4.juledag (28.desember)

Usj været ja :-(
Kjedelig utevær både for store og små synes jeg.

Ja enig der..jeg selv hater vind, men går ut med ungene om det ikke er så ille..men nå har det vært helt grusomt i noen sager :( er bedre nå, men begynner sikkert iløpet av natten igjen :P haha

Ja enig der..jeg selv hater vind, men går ut med ungene om det ikke er så ille..men nå har det vært helt grusomt i noen sager :( er bedre nå, men begynner sikkert iløpet av natten igjen :p haha
Jeg synes surt vær og manglende snø gir svært få muligheter for hva vi kan finne på ute…
Ikke minst sliter det noe sinnsykt på vinterklærne :o

Ja hun sittet jo kjempe fint i det :D vi har også et sånt (eller hvertfall et som ligner) i rødt og med binding rundt magen :) bare synd det nesten ikke har vært snø i år..nå som jwg har trengt det mest av alle år :P haha

Ja håper jeg å! Her har det vært såpass med vind så Liana aldri hadde klart å stå eller gå uten å bli blåst over ende:P og Emira er jo redd for vind! Så kommer ikke så langt da nei;):P hehe.. kjedelig, for dem blir så rastløse og ikke utslitt av å bare være inne :(
Det er binding rundt magen på dette også, samt antiskli i setet og ryggen. Svigermor sa de hadde det i rødt også, men valgte det blåe.;)

Det kommer nok litt snø i løpet av vinteren slik at vi får bruk for brettene. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg synes surt vær og manglende snø gir svært få muligheter for hva vi kan finne på ute…
Ikke minst sliter det noe sinnsykt på vinterklærne :o

Ja sliter voldsomt på klærne! Har jammen ikke vært stort med snø her i vinter.. kjedelig! For er lissom nå Emira virkelig har gledet seg til snø:( men hadde det bare sluttet å blåse sånn, så kunne vi hvertfall tatt noen trilleturer eller gåtrurer i nærområdet bare for å komme oss ut.. håper virkelig det er bedre imårra!

Det er binding rundt magen på dette også, samt antiskli i setet og ryggen. Svigermor sa de hadde det i rødt også, men valgte det blåe.;)

Det kommer nok litt snø i løpet av vinteren slik at vi får bruk for brettene. ;)

Ja da er det nok det samme :D Emira fikk det til 1 årsdagen sin av min mamma ;) men ble flere turer den gangen enn hva Liana har fått :P ja bått er fint:D jeg er veldig glad i de forskjellige blå fargene:rolleyes:

Åja, blir nok mer snø her mellom januar og april :) er da det pleier å være mest stabilt vær her :)

Last edited:
Ja sliter voldsomt på klærne! Har jammen ikke vært stort med snø her i vinter.. kjedelig! For er lissom nå Emira virkelig har gledet seg til snø:( men hadde det bare sluttet å blåse sånn, så kunne vi hvertfall tatt noen trilleturer eller gåtrurer i nærområdet bare for å komme oss ut.. håper virkelig det er bedre imårra!
Ja vi må også ut i morgen!
Har jo en bæresele vi nesten ikke har testet også! :)

Ja vi må også ut i morgen!
Har jo en bæresele vi nesten ikke har testet også! :)

Hehe ja man vil jo få testet sine nye ting med engang :P åssen bæresele er det dere har fått egentlig?

Hehe ja man vil jo få testet sine nye ting med engang :P åssen bæresele er det dere har fått egentlig?
Hadde skrevet masse og så ble det borte :-o

Men altså: jeg har forstått at sjalene mine ikke blir brukt nok til å forsvare antallet :-p jeg Har derfor solgt unna litt og ønsker en ny sele med klips siden manducaen er veldi slitt etter mye bruk i 4 år!
Det ble en Tula Toddler. SVÆR sele som nesten er for stor til Lillebror. Den var til og med behagelig med T på ryggen, han er vel over 20 kilo...
Her er den
http://www.tulababycarriers.com/products/bikes-tula-toddler-carrier

Gleder meg til å bruke den. Da har vi stødig og god sele til E nekter å bli båret :-p

Men altså: jeg har forstått at sjalene mine ikke blir brukt nok til å forsvare antallet :-p jeg Har derfor solgt unna litt og ønsker en ny sele med klips siden manducaen er veldi slitt etter mye bruk i 4 år!
Det ble en Tula Toddler. SVÆR sele som nesten er for stor til Lillebror. Den var til og med behagelig med T på ryggen, han er vel over 20 kilo...
Her er den

Gleder meg til å bruke den. Da har vi stødig og god sele til E nekter å bli båret :-p

Ja den var kjempe fin! Ser god ut for både den som sitter i den og den som bærer :D deilig å ha en han kan vokse i ;)

Jeg har bare en vanlig babybjörn som jeg fikk når jeg var gravid med Emira.. trurte ikke å prøve den med Emira engang:P Liana klikka når jeg prøvde den med hun..men minsten liker den godt, og jeg ble ganske overrasket over hvor behagelig den er å ha på! :) mye bedre å ha ungen utenpå magen enn inni :P heheh

Ja den var kjempe fin! Ser god ut for både den som sitter i den og den som bærer :D deilig å ha en han kan vokse i ;)

Jeg har bare en vanlig babybjörn som jeg fikk når jeg var gravid med Emira.. trurte ikke å prøve den med Emira engang:p Liana klikka når jeg prøvde den med hun..men minsten liker den godt, og jeg ble ganske overrasket over hvor behagelig den er å ha på! :) mye bedre å ha ungen utenpå magen enn inni :p heheh
Men babybjørn gir jo veldig feil belastning, så jeg skjønner om de ikke har villet sitte i den ;)
Man kan bare bære i maks 20 minutter om gangen også, om jeg ikke husker feil, og det er jo en grunn for det. Desverre.

