3D ultralyd

Jeg betalte ingenting da jeg dro fra sykehuset med hvertfall 8 bilder.. om jeg får faktura blir jeg å klage, slettes ikke opplyst om at det koster noe på sykehuset å få bilder :hilarious:
Trur det er veldig forskjellig frå sjukehus til sjukehus og jordmor til jordmor.

Med førstemann var eg på ultralyd i Førde, då slapp eg å betale. På vekstkontroll på Haukeland, måtte eg betale.

Denne gangen kjente eg jordmora på TOUL, og ho gav oss bileta gratis. På OUL måtte vi betale, då hadde vi ei anna jordmor.
 
Trur det er veldig forskjellig frå sjukehus til sjukehus og jordmor til jordmor.

Med førstemann var eg på ultralyd i Førde, då slapp eg å betale. På vekstkontroll på Haukeland, måtte eg betale.

Denne gangen kjente eg jordmora på TOUL, og ho gav oss bileta gratis. På OUL måtte vi betale, då hadde vi ei anna jordmor.
Men da blir det vel informert om at bildene koster ?
 
Koster bildene på oul! Jøss, her er de gratis, fikk en remse på 8 bilder i dag.
Kostet på både tidlig ultralyd og ordinær.
Var masse plakater om pris overalt. Fikk regning. Vært greit nok om bildene var bra. Ungen lå så fint til nesten hele tiden vi var hos tul, men på slutten da hun spurte om vi ville ha bilder lå den verre. Så ble ikke tatt et eneste bilde underveis.
 
Kostet på både tidlig ultralyd og ordinær.
Var masse plakater om pris overalt. Fikk regning. Vært greit nok om bildene var bra. Ungen lå så fint til nesten hele tiden vi var hos tul, men på slutten da hun spurte om vi ville ha bilder lå den verre. Så ble ikke tatt et eneste bilde underveis.
Er litt forskjell rundt om i landet ser jeg. Sist, i 2017 vet jeg papirene nevnte at om man ville ha over 5- 6 bilder måtte man betale for de ekstra. Denne gang har jeg ikke sett det nevnt noe sted, og jeg fikk med meg 8 bilder i går, helt gratis. Samme på toul, ingen kostnad der heller. Mulig de har funnet ut at det var dyrere å faktisk fakturere for de, enn å bare la jordmødrene dele de ut. Vet at det papiret er ganske kostbart, så er sikkert derfor de fakturerer.
 
Åja var sikkert 200 altså :laughing002 lenge siden, så bare innbillte meg at det var 160 sikkert
Haha .. Oki. Nå tenkte jeg at den rabatten vil jeg og ha :smiley-bounce022
Men forstått det så de har gått opp i pris. Tror det står 189,- et sted i en artikkel fra babyverden også. Så prisen må ha gått opp.
Så var veldig glad jordmor på oul sa ifra at det var dårlige bilder, vi fikk med bilde av en fot. Men de andre tre var så dårlige at hun kastet de.
 
Vi fikk masse bilder på ordinær ultralyd helt gratis, en remse med 10 bilder, mange i profil, to-tre av kjønn, og et par av føttene :) rart det er så forskjellig når det ikke er snakk om privat ul, men ordinær ultralyd på sykehuset.
 
Gratis på Levanger også. Er det flere sykehus enn Haukeland og St Olavs som tar betalt? Har bare fått med meg de to fra tidligere, så ble nysgjerrig om det var flere
 
3D ultralyd i Bergen, nokon som har nokon å anbefale?

Sidan vi har brukt donor kjenner vi oss ekstra spent på å finne ut korleis dinna ungen ser ut!
 
Da vi var på ultralyd i går (22+4) fikk vi 3D-bilder i tillegg til 2D-bilder, selv om jeg ikke hadde forventet det. Synes ofte 3D-bilder ser litt freaky ut, men det så ikke så verst ut, faktisk! Babyen hadde hendene foran ansiktet mye av tiden, da, så tok litt tid før vi fikk noen bilder hvor vi kunne se fjeset tydelig.
I følge mamma og mannen min ligner hun på meg. Vet ikke helt om jeg ser det, men :smiley-ashamed004
IMG_3822.jpeg
IMG_3825.jpeg
 
Hadde egentlig lyst, men syns det er så stiv pris at jeg tenker det er andre ting som er mer verdt å bruke de pengene på :bag:
 
Hadde egentlig lyst, men syns det er så stiv pris at jeg tenker det er andre ting som er mer verdt å bruke de pengene på :bag:
Det koster en del ja :facepalm: var med største, så følte det ble feil å ikke ta 3D bilder nå også. Men mener jeg betalte mer sist (var en annen plass), kostet 1500,- Som selvfølgelig er dyrt nok.
 
Back
Topp