4.juledag (28.desember)

Weee da har vi vært på kino! Bare digget filmen Frost! :D hehe Emira var overraskende tålmodig;) ble jo litt småmas om at det ble kjedelig, men så begynte dem å synge eller så skjedde det noe spennede, og da var det glemt :D hehe.. eneste hun ikke var såååå fan av, var at lysene ble slått av :P

Sambo sa at Liana virket litt småvarm, men var usikker på om det var feber eller om hun bare var varm lissom..men jeg kom på at imårra er det 2 uker siden vaksinen, og hs sa at det er stort sett da man får bivirkninger OM man får det..så kan jo være det også!

Hva skal dere ikveld? :)

Ja er nok noe helt annet når han er tyngre ;) da er det nok lettere å ha ungen på ryggen isåfall..hehe men jeg er så redd for å falle og skade Leoh om jeg har han på meg :p så derfor jeg heller foretrekker vogn, og gleder meg til han er stor nok for sportsvogn :D
Ja, det er klart at man foretrekker forskjellige ting :D
Jeg elsket bæresjal og gode brodder på bena på vinteren i fjor, jeg er mye reddere for å falle med baby i vogn og her er det ganske bratte bakker og ofte dårlig føre =)
Vogna får nok stå mye i år også, er glad han trives i bæretøy egentlig.

Weee da har vi vært på kino! Bare digget filmen Frost! :D hehe Emira var overraskende tålmodig;) ble jo litt småmas om at det ble kjedelig, men så begynte dem å synge eller så skjedde det noe spennede, og da var det glemt :D hehe.. eneste hun ikke var såååå fan av, var at lysene ble slått av :p

Sambo sa at Liana virket litt småvarm, men var usikker på om det var feber eller om hun bare var varm lissom..men jeg kom på at imårra er det 2 uker siden vaksinen, og hs sa at det er stort sett da man får bivirkninger OM man får det..så kan jo være det også!

Hva skal dere ikveld? :)
T er bedt med foreldrene mine på kino i morgen, med mac-ernbeøsk etterpå :p
Vi hadde jo lyst til å se den filmen sammen med han, men vi kan se den senere vi :D
Jeg strikker, mannen ser på tv og ellers er det ganske rolig her :p

Ja, det er klart at man foretrekker forskjellige ting :D
Jeg elsket bæresjal og gode brodder på bena på vinteren i fjor, jeg er mye reddere for å falle med baby i vogn og her er det ganske bratte bakker og ofte dårlig føre =)
Vogna får nok stå mye i år også, er glad han trives i bæretøy egentlig.

Hehe ja med bakker blir det noe annet :) har ikke så mye bratte bakker rundt her :D men brodder på beina er ingen dum idé;)
Er nok også en vanesak da.. for jeg er vandt med vogn etter mine søstre var baby og har bare brukt vogn på Emira og Liana :P

T er bedt med foreldrene mine på kino i morgen, med mac-ernbeøsk etterpå :p
Vi hadde jo lyst til å se den filmen sammen med han, men vi kan se den senere vi :D
Jeg strikker, mannen ser på tv og ellers er det ganske rolig her :p

Oj så moro for han da :D haha ja du og mannen får gå sammen på filmen :P herligste snømannen jeg har sett! :P:D Emira er jo så opptatt av prinsesser og magi, så hun likte filmen godt! Og syns det var ekstra gøy når reinsdyret heter det samme som stefaren min:D:P

Godt med rolige kvelder :) jeg skal snart se på tv og se om jeg finner noe snop i skapene :P

