.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

kan være siden vi holder på å flytte.Er det automatisk risikosvangerskap om man har hatt keisersnitt? Hadde det sist, ble hastekeisersnitt da poden hadde kilt seg fast i fødselskanalen.Er nr 3 for meg også. Er kanskje litt mer bekymret denne gangen og prøver å ta mer være på meg selv da det er høyrisiko svangerskap grunnet tidligere KS blant annet.
Er det automatisk risikosvangerskap om man har hatt keisersnitt? Hadde det sist, ble hastekeisersnitt da poden hadde kilt seg fast i fødselskanalen.
Selv om det er planlagt ks også?Får inntrykk av at her i Belgia stemples du som risikosvangerskap selv etter 1 KS. Var visst risikosvangerskap sist og etter bare 1 KS og fikk ikke lov å løfte noe særlig mot slutten. Jeg er i tillegg bløder og blir nok litt mer risiko pga det. I tillegg endte sist KS i nesten ruptur av livmor da jeg prøvde meg på vaginalt. Denne gangen fikk jeg beskjed om at det blir tett oppfølging mtp arret og skal ha kontroll hos hematolog for blødersykdommen. Gyn sa jeg mest sannsynlig blir innlagt for observasjon på slutten av graviditeten.
Selv om det er planlagt ks også?
Det er vel derfor det skal gå 2 år fra KS til nytt svangerskapJa, fordi det er et svakt punkt i KS arret og i verste fall kan livmoren sprekke opp under graviditeten, men det er sjeldent og skal få bra oppfølging pga det.
Det er vel derfor det skal gå 2 år fra KS til nytt svangerskap![]()
Ja, sjansen /prosenten er veeeldig lav etter et snitt. Men etter flere så har man ikke noe valg. Viktigste er nå at det går bra med mor og barnDet har gått over 3 år. Tror det er fordi jeg var i fødsel sist og livmor holdt på å revne og at arret har bare blitt svakere. Gyn sa at alle med tidligere KS har risiko for ruptur, men at sjansen var liten. Sjansen for ruptur øker jo for hvert KS.