35.6 er det feber

Buffi

Forumet er livet
Bare lurer
 
nei nei.... Det er lav kroppstemeratur det.....
Normal kroppstemperatur skal ligge rundt 37 grader, og er det over 38 kan det kalles feber....
 
 
Ok for hun sto opp med 36.4 og etter frokost og stell gikk den ned til 35.6 og hun er slapp og hoster en del
 
Feber er HØY temp, ikke lav, så nei, at tempen går ned er ikke feber.
 
Hvor måler du? (altså hvor på kroppen hennes?)
 
ORIGINAL: *Stella*

Feber er HØY temp, ikke lav, så nei, at tempen går ned er ikke feber.

Hvor måler du? (altså hvor på kroppen hennes?)



Jeg måler i rumpen hennes
 
Normal kroppstemperatur om morgenen ligger mellom 36 og 37,5 grader. Om kvelden er den høyere. Barn har noe høyere normaltemperatur enn voksne, og kan godt ha opptil 38,5 grader etter for eksempel en fotballkamp eller løping uten at det er syke.

Feber i seg selv er ikke noe særlig farlig symptom

- Hos barn stiger temperaturen ofte raskt, og mange foreldre blir forskrekket når de leser av termometeret. Det er imidlertid svært sjelden at temperaturen blir så høy at feberen i seg selv kan skade barnet. Mye kan også gjøres for å redusere feberen.
- Det viktigste er å vurdere hele barnets tilstand. Sitter man med et sykt barn som man ikke får kontakt med, bør man ikke vente på legevaktlege, men dra rett til sykehuset, selv om temperaturen i seg selv ikke er avskrekkende høy
 
Ok takk for svar[:)]
 
Hun hadde 36.8 nå men var trøtt så jeg la henne i senga si[:)] Men hun virket helt normal da jeg la henne
 
ORIGINAL: buffi

ORIGINAL: *Stella*

Feber er HØY temp, ikke lav, så nei, at tempen går ned er ikke feber.

Hvor måler du? (altså hvor på kroppen hennes?)



Jeg måler i rumpen hennes

 
Ok, bare spurte fordi f.eks ved måling i munnen eller under armen vil det bli helt feil eter at barnet har "løftet på armene og luftet der, og drukket et glass kaldt vann..."
 
Men uansett, jeg har selv en kroppstemperatur (målt i munnen da, men jeg måler basaltemperaturen, dev før jeg står opp, slett ikke drikker eller snakker først) som gjerne ligger rett over 36, som er helt normalt. For meg.
 
Men, uansett, temperaturen varierer en del i løpet av dagen, den gjør faktsik det. Så lenge den ikke er over 38 er det ikke snakk om feber i alle fall. Det betyr jo ikke at barn ikke kan være syke uten feber, for ikke all sykdom gir feber.
 
Men så lenge hun var "normal igjen" når du la henne, så var det vel ikke noe alvorlig.
 
Litt småsnufset kan vi jo alle bli på denne årstiden.
 
Håper det står bra til med stor og liten nå.
 
Back
Topp