4-måneders kontroll

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Nå begynner knøttene å bli store! :D Rart å tenke på at for 1 år siden gikk vi rundt med en liten spire i magen. :p

Hvor store er deres babyer nå? :)

Mi var 6,7 kg og 62 cm. :) Husker ikke hodeomkretsen. :p

Helsesøster kunne ikke klage på vektoppgangen denne gangen. :D Hun har gått opp mye de siste 2 ukene siden sist veiing. :) Hun trodde vi hadde begynt med grøt pga så god vektoppgang. :p Så hun ble overrasket da jeg kunne si nei, det er bare morsmelk. :D
 
Her har vi ikke 4 mnd kontroll. 5 mnd er neste. Vurderer å dra å veie han allikevel, men mulig jeg bare tar en ca veiing hjemme. Men 62 begynner å bli lite i bodyer, så vokser gjør han ihvertfall :)
 
Her har vi ikke 4 mnd kontroll. 5 mnd er neste. Vurderer å dra å veie han allikevel, men mulig jeg bare tar en ca veiing hjemme. Men 62 begynner å bli lite i bodyer, så vokser gjør han ihvertfall :)

Stemmer det. Er mange som ikke har 4-mnd kontroll. Hadde glemt ut det. Her har de det visst for å se om det er noen som bør begynne med grøt pga lav vektoppgang. Var visst ingen hast her, men kunne bare begynne med smaksprøver. :)

Godt at han vokser da. Høres jo ut som det ikke er noe i veien med veksten hvertfall. :D Her er 62 akkurat passe. :) Men tror jeg gjør klar 68 så er det klart til jeg trenger det. ;)
 
Vi var på 4 mnd kontroll i dag. Snuppa var 6.9 kg og 62 cm. Begynner å bli såååå å stor! Kan noen bremse tiden ;) Bruker 62 og 68 i klær vi nå! Frøkna er ei lita solstråle som følger så godt med. Smilet er nesten alltid på plass! En fantastisk tid ♡
 
Vi var på 4 mnd kontroll i dag. Snuppa var 6.9 kg og 62 cm. Begynner å bli såååå å stor! Kan noen bremse tiden ;) Bruker 62 og 68 i klær vi nå! Frøkna er ei lita solstråle som følger så godt med. Smilet er nesten alltid på plass! En fantastisk tid ♡

Jaa. Nyter denne tida! ❤️Hun her er også veldig blid og fornøyd. :) Smitter over på meg så jeg er ikke morgengretten lenger. Haha :p
 
Vi har også vært på 4.mnd kontroll :)

Han er 8.7 kg og 66 cm lang :p Hehe.. Stor gutt med andre ord, opp 1.1 kg siden 3 mnd kontroll :p

Smakte litt på grøt i går, men blir ikke en vane enda :) Legger jo godt på seg med MME, og spiser ikke mer enn han har gjort før, så da stresser vi ikke med det. :) Bruker str 74 i klær nå, og helst fra Name it, da han er lang :p

Blid og fornøyd gutt, sover på natten og er en skikkelig godklump, som har latterkramper rett som det er :)
 
Nå begynner knøttene å bli store! :D Rart å tenke på at for 1 år siden gikk vi rundt med en liten spire i magen. :p

Hvor store er deres babyer nå? :)

Mi var 6,7 kg og 62 cm. :) Husker ikke hodeomkretsen. :p

Helsesøster kunne ikke klage på vektoppgangen denne gangen. :D Hun har gått opp mye de siste 2 ukene siden sist veiing. :) Hun trodde vi hadde begynt med grøt pga så god vektoppgang. :p Så hun ble overrasket da jeg kunne si nei, det er bare morsmelk. :D
høres ut som babyen din har normal vekt. mi var 6450 og 63cm forrige gang og ho er god og rund. hs har absolutt ikke klaga på vekta hennes. noen hs som ikke helt følger med på hva de gjør noenganger :p
 
høres ut som babyen din har normal vekt. mi var 6450 og 63cm forrige gang og ho er god og rund. hs har absolutt ikke klaga på vekta hennes. noen hs som ikke helt følger med på hva de gjør noenganger :p

Virker som at hs vi har alltid må sette fingeren på noe. :p Men tar det med en klype salt. ;) Vesla er jo så blid og fornøyd så da gjør jeg nok noe rett :p :laugh:
 
Har vært på 4 mnd kontroll i dag. Jenta vår er 6.9 kg og 61.5 cm :)
Stor og fin jente :)
Veldig aktiv nå. Snur seg rundt, skravler og ler. ;)
Fikk klarsignal av helsesøster til å begynne med grøt. Virker ikke helt fornøyd til kvelds, så vi kunne begynne med smaksprøver. :)
 
Har vært på 4 mnd kontroll i dag. Jenta vår er 6.9 kg og 61.5 cm :)
Stor og fin jente :)
Veldig aktiv nå. Snur seg rundt, skravler og ler. ;)
Fikk klarsignal av helsesøster til å begynne med grøt. Virker ikke helt fornøyd til kvelds, så vi kunne begynne med smaksprøver. :)

Så kjekt at hun beveger seg så mye da! Mi har gitt opp det prosjektet denne uken tydeligvis. Hehe. Gidder ikke prøve en gang. Gjorde det dør men ble frustrert.
Er så spennende når de kan begynne med grøt! :) Jeg fant ut at det var lurt å gi grøt i 2-3-tiden... Hun får litt vondt i magen selv av en liten smaksprøve så det ble mye styr på kvelden da hun fikk det i 5-6 tiden...
 
Så kjekt at hun beveger seg så mye da! Mi har gitt opp det prosjektet denne uken tydeligvis. Hehe. Gidder ikke prøve en gang. Gjorde det dør men ble frustrert.
Er så spennende når de kan begynne med grøt! :) Jeg fant ut at det var lurt å gi grøt i 2-3-tiden... Hun får litt vondt i magen selv av en liten smaksprøve så det ble mye styr på kvelden da hun fikk det i 5-6 tiden...
Plutselig så rulla hun rundt her. Har prøvd en god stund før hun "knekte koden". ;)
Hadde tenkt å starte med grøt i dag, men hun var så sliten. Så da droppa vi det. Får prøve i morgen. ;)
 
Plutselig så rulla hun rundt her. Har prøvd en god stund før hun "knekte koden". ;)
Hadde tenkt å starte med grøt i dag, men hun var så sliten. Så da droppa vi det. Får prøve i morgen. ;)

Jeg får nyte tida der hun ligger på samme sted. Plutselig skulle jeg ønske hun kunne ligge i ro av og til. :p

Lykke til med smaksprøvene. Sikkert lurt å ta det når hun er blid og fornøyd. :)
 
Last edited:
Her har vi ingen fast fire måneders kontroll, men på barseltreff på helsestasjonen i går så da tok vi like godt å veide og målte. Han var da 69 cm. Og 6 kg. Laaaaaang og tynn fortsatt :p Han blir 4 mnd om to dager og er nå 2 cm lengre og 500 gr lettere enn storebror var når han var 4,5 mnd. :D
 
Her har vi ingen fast fire måneders kontroll, men på barseltreff på helsestasjonen i går så da tok vi like godt å veide og målte. Han var da 69 cm. Og 6 kg. Laaaaaang og tynn fortsatt :p Han blir 4 mnd om to dager og er nå 2 cm lengre og 500 gr lettere enn storebror var når han var 4,5 mnd. :D

Ja, det var en lang gutt!! :D De vokser så altfor fort! :p
 
Mi var 63,5 cm og 7,5 kg :) veldig goe kinn og valker her og der, helt herlig :) her får hun grøt x 2. Smakt på potet m gulerot og sviskemos. Alt går ned, smatter som bare det. Til og me kald sviskemos og halv kaldt vann på tutteflaske :) som broren var, stort matvett og liker ALT :)
 
Ingen 4-mndkontroll her, men vi var innom helsestasjonen denne uka, så da veide vi samtidig. 7,4 kg, men med klær da. Flere som har spist godt i jula ja :D
 
Ingen 4-mndkontroll her, men vi var innom helsestasjonen denne uka, så da veide vi samtidig. 7,4 kg, men med klær da. Flere som har spist godt i jula ja :D

Haha så bra! :D
Tenk hvis jeg kunne blitt like glad for at jeg legger på meg som når vesla legger på seg :p Det hadde vært noe, det! ;)
 
Haha så bra! :D
Tenk hvis jeg kunne blitt like glad for at jeg legger på meg som når vesla legger på seg :p Det hadde vært noe, det! ;)
Hehe sant! Jeg driver fremdeles og tar av meg pga ammingen, så det er nesten tilfelle her faktisk. Passer ingen av de gamle klærne mine, selv så mye junk jeg spiser om dagen.. Men har begynt å trene litt styrke igjen så håper på iallefall å få tilbake litt muskler etterhvert!
 
Hehe sant! Jeg driver fremdeles og tar av meg pga ammingen, så det er nesten tilfelle her faktisk. Passer ingen av de gamle klærne mine, selv så mye junk jeg spiser om dagen.. Men har begynt å trene litt styrke igjen så håper på iallefall å få tilbake litt muskler etterhvert!

Har nesten ikke gått ned, jeg :p
Kanskje jeg burde trent litt styrke og kondisjon igjen. Savner treningen.
Går du på et treningssenter, eller trener du hjemme?
 
Back
Topp