4 måneders kontroll!

Jeg var sikker på at alle skulle på 4mndskontroll, men da er ikke det overalt, da. ;) Helsesøster har gitt meg inntrykk at det var "obligatorisk" å ha kontroll hver måned.

Vi har ikke vært på 3 mnd kontroll enda, skal til uka :) 4 mnd kontroll aner jeg ikke om det er :)

5 mnd her også men kommer til å veie på åpen dag☺

Vi var på 4 mnd kontroll idag, lillemor ligger helt på gjennomsnittet, 6670g:)
Men hun har de siste ukene begynt å våkne sikkert 5 ganger om natten for å spise , ga hun litt banan i går og hun gråt da vi tok vekk skjea:P sa jeg hadde egentlig tenkt å begynne sakte å introdusere mat, men helsesøster sa man skal ikke gi mat så tidlig.

Kjøpte mer banan og litt grøt så ser jeg vel an litt til, men det må vel være en grunn til hun våkner så mye tenker jeg

Men hun har de siste ukene begynt å våkne sikkert 5 ganger om natten for å spise , ga hun litt banan i går og hun gråt da vi tok vekk skjea:P sa jeg hadde egentlig tenkt å begynne sakte å introdusere mat, men helsesøster sa man skal ikke gi mat så tidlig.

Kjøpte mer banan og litt grøt så ser jeg vel an litt til, men det må vel være en grunn til hun våkner så mye tenker jeg

Ja, du tenker det kan være at hun har behov for mer mat? Har ei jente som har sovet hele natten gjennom, men som nå den siste tiden har begynt å våkne i tretiden for mat og deretter rundt 05/06. Nå våknet hun faktisk halv tolv og ville ha mat og det har aldri skjedd før (bare den første måneden da)! Lurer på at hun trenger litt mer fyll i magen enn bare melk snart. Skal til hs denne uken så får høre litt om hun har noe vettugt å si til dette. Det gjør forsåvidt ikke noe å amme om natten da. Bare litt uvant! ;)

Mye forskjellig disse helsesøsterene sier. Noen anbefaler fast føde fra 4 måneder, og noen ikke. Min helsesøster sier det er fordi de lærde er veldig uenige. ;)
Min har også begynt å våkne tidligere, så har begynt å gi grøt, men vet ikke om det funker helt enda. Han våkner 2-3 ganger om natta for å bæsje... :P

Jaa, føler det må være hun trenger mer mat. Ammet så og si hele dagen i går på dagtid og virker som dagen idag blir lik. Dette kan jo kanskje være øke døgn, selv om vi ikke har hatt det før.
Ga banan to dager etter hverandre og det gikk ikke så bra, hun fikk vondt stakkars så tar litt pause så prøver vi forsiktig med grøt tenker jeg :)

Da har jeg vært på åpen helsestasjon og målt vegt "lillegutt". Som ikke er så liten lenger. Ble 4 mnd i går og har blitt 66 cm lang og 9020 gram :-O

4-måneders kontroll i dag, 6980g, 67,4cm og 43cm rundt hodet.

Vi var på det som egentlig skulle være 3 mnd kontroll men mini var da 4 mnd. 6700 g og 63,5 cm lang :) 40 cm rundt hodet

Vi var på 4-månederskontroll forrige uke. Lillegutt var 7 kg og 64 cm :-)

Vi har ikke 4 mnd kontroll, men jeg målte henne i forbindelse med vaksine, og hun er 61.5 cm og 5.7 kg :)

Back
Topp