4 barn ?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Vi har tre barn. 2016, 2018, 2020. De er av samme kjønn og jeg ønsker svært gjerne en lillesøster for å runde av det hele. Men er det galskap å kjøre på å få en til? Det er jo slettes ingen garanti for kjønn, men hadde vært morro å prøve baby dust method og andre kjerringråd for å se om vi får det til, så er det helt ok on det blir en lillebror til. Er mer antallet barn uavhengig av kjønn vi tenker vi. Så erfaringer? Tips? Råd?

vi har plass, kjærlighet, tid til en til føler jeg, selv om min mann kunne sagt seg ferdig med de tre vi har.
 
Jeg har alltid ønsket meg 4 barn. Syntes det var et fint antall. Ville nok helst ikke hatt dem fult så tett. Men når de er tett så får de muligheten å vokse tettere opp sammen. Det høres jo fint ut det også. Dere kan jo også vente til de første barna er blitt litt eldre og få en liten attpåklatt kanskje? Så blir det ikke så veldig hektisk. De blir jo mer å mer selvstendige.

Jeg har innsett at jeg ikke kan få 4 barn, med mindre det skjer et mirakel. Og derfor ønsker jeg å få 2 eller 3 barn tett, litt fordi jeg trekker veldig på årene, men også slik at dem kan vokse opp sammen. Det ble viktigere for min del. Hadde jeg fått det sik som jeg ønsket, så hadde jeg fått 2 tette så et lite sprang på noen år å så 2 tette igjen. Men det bare for at de eldste skulle være litt mer selvstendige når de to neste kom, men at de fikk vokse opp sammen likevell. Spranget mitt var også bare ønsket å være 3-5 år, så ikke et all verdens hopp.
 
Her var søskenflokken fire før eldstemann startet på skolen. De er veldig knytta til hverandre alle sammen. Så jeg sier kjør på. Man angrer aldri på de barna man har fått. :Heartred
 
Har 3 st. Gutt jente gutt. Noe sier til meg at det skall en til før jeg er ferdig :) har lyst at oppleve gravitet fødsel babytid en gang til:p men andre siden så vet ikke når. Jeg er 36 og syns åren springer fra meg.
Syns dere skall kjøre på visst dere verkligen vil
 
Hvorfor ikke, om man er innstilt og har plass og tid.

Vi er litt der vi også.. Eller jeg hadde to fra før (12 og 8), og var egentlig svært fornøyd med det. Men så traff jeg en kjekk mann som var noen år yngre og ikke hadde barn fra før, så da ble det påan igjen :joyful: Attpåklatten er straks 6 mnd, men han har svært lyst på en til :wacky:
Nå er det jo så stor forskjell på alderen her, så han mener vi burde få to tette så de to yngste får selskap i hverandre...

Men så aldri for meg å få 4 barn, så er veeeldig i tenkeboksen :happy:
 
Jeg kan ikke svare for dere, men tanken på 4. mann hos meg sier "huff, nei, det er nok med 3"
Har dere lyst, kjør på og drit i hva andre ukjente på et tilfeldig forum sier.
 
Har 4 og det er perfekt. Med 3 er alltid en utenfor, med 4 er det alltid en å leke med.. Vi har tette, og det er utfordrende, men jeg ville likevel ikke ventet for lenge med 4. mann, da den vil bli utenfor isåfall. Og dessuten, med såpass mange barn, er det kjedelig for de eldste å måtte ta masse hensyn til minste hvis de er større og vil finne på ting, og dere voksne har en bitteliten å ta dere av. Bedre at de er mer på samme stadie på en måte, da er det litt enklere for barna å hanskes med tror jeg.
 
Jeg har fire barn, og synes fortsatt at overgangen fra 0 til 1 var den største. Vi hadde også tre gutter, og tid, plass og kjærlighet til et barn til. Minsten ble nettopp tre år, og vi har ikke angret et sekund. ❤️ Mitt råd er altså å hoppe i det.

(Advarsel: Vær dog obs på at en mulig bivirkning er at du *host* plutselig blir (planlagt) gravid med nummer fem ... selv om firer’n er ei jente. :laughing005)
 
Har tre tette barn og skulle gjerne hatt fire. Det som stopper meg er at jeg føler at jeg ikke vil klare å følge opp 4 stykker så tett som jeg ønsker. Tenker at så lenge dere har plass, økonomi og føler dere vil klare å følge opp alle så er det ingen ting i veien for å få flere barn
 
Har du tid, energi og kjærlighet så hvorfor ikke? For meg er det uaktuelt pga helse og egne ønsker, men vi er forskjellige. Så lenge driven ikke bare er lilleSØSTER, men et småsøsken/barn til så hvorfor ikke? :)
 
Når man har plass og tid til flere barn så er det bare å kjøre på. Vi har 3 og det er maks ang plass og tid. Men alle 3 har refluks og to får næringsdrikker. Jeg er mer på apoteket enn andre butikker. Men kunne gjerne tenkt meg flere hvis det ikke hadde for plass og sykdommer.
 
4 her.
Fikk de 3 siste iløpet av 20 mnd.
Blir en del logistikkutfordringer med 3 så tette, men antallsmessig er det helt perfekt. Ikke for få og ikke for mange.
 
Trur faktisk jeg gjerne hadde tatt en fjerde baby hvis kroppen hadde vært litt smidigere under svangerskap blant annet.. kjør på hvis dere har lyst sier nå bare jeg
 
Kjør på, sannsynligheten for en til gutt er stor, så om du skal ha en til så må det være for å få et barn, ikke for å få en jente. Ha sex før eggløsning, jentespermen er tregere enn guttespermen, men lever lengre.Da vil sjangsen hvertfall øke for å få jente.
 
Det er bare dere som kav avgjøre om dere vil ha en til eller om dere er ferdig. Barn og svangerskap kan være veldig forskjellige. Her var svangerskap nr 3 helt grusomt og det var en krevende baby tid og mye tull med søvn og ikke likt vogn. Med nr 2 så var baby tiden fantastisk så jeg drømte om ny baby fra hun var veldig liten. Dere har nok mye kjærlighet og tid, men det kan fort bli litt tøffere enn man har tenkt. Dog så vil man aldri angre på de barna man har.
 
Har du tid, energi og kjærlighet så hvorfor ikke? For meg er det uaktuelt pga helse og egne ønsker, men vi er forskjellige. Så lenge driven ikke bare er lilleSØSTER, men et småsøsken/barn til så hvorfor ikke? :)

Er nettopp dette jeg må finne ut føler jeg. Er driven kun lillesøster eller blir jeg/vi like glade for en lillebror? Vet man kan sikre seg kjønn via ivf i utlandet, men har landet på at dette ikke er for oss av mange grunner.
 
Takk for mange gode svar ❤️ Er overbevist om at en eventuelt nr 4 ikke kommer til å velte lasset, da det er kaotiske hverdager allerede med 3. ønsket er stort etter ei lillesøster for å runde av denne herlige flokken. Og opplevde såkalt «gender dissapointment» med gutt nr 3, men da han kom til verden var det selvsagt ingen andre enn han som skulle komme. Så hvis det skulle bli gutt nr 4 er han velkommen ❤️
 
Skjønner godt ønsket om en jente hvertfall :)
Vet ikke om det er aktuelt, men en mulighet er å vente med å vite kjønn til etter fødselen om du tror skuffelsen over kjønn eventuelt lan påvirke svangerskapet, for når babyen kommer ut så var det jo selvfølgelig DEN babyen man skulle få.
Så får du kjenne litt på om et barn til eller ei jente er det som veier tyngst. Man angrer jo ikke på de barna man får likevel :)
 
Hvis dere har lyst og kapasitet til en til, why not? Altså, hadde nr tre vært jente, så kanskje du ikke hadde tenkt på nr fire. Så noe/mye av motivasjonen er kanskje å få en jente? Hva så? Er det så galt da? Dere vet jo at sjansen er tilstede for at det kan bli en gutt til også
 
Back
Topp