4 måneders kontroll!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Da var det unnagjort, og lillegutt har ikke lagt på seg nok, så nå må vi begynne skikkelig med grøt. Han våkner oftere på natta, så helsesøster sa at det er nok det at han trenger mer mat.

Nå veier han 5980gr og er 41cm rundt hodet. Husker ikke hvor lang, men var vel 62-63cm.

Håper det funker med grøt da!!

Jeg har heller ikke fått 4 mnd kontroll, men 5 mnd kontroll. Men tenkte å ra turen bort den mandagen som er rundt da han blir 4 mnd. Bare sånn for å veie han og slikt på åpen helsestasjon :-P rett og slett for nysgjerrig til å la vær tror jeg :-P hehe. Blir vel om 1,5 uke om jeg ikke tenker feil :-D

Da var det unnagjort, og lillegutt har ikke lagt på seg nok, så nå må vi begynne skikkelig med grøt. Han våkner oftere på natta, så helsesøster sa at det er nok det at han trenger mer mat.

Nå veier han 5980gr og er 41cm rundt hodet. Husker ikke hvor lang, men var vel 62-63cm.
Min våkner også veldig mye på natta og vil ha pupp! :p Jeg mistenker at det er nærhet og kos hu vil ha. Fordi hu legger godt på seg... Koselig det altså, men blir litt redusert av det.. Og ikke en trend jeg ønsker skal fortsette!

Skal alle på 4 mnd kontroll?? Vi skal ikke før i sept vi og da er kan 5 mnd:/

Vi skal også i sep når snuppa er 5 mndr. Så har heller ikke hatt 4 mndrs kontroll ;) Jeg veide og målte forrige uke for å se hvor mye hu hadde vokst på 1 mnd :) Veide nesten 5900 g, så har kun lagt på seg ca 100 g i uka. Lengden på sist kontroll må ha vært feil ellers har hu vokst 4 cm på 1 mnd :p var iallefall 60 cm nå ;)

Samme som vesla mi det nesten 5750gr og 63cm. Fekk beskjed av HS å begynne med mme og ikkje grøt, men blir grøt her og. Berre håper det funker no når vi nærmer oss full porsjon om dagen.

Min våkner også veldig mye på natta og vil ha pupp! :p Jeg mistenker at det er nærhet og kos hu vil ha. Fordi hu legger godt på seg... Koselig det altså, men blir litt redusert av det.. Og ikke en trend jeg ønsker skal fortsette!

Hehe, forhåpentligvis endrer det seg. ;) Hvor ofte våkner hun?

Hehe, forhåpentligvis endrer det seg. ;) Hvor ofte våkner hun?
Vel, i natt var det Kl 00:30, 02:20, 04,30 og til slutt 6:30!!! :o vi sto opp Kl 07:00... Tror det var en til innimellom der, men da sov jeg tror jeg :p ellers våkner hun også noen ganger etter hun har lagt seg for natta, så det blir noe amming før 10 på kvelden! Jeg håper kanskje grøten hjelper sulten hennes etterhvert.. For hun virker jo sulten også! Blir veldig sliten..

Vet ikke nøyaktige mål, men tror min får i seg litt over en spiseskje med grøt. Endel tyter ut. ;)
Av den porsjonen eg lager så går det litt til ansiktet, hendene, klærne og vippestolen... Pluss at eg spiser vel ca 1 skje for å holde ho med selskap :P
Så ho får vel i seg ca 50ml tipper eg :)

Her har det vært 6 ukers kontroll, så 3 månder, også ikke før 5 månder igjen. Så blir får ikke hver måned her :o
Jenta mi er enda mindre en gutten din også. Hun får både grøt,middag og velling. Hjelper ikke så mye :p

Vi har også begynt med grøt pga lav vektoppgang. Ca. 50% av grøten som lages havner vel i munnen, ellers ender den der du beskriver alva :) Her er det heller egentlig ikke 4 mndkontroll, men vi har vært på helsestasjonen nesten annenhver uke siden 6-ukerskontrollen for vektoppfølging. Men hun ligger under den røde streken ift vekt da...

Her i trondheim er det gruppetime med fysioterapeut ved 4 mnd. Og så kan man veie og måle om man vil:) vi skal ikke før 21.aug. Men veide meg med mini på vekta hjemme i dag. Ca 8400 g. Lille bollen min:)

Her i trondheim er det gruppetime med fysioterapeut ved 4 mnd. Og så kan man veie og måle om man vil:) vi skal ikke før 21.aug. Men veide meg med mini på vekta hjemme i dag. Ca 8400 g. Lille bollen min:)

Ca samme vekt som min da :-) vegte han til ca 8,3 i går. Blir 4 mnd den 16 :-)

Back
Topp