Men babybjørn gir jo veldig feil belastning, så jeg skjønner om de ikke har villet sitte i den ;)
Man kan bare bære i maks 20 minutter om gangen også, om jeg ikke husker feil, og det er jo en grunn for det. Desverre.

Hehe ja kansje, men problemet med Liana var at hun ble sur om hun ikke fikk se noe :P fra hun var 1,5 mnd, så ville hun bare bli båret oppreist og da med ryggen mot meg, ellers ble hun sinna:eek: så var nok det som gjorde hun sinna når jeg bare smått prøvde å ha hun i babybjörnen også.. Leoh har kosa seg de gangene han har sittet i den..men det har bare vært til og fra bhg :) men jeg bruker ikke den ofte, for er mye mer fan av vogn ;):P

Godt du fikk sovet litt ekstra før du måtte sende mannen avgårde. :) Avskjeder er kjipe greier! Etter 6 års avstandsforhold vet jeg alt om hvor trasig det kan være! Blir han lenge borte?
Håper dere får en super dag hos søsteren din i alle fall! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja godt å sove litt da :-)

Uff ja,avstandsforhold er noe dritt. Spesielt med barn..
Han kommer om ca 1 mnd :-)
Er dere fortsatt syke? God bedring :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Ja godt å sove litt da :-)

Uff ja,avstandsforhold er noe dritt. Spesielt med barn..
Han kommer om ca 1 mnd :-)
Er dere fortsatt syke? God bedring :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

En måned er lenge spesielt når man er alene med barn :eek::confused: men samtidig går tiden raskere fordi man er så opptatt. Gjensynsgleden er stor i langdistanseforhold da, og så bevarer man den nyforelska-følelsen lenge ;) man får klamre seg til de positive tingene som best man kan. :)

Jeg og Asle er på bedringens vei, men mannen har blitt sengeliggende.. håper han også blir bedre snart!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hehe ja kansje, men problemet med Liana var at hun ble sur om hun ikke fikk se noe :p fra hun var 1,5 mnd, så ville hun bare bli båret oppreist og da med ryggen mot meg, ellers ble hun sinna:eek: så var nok det som gjorde hun sinna når jeg bare smått prøvde å ha hun i babybjörnen også.. Leoh har kosa seg de gangene han har sittet i den..men det har bare vært til og fra bhg :) men jeg bruker ikke den ofte, for er mye mer fan av vogn ;):p
Nei det er ikke så mye =)
Men du kjenner nok etterhvert at det er fryktelig tungt for deg også, å bære han på den måten =)

Her er den

Du som er bæreeksperten her.. Jeg greier ikke å bli komfortabel med ergoselen vår. Jeg føler at den ikke "passer" kroppen min og at Jenny ikke sitter helt godt..Jeg gjør det rett ifht bruksanvisningen, men det kjennes bare rart ut. Kan det være sånn med seler? At merket ikke passer oss og at et annet merke er bedre?

Du som er bæreeksperten her.. Jeg greier ikke å bli komfortabel med ergoselen vår. Jeg føler at den ikke "passer" kroppen min og at Jenny ikke sitter helt godt..Jeg gjør det rett ifht bruksanvisningen, men det kjennes bare rart ut. Kan det være sånn med seler? At merket ikke passer oss og at et annet merke er bedre?

Ja det kan det absolutt. Men hva kjennes feil da?

Ja det kan det absolutt. Men hva kjennes feil da?
Hm..Uansett hvor jeg plasserer magebeltet, om det er i midja eller over hoftene, så føles det ikke riktig ut. Mulig fordi jeg er så svai i korsryggen? Om jeg har beltet rundt midja, blir Jenny sittende så nedsunket, og om jeg har det over hoftene sitter hun ikke godt nok med rumpa ned i selen.

Hm..Uansett hvor jeg plasserer magebeltet, om det er i midja eller over hoftene, så føles det ikke riktig ut. Mulig fordi jeg er så svai i korsryggen? Om jeg har beltet rundt midja, blir Jenny sittende så nedsunket, og om jeg har det over hoftene sitter hun ikke godt nok med rumpa ned i selen.

Har du prøvd litt sånn imellom? Eller så kan du også prøve å feste magebeltet rett under puppene. Og om hun ikke kommer skikkelig ned i selen synes jeg det hjelper å ta tak i bena til ungen og "vippe" bekkenet litt etter at jeg har strammet. Før jeg strammer løfter jeg skulderstroppene opp og ut for å få selve panelet godt nok oppover ryggen til barnet.

Nei det er ikke så mye =)
Men du kjenner nok etterhvert at det er fryktelig tungt for deg også, å bære han på den måten =)

Ja er nok noe helt annet når han er tyngre ;) da er det nok lettere å ha ungen på ryggen isåfall..hehe men jeg er så redd for å falle og skade Leoh om jeg har han på meg :P så derfor jeg heller foretrekker vogn, og gleder meg til han er stor nok for sportsvogn :D

Back
Topp