Hehe ja med bakker blir det noe annet :) har ikke så mye bratte bakker rundt her :D men brodder på beina er ingen dum idé;)
Er nok også en vanesak da.. for jeg er vandt med vogn etter mine søstre var baby og har bare brukt vogn på Emira og Liana :p
Jeg bruker forresten brodder når jeg triller på glatta og :o
Livredd for å miste voga nedover bakkene, eller velte den med baby oppi!
Jeg er jo i grunn den første i familien som har båret så mye som jeg gjør. De andre hadde testet babybjørn et par ganger med sine barn, uten å like det i det hele tatt.
Men nå er alle i familien opptatt av ergonomisk riktig bæretøy og søsteren med små barn bærer også i Manduca og brukte bæresjal på ei lita jentebaby de hadde som fosterbarn en liten periode :D
Og Lillesøs som skal ha barn engang i tiden har bestemt seg for sjal og annet ergonomisk bra bæretøy for lenge siden :p :D

Oj så moro for han da :D haha ja du og mannen får gå sammen på filmen :p herligste snømannen jeg har sett! :p:D Emira er jo så opptatt av prinsesser og magi, så hun likte filmen godt! Og syns det var ekstra gøy når reinsdyret heter det samme som stefaren min:D:p

Godt med rolige kvelder :) jeg skal snart se på tv og se om jeg finner noe snop i skapene :p
Apropos snop…
Jeg begynte å lage Bounty i kveld, men har glemt de i fryseren uten å ha dyppet dem i sjokolade enda. Jaja, de kan vel ligge til i morgen :D

Jeg bruker forresten brodder når jeg triller på glatta og :o
Livredd for å miste voga nedover bakkene, eller velte den med baby oppi!
Jeg er jo i grunn den første i familien som har båret så mye som jeg gjør. De andre hadde testet babybjørn et par ganger med sine barn, uten å like det i det hele tatt.
Men nå er alle i familien opptatt av ergonomisk riktig bæretøy og søsteren med små barn bærer også i Manduca og brukte bæresjal på ei lita jentebaby de hadde som fosterbarn en liten periode :D
Og Lillesøs som skal ha barn engang i tiden har bestemt seg for sjal og annet ergonomisk bra bæretøy for lenge siden :p :D

Haha så du har smitta hele familien? :P:D hihi.. ja jeg å er livredd for å miste vogn i bakker:eek: gjør vondt bare å tenke tanken!

Sånt bæretøy ser gode ut for både barnet og den som bærer :D virker som om de sitter så naturlig :) får se om jeg skaffer meg noe sånt..kan være greit når man er på shoppingturer og Leoh blir lei av å ligge i vogn ;) hvis jeg skulle kjøpt, hva ville du anbefalt?

Apropos snop…
Jeg begynte å lage Bounty i kveld, men har glemt de i fryseren uten å ha dyppet dem i sjokolade enda. Jaja, de kan vel ligge til i morgen :D

Haha jeg har også laget det, eller bountykuler :D fikk ikke begynt før igår og dyppet dem i sjokolade idag.. herreguuuud så gode:eek: smaker helt som bounty! Så jeg skal lage fler og ha med til mamma og dem på nyttårsaften ;)

Det sto i oppskriften jeg brukte at de holder seg lenge i kjøleskap, så gjør ikke noe om du ikke får gjort det idag;) hvis du har micro, så går det fortere å smelte sjokoladen der ;)

Haha oppdaget at jeg posta på feil tråd når jeg kom hjem :P dagene snurrer bare rundt omkring :P

Haha så du har smitta hele familien? :P:D hihi.. ja jeg å er livredd for å miste vogn i bakker:eek: gjør vondt bare å tenke tanken!

Sånt bæretøy ser gode ut for både barnet og den som bærer :D virker som om de sitter så naturlig :) får se om jeg skaffer meg noe sånt..kan være greit når man er på shoppingturer og Leoh blir lei av å ligge i vogn ;) hvis jeg skulle kjøpt, hva ville du anbefalt?
Hopper inn her og anbefaler Ergobaby, selv om Tea ikke har brukt det da :p ;)

Den er kjempelett å bruke og kan brukes både på magen og på ryggen, og på hofta :D spennes fast med spenner, akkurat som Babybjørn ;)

Haha så du har smitta hele familien? :p:D hihi.. ja jeg å er livredd for å miste vogn i bakker:eek: gjør vondt bare å tenke tanken!

