3D ultralyd

Juniibebi

Forelsket i forumet
Noen som har vært på 3d ultralyd enda? Å vil dere dele bilder? :) har veldig lyst selv til å ta det. Hvilken uke er best egnet for best bilder? Er i uke 27 nå

Jeg har vært, men fikk ingen gode bilder. Hadde håpet å se ansiktet, men navlestrengen lå i veien.

Jeg ønsker også 3D ultralyd etter hvert, og lurer på når det er vanlig å ta det? Evt, når det er størst sjanse for best bilder. Er bare 13+1, så er vel noen uker igjen før det blir aktuelt. Må man gjøre det på privatklinikk?

Jeg ønsker også 3D ultralyd etter hvert, og lurer på når det er vanlig å ta det? Evt, når det er størst sjanse for best bilder. Er bare 13+1, så er vel noen uker igjen før det blir aktuelt. Må man gjøre det på privatklinikk?
Det må du ta privat ja.

Rundt uke 28 er best i følge ultralydklinikken i alle fall. Da har babyen fått en del underhudsfett men det er fortsatt ikke så trangt at den er helt knødd inni magen.

Vi var i uke 26:)

Vedlegg

• 1458636989861.jpg
    1458636989861.jpg
    29,3 KB · Visninger: 66
Fikk du ny time da?
Nei. Han mente at det var det beste han fikk til når navlestrengen lå som den gjorde. Fikk se hele kroppen så alt så fint ut, og fikk et bilde i profil som var greit nok. Men ingen bilder av ansiktet som jeg hadde håpet på. Så følte ikke at det var verdt 1200 kr - ettersom jeg har vært på vanlig ultralyd som bekreftet at ting så greit ut. Mitt håp for 3D var nok å se ansiktet ;-) Tror nok at jeg hadde vært mer positiv om jeg hadde fått noen fine bilder som andre her har fått :-)

Nei. Han mente at det var det beste han fikk til når navlestrengen lå som den gjorde. Fikk se hele kroppen så alt så fint ut, og fikk et bilde i profil som var greit nok. Men ingen bilder av ansiktet som jeg hadde håpet på. Så følte ikke at det var verdt 1200 kr - ettersom jeg har vært på vanlig ultralyd som bekreftet at ting så greit ut. Mitt håp for 3D var nok å se ansiktet ;-) Tror nok at jeg hadde vært mer positiv om jeg hadde fått noen fine bilder som andre her har fått :-)

Ja, det er jo for å se ansiktet man tar 3D. Synd det ikke ble så bra bilder, men det viktigste er jo at babyen har det bra.

Vi var i slutten av uke 28, fikk nokså tydelige bilder av ansiktet men ikke hele ettersom han lå litt "knødd" og ikke ville flytte på seg. Jeg syntes absolutt det var verdt det, veldig kjekt å få er "ansikt" på han inni magen. :) Men det er jo ingen garanti for hva slags bilder man får.... Min jordmor sa at mellom uke 28-32 var den beste tiden å ta 3D UL på.

Back
Topp