4,5 åring som er helt umulig...

Det er jo ikke noen man skal gjøre hver dag, hele tiden, etter som jeg har forstått, men en periode for å få ting over i et godt spor. Det med kjefting har jeg selv erfart at kan bli litt mye - kjeft/hard tilsnakk i en gjentagende situasjon blir bare verre - for foreldre og barn. Hvorfor ikke innrømme at en ble irritert, og gi begge en sjangse til å begynne fra ny?
Men her er det jo snakk om et barn som plutselig har begynt å oppføre seg umulig på besøk. Ja, man må kanskje trå til litt ekstra hvis man virkelig har latt ting gå over styr, men oppfatter ikke det som tilfellet her. Og har heller ikke sagt noe om kjefting, det er veldig mange måter å sette grenser, disiplinere og korrigere barn med uønsket oppførsel uten å kjefte og være irritert.

Synes absolutt foreldre kan, og bør, si unnskyld, dog i de rette situasjonene. F.eks hvis man sier eller gjør feil, eller sårer noen. Det har barna bare godt av å oppleve. Jeg er også enig i at man be om unnskyldning dersom man virkelig ikke klarer å kontrollere seg, men kjefter unødvendig høyt og mye, og hvis man sier noe man ikke burde. Jeg oppfatter det imidlertid i mange diskusjoner, bla denne, som om at det ikke skal være lov å disiplinere lenger, at man er slem om man gjør det, og at det er noe man skal unnskylde for. Det er jeg ikke enig i.

Bruker timeout!

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

her hjelper kunn hardt mot hardt. hver gang han svarer frekt ol. er det rett på rommet. der må han sitte til han er tilsnakkende. og da forklarer jeg. HVER gang. er tøft, men hjelper.

hjelper ham på sikt også, da han lærer seg sosial kompetanse.
Sign! Sånn oppførsel er uakseptabelt, pronto!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg har tatt vekk pakkekalenderen til jenta to ganger nå! fordi hun har vært et trassetroll uten like!

Men forklarer henne godt hvorfor hun ikke får kalender den dagen senere på dagen, når hun gjerne vil åpne. og da spør hun ikke mer etter kalenderen den dagen.
Men neste dag f.eks. om hun oppfører seg slik hun skal, så får hun åpne pakken fra dagen før, "fordi i dag var du kjempeflink å gjøre som du skulle f.eks, og da blir jeg veldig glad, og da får du åpne den pakken du ikke fikk i går også.. "

Back
Topp