Enig med Marianne i at Ergobaby er et godt alternativ.
Det beste er om du får prøvd da, er ikke alle seler som sitter godt på alle.
Andre seler med samme gode bærekomfort og - stilling på barnet er:
Manduca
Beco Butterfly 2
Angelpack
Tula baby/ toddler
Concerti
Boba 2g eller 3g

Alle disse er med klips, om du vil slippe knyting :D
Vi kommer til å beholde Manducaen, la den ligge i bilen f.eks. Kjekk på handletur. Det er jo bruk igjen i den enda. Fordelen med den og Ergo er at man kan klipse av skulderstroppene og bære på hofta, det er også veldig kjekt om ungen er klar for å se mer samtidig som man ikke er helt klar for å ha h*n bak på ryggen, om man bærer alene osv.

Den er kjempelett å bruke og kan brukes både på magen og på ryggen, og på hofta :D spennes fast med spenner, akkurat som Babybjørn ;)
Jeg har brukt Ergo også, altså, bare så det er sagt :p
Men har ikek hatt en selv. Men jeg vet godt hvordan den er, ellers ville jeg ikke visst så mye om den :D

Enig med Marianne i at Ergobaby er et godt alternativ.
Det beste er om du får prøvd da, er ikke alle seler som sitter godt på alle.
Andre seler med samme gode bærekomfort og - stilling på barnet er:
Manduca
Beco Butterfly 2
Angelpack
Tula baby/ toddler
Concerti
Boba 2g eller 3g

Alle disse er med klips, om du vil slippe knyting :D
Vi kommer til å beholde Manducaen, la den ligge i bilen f.eks. Kjekk på handletur. Det er jo bruk igjen i den enda. Fordelen med den og Ergo er at man kan klipse av skulderstroppene og bære på hofta, det er også veldig kjekt om ungen er klar for å se mer samtidig som man ikke er helt klar for å ha h*n bak på ryggen, om man bærer alene osv.

Så kjekt at man kan velge hvor man vil ha barnet sittende :D og kjempe fra det er med klips! :D skal lagre disse navnene på tlf, så skal jeg se om noen i Kongsberg selger og om jeg evt kan prøve noen :) tusen takk for tips :D

Så kjekt at man kan velge hvor man vil ha barnet sittende :D og kjempe fra det er med klips! :D skal lagre disse navnene på tlf, så skal jeg se om noen i Kongsberg selger og om jeg evt kan prøve noen :) tusen takk for tips :D
Ergo er den som blir solgt mest i fysiske butikker :)

Ergo er den som blir solgt mest i fysiske butikker :)

Ok :) jeg må nok innom dem som selger babyutstyr der for å høre :) håper det ikke er lenge til :P er greit å ha noe sånt om man er inne på kjøpesenter osv..

Har du prøvd litt sånn imellom? Eller så kan du også prøve å feste magebeltet rett under puppene. Og om hun ikke kommer skikkelig ned i selen synes jeg det hjelper å ta tak i bena til ungen og "vippe" bekkenet litt etter at jeg har strammet. Før jeg strammer løfter jeg skulderstroppene opp og ut for å få selve panelet godt nok oppover ryggen til barnet.
Spørst om vi får prøve rett under puppene da.;)
Skal hendene til barnet være over reimene bake, eller stikker de ut på sidene (under skulderreima mi)?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Spørst om vi får prøve rett under puppene da.;)
Skal hendene til barnet være over reimene bake, eller stikker de ut på sidene (under skulderreima mi)?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Det bestemmer du selv. Og hun, selvsagt! :)noen ganger vil Eskil ha armene ut/over. Andre ganger vil han helst helt ned i :)

Back
Topp