske overdrevet ut å få angst over noe sånt. Og å vise ungen det, kan jo gjøre at han får et anstrengt forhold til sin egen kropp. Som et skrekkeksempel, så var det ei jente i slekta som hadde oppdaget høna si. Hun var vel to-tre år. Og da skjønner de jo ikke at det ikke er normalt å ta på seg selv foran andre. Og da drev alle og sa "æsj" til henne. Jeg fikk hakeslepp. Da min jente kom i samme fase brukte jeg heller tid på å forklare henne at det var sånt man ikke gjorde foran andre. Kunne aldri falle meg inn å lære henne at noe med hennes egen kropp var "æsj". Så hvis sønnen din tolker reaksjonen din som en negativ respons trenger jo ikke det å være så heldig..

vi har vell alle våre måter å reagere på når det kommer til forskjellige ting. Det at du ikke synes dette er noe å reagere på (du har bare jenter ser jeg), trenger ikke å bety at det ikke er noe å reagere på. Du er utrolig kvass i svarene dine.. Har du noen gang tenkt på at om du ikke har noe positivt å si, så bør du kanskje holde kjeft!

Hun lagde jo litt av et HI. Får angst for å skifte bleie, er despo etter hjelp for å bli kvitt "problemet", har prøvd alt for å hindre det.. Jeg er forresten ganske nysgjerrig på hordan hun har prøvd å hindre det.. [;)]

kanskje hun ikke er så flink til å ordlegge seg da?? men uansett er det ikke nødvendig med så kvasse svar HELE tiden..

fikk ikke lest spørsmålet men utifra hva folk svarer så forstår jeg det som om at sønnen drar i snoppen og at den blir hard.
min gutt er snart 3 år og han gjør det enda.

jeg forstår deg godt jeg at du synes at dette er vanskelig for deg å takle.
selv får jeg problemer når barnet mitt blir syk for jeg klarer kun å se det negative og ikke det at det er synd i han (noe jegjobber med i samtaler osv) så jeg vil si jeg forstår deg.
vet ikke hva andre råd jeg kan gi deg enn at du bare får prøve å overse det.
Min sønn klager på "aua på tissen" når den blir hard, og da forklarer jeg han bare at slikt skjer med gutter og at det ikke er farlig.
vi venter da litt med å ta på bleien for det blir for trangt og han får vondt om vi tar den på.

ORIGINAL: As3

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her inne må svare på en måte slik at det får TS til å føle seg som en dust og fremstiller vedkommende deretter også.  Fåtallet av dere over her svarte på det hun faktisk spurte om. Jeg blir mektig provosert noen ganger altså!

Til problemet ditt. Siden jeg har jente, så vet jeg ikke så mye om dette. Men når evøen min begynte med dette, så vet jeg at søsteren min synes det var litt "ekkelt", men det var bare i starten. Som de sier, så er det jo helt naturlig, og jeg vil tro det blir en vane for deg også. Selv om jeg forstår at du synes dette er litt "ekkelt".

Helt enig! Er d ikke derfor vi er her? for å stille spørsmål og svare??
Kjenner jeg koker nå jeg alså!

ja takk for et sakelig svar  også takk til dere  andre saklige.[:)]

hadde  glemt ut hvorfor jeg ikke spør om noe mer  priv  her inne .nå vet jeg hvorfor gitt. mangen  dømmende  sjeler  her inne so ikke er noe hjelp i[X(]

ORIGINAL: As3

Helt enig! Er d ikke derfor vi er her? for å stille spørsmål og svare??
Kjenner jeg koker nå jeg alså!

ja takk for et sakelig svar  også takk til dere  andre saklige.[:)]

hadde  glemt ut hvorfor jeg ikke spør om noe mer  priv  her inne .nå vet jeg hvorfor gitt. mangen  dømmende  sjeler  her inne so ikke er noe hjelp i[X(]

ja, uheldigvis altfor mange. de trår i allefall frem veldig høylytt.

Håper dette går over hos deg da, og at du klarer å "takle" dette etterhvert..

Fikk ikke med meg det første du skrev, men skjønner det har med guttetissen og gjøre-....
Har to gutter selv og det er ingenting en kan gjøre fant jeg ut, de drar i den, og undersøker[:D] uansett om vi ser det eller ikke.... Han eldste på snart 7 kom ut og sa han kunne gjøre noe rart og litt ekkelt med tissen sin...Jeg skjønte ikke hva han mente[8|] så sa han 'bare' at han kunne dra forhuden[&:][:)] Måtte forklare at det var normalt, men bare han ikke gjør det mye og han måtte vaske og tørke seg godt nedentil...

Gutter er gutter[;)] men skjønner deg på en måte, syns det blir litt formye 'draing' i den noen ganger.....

MammasLilleEngel: Om nesten alle som svarte missforstod hovedinnlegget ditt, så er det vel kanskje orlyden i HI som var vanskeig å tolke? Det virket som mer enn et "er det andre som syntes det er ekkelt" innlegg.

Vil også få nevne at man ikke må være guttemamma for å forstå denne problemstillingen, å bruke det som argument syntes jeg var kanskje litt merkelig. Jeg har selv to nevøer som jeg passet ofte og var mye med når de hadde denne perioden.

De fleste her ville bare fortelle deg at dette var et naturlig fenomen, bare for å betrygge deg... Men du velger jo å ta det som angep på deg som mor.

ORIGINAL: Ranchi82

fikk ikke lest spørsmålet men utifra hva folk svarer så forstår jeg det som om at sønnen drar i snoppen og at den blir hard.
min gutt er snart 3 år og han gjør det enda.

jeg forstår deg godt jeg at du synes at dette er vanskelig for deg å takle.
selv får jeg problemer når barnet mitt blir syk for jeg klarer kun å se det negative og ikke det at det er synd i han (noe jegjobber med i samtaler osv) så jeg vil si jeg forstår deg.
vet ikke hva andre råd jeg kan gi deg enn at du bare får prøve å overse det.
Min sønn klager på "aua på tissen" når den blir hard, og da forklarer jeg han bare at slikt skjer med gutter og at det ikke er farlig.
vi venter da litt med å ta på bleien for det blir for trangt og han får vondt om vi tar den på.

Min er 4 år og han gjør det fortsatt[:)]
Eller kanskje jeg ikke burde si slikt her??[8|]
Blir jo stemplet som sexfiksert IGJEN!

Back
Topp