36 ukers kontroll

marihøna82

Andre møte med forumet
Er det noen som har vært på 36 ukers kontroll? Hvordan lå babyen? Jeg mistenker at jenten min ligger på tvers eller på skrått for jeg kjenner mye bevegelse/spark helt nede i venstre side. Jeg kjenner liksom ingenting oppe mot ribbeina.
 
Er det noen som har vært på 36 ukers kontroll? Hvordan lå babyen? Jeg mistenker at jenten min ligger på tvers eller på skrått for jeg kjenner mye bevegelse/spark helt nede i venstre side. Jeg kjenner liksom ingenting oppe mot ribbeina.

Ja, jeg har vært. Lå da i hodeleie (det gjorde ho forøvrig også ved forrige kontroll også) og i uke 36 hadde ho festet seg.
 
Jeg skal på 36 kontrollen om en uke når jeg er i uke 37. Han lå på hodet nedover sist de sjekket og han ligger likt enda, spent å se om han har festet seg nå :rolleyes:
 
Jeg skal om en uke.
Mistenker tverr/skråleie her også. Var på ultralyd for 3 uker siden og da lå han i skråleie med hode nede til venstre og rompa på høyreside.
Føler egentlig at sparkene er samme som da.
Hvor kjenner du spark?
Jeg kjenner mest på sidene og på navlenivå.

Jeg har forøvrig aldri kjent spark oppover mot ribbeina i tidligere svangerskap, og begge de to andre ble født i hodeleie :)
 
Jeg skal om en uke.
Mistenker tverr/skråleie her også. Var på ultralyd for 3 uker siden og da lå han i skråleie med hode nede til venstre og rompa på høyreside.
Føler egentlig at sparkene er samme som da.
Hvor kjenner du spark?
Jeg kjenner mest på sidene og på navlenivå.

Jeg har forøvrig aldri kjent spark oppover mot ribbeina i tidligere svangerskap, og begge de to andre ble født i hodeleie :)

Sånn ligger jenta mi også, men jeg er bare 31+6 da. Spent på om hun flytter seg nærmere fødsel.
 
Jeg har vært på 36 ukers kontroll :) Jenta her har ligget i samme stilling fra uke 28, hodeleie og sparker inn i høyre ribbein. Hodet var godt inn i bekkenet, jordmor trodde ikke hun ville flytte seg med det første.
 
Jeg skal om en uke.
Mistenker tverr/skråleie her også. Var på ultralyd for 3 uker siden og da lå han i skråleie med hode nede til venstre og rompa på høyreside.
Føler egentlig at sparkene er samme som da.
Hvor kjenner du spark?
Jeg kjenner mest på sidene og på navlenivå.

Jeg har forøvrig aldri kjent spark oppover mot ribbeina i tidligere svangerskap, og begge de to andre ble født i hodeleie :)
Jeg har det på samme måte som deg, kjenner mest i sidene og rundt navlen. I uke 32 mistenkte jordmor at hun lå litt sånn på skrått og jeg synes bevegelsene er de samme fortsatt så tror ikke posisjonen hennes har endret seg.
 
Min ligger med hodet ned men ikke langt nok nede til at det er festet. Så kjenner til tider at hun kiler seg mellom bekkenet og ribbena. Spark merkes mest mot høyre side og inn mot navle. Men av og til prøver hun å legge seg på tvers igjen. Da buler det ut to store kuler på hver side av magen.
 
Jeg skal på kontroll på torsdag, men han har ligget med hodet ned veldig lenge :)
 
Er bare 33 uker, men hun ligger med hodet ned. Rumpa stikker ut på høyre side, og kjenner en del kribling og kiling ut på venstre side som jeg antar er armer og bein. Håper hun holder seg slik. På kontroll på sykehuset sist uke sa de at hun fortsatt potensielt kunne snu seg, men at det nå er såpass trangt der inne, så antageligvis gjør hun ikke det.
 
Her har han lagt med hodet ned i mange uker men har enda ikkje opplevd ett eneste spark i ribbeina, faktisk ikkje i nærheten engang ! Og det opplevde jeg hyppig med de to andre..
Men han er ikkje festa for han snur seg rundt seg selv, så någen ganger sparker han ut mot magen og andre ganger kjenner jeg kun rumpa og ryggen ut mot magen :)
 
Jeg er 36+5 nå og det virker som om han begynner å feste seg (2 gangs). Han ligger i hodeleie og ligger med kroppen på høyre side i magen min med føtter og hender på venstre side. Jeg kjenner dytting mot høyre side og spark mot venstre. Har bevegelse helt nederst til venstre også :happy:. Men alle spark og bevegelser begynner å kjennes treige ut nå, merker at det er trangere.

Jeg er veldig sikker på at han ikke forandrer stilling, han har ligget slik i noen uker nå uten å ha vært festet. Kjenner utenpå magen sånn ca hvordan han ligger :joyful:
 
Ligget med hodet ned på de siste kontrollene, men ikke festet seg. Spent på å finne ut om hodet har festet seg på uke 38 kontrollen som er om en uke. Magen har sunket litt og jeg kjenner ikke like mage og harde spark oppover og mot ribbene.
 
Jeg kjenner (heldigvis) ikke spark i ribbeina.
Men han ligger med hodet ned. Beina til venstre for navlen, rumpa til høyre for navlen.
Ikke festet seg enda.
 
Her hadde hun nå «festet» hodet, men som jordmor sa så betyr ikke festet, helt fast. Så muligheten for at hun kan endre stilling er der, men det er lite sannsynlig:) her har hun ligget med hodet ned siden de kjente etter første gang! Og enda har jeg vært sikker på at hun har flyttet seg for hver gang:wtf: Kjenner enda at hun kan Vri/flytte rumpa fra høyre til venstre side! Men føttene hennes stikker nesten alltid ut på høyre siden!
 
Back
Topp