34 år og førstegangsprøver - GRAVID

Jeg har også cravet melk/meieriprodukter i begge mine svangerskap! :laughing002 Satt forrige uke (den dagen det var 25 grader) og koste meg med risengrynsgrøt :hilarious: Vil også ha islatte hele tiden og gjerne cornflakes med iskald melk:bag: Kanskje lav på kalsium?:bookworm:
Grøt i varmen ja :laughing002 :laughing002 Ja, det var det som slo meg og. Kan det være mangel på kalsium :bag: Det er vel en grunn for at cravingsene kommer? :woot:

Grøt i varmen ja :laughing002 :laughing002 Ja, det var det som slo meg og. Kan det være mangel på kalsium :bag: Det er vel en grunn for at cravingsene kommer? :woot:

Det var altså SÅ godt!! :laughing002 Jaa det kan jo absolutt være det! Samtidig har jeg hørt det er ganske vanlig å crave meieriprodukter som gravid så hvem vet :hilarious: Kroppen er fascinerende!!

11+4

Denne graviditeten har virkelig fått testet psyken min.. Fra uke 5? Så startet jeg med å få spotting. Rosa/lys rødt utflod på papiret etter dobesøk.

Det stresset meg så klart opp, men det ga seg ganske raskt igjen, og vi fikk bekreftet når vi var 7+3 at der var det et bankende hjerte.

Men spottingen fortsetter. Kanskje 2 til 3 ganger i uken. Fortsatt bare litt rosa utflod, men også litt brunt. Har så klart googlet meg ihjel, hørt podcaster og har fått høre at spotting kan være normalt i første trimester, så lenge det ikke kommer friskt blod og magesmerter.

Men når jeg var 9+6 så kom det bare med brunt utflod, og da orket jeg ikke lenger med å gå rundt å bekymre meg om det er liv der inne eller ikke, så kom inn til privat ultralyd når jeg var 10+0 og fikk høre hjertelyd og en aktiv liten baby :Heartred Jordmoren tok seg skikkelig god tid, og fortalte at helt såg alt fint ut, og hun kunne ikke se hvor blødningene kunne komme fra, så her var det nok skjøre slimhinner som blør lett. Jeg pustet så lettet ut når jeg gikk ut der i fra, og dagen etter gikk jeg en lang tur, tok en lett treningsøkt på lenge, og følte meg bra.

5 dager senere så kjenner jeg at det verker i korsryggen, og tenker at det er vel vanlig? Folk kjenner vel i korsryggen så tidlig? Men når jeg gikk på do på kvelden så kom det friskt blod når jeg tørket meg. Måtte tørke meg noen ganger for at det skulle forsvinne, så en kjempeliten koagle. Da kom bekymringene igjen…

Dagen etter lå jeg bare rett ut. Kjente etter magesmerter, men nei. Fortsatt litt vondt i korsyggen, men ikke veldig. Blødningene skjedde kun en gang, så gikk det til normalt igjen. Forsøkte å tenke at dette går bra, men fortsatt så kjenner man den bekymringen så innmari..

Blødningene stoppet opp.. i 3 dager. Da startet spottingen igjen. Fortsatt kun rosa utflod på papiret, og den har nå vart i 4 dager…

Altså, er dette normalt? I følge appen min så har jeg loggført over 14 dager hittil i første trimester.

Nå har jeg bestilt ny privat ultralyd time i morgen, for jeg klarer ikke å vente til den timen jeg har som er 25/6. Så nå håper jeg så inderlig at de kanskje kan se hva det kommer fra, og at alt fortsatt er fint med babyen i magen :Heartred

Så slitsomt å hele tiden gå i uvisshet ❤️ har lest om flere her inne som har opplevd blødning og spotting og det gikk helt fint. Håper det går bra for deg også ❤️

Så slitsomt å hele tiden gå i uvisshet ❤️ har lest om flere her inne som har opplevd blødning og spotting og det gikk helt fint. Håper det går bra for deg også ❤️
Ja veldig! Har fått bekreftet at litt spotting er normalt, men når det har pågått en stund så blir man tullete:hungover: Håper alt er bra vertfall, så blir spennende å se på TUL i dag :Heartred

Hvordan går det med deg?:love7

11+5

Da har vi vært på ny ultralyd i dag, og alt var i det skjønneste orden :Heartred :Heartred :Heartred Nå kjenner jeg at jeg kan puste lettet ut vertfall!
Minien har blitt 5,8 cm lang og var kjempeaktiv :shy: Tanken på å ha et lite nurk inni magen er fortsatt helt surrealistisk.

Fikk endelig svar på blødningene mine og. Det kan se ut til at morkaka ligger ligger lavt, noe som gjør at jeg spotter og blør lett. Fikk bekreftet at det var ikke noe farlig og veldig vanlig, så det gjorde godt! Det å kunne få et svar på hvorfor.

Så nå skal jeg sove godt i natt :love7:Heartred

Ja veldig! Har fått bekreftet at litt spotting er normalt, men når det har pågått en stund så blir man tullete:hungover: Håper alt er bra vertfall, så blir spennende å se på TUL i dag :Heartred

Hvordan går det med deg?:love7
Så godt du endelig fikk svar på blødning/spottingen. Nå kan du slappe av og nyte❤️ er nok ikke mange uker før du kjenner liv, jeg kjente 15+4 med første :love7

Det går fint med meg, ukene går unna synes jeg :laughing002 16+3 i dag og har begynt å kjenne tydeligere spark:love7

Så godt du endelig fikk svar på blødning/spottingen. Nå kan du slappe av og nyte❤️ er nok ikke mange uker før du kjenner liv, jeg kjente 15+4 med første :love7

Det går fint med meg, ukene går unna synes jeg :laughing002 16+3 i dag og har begynt å kjenne tydeligere spark:love7
Lenge siden jeg har vært her inne nå!

Så braa :Heartred åh, det må være noe spesielt med de sparkene assa! :love7 Har dere fått vite kjønnet?

14+0 :Heartred

Endelig i 2 trimester! Det føles veldig bra :) Formen er egentlig veldig fin. Fortsatt lite energi og veldig trøtt om dagene, men ikke så ille som jeg var for noen uker siden.
Nå har jeg ikke hatt blødninger heller på noen dager, så krysser fingrer for at det begynner å gi seg litt nå når morkaken har forlyttet seg helt opp!

Var på TUL på onsdag og fikk vite at alt såg fint ut med lille:Heartred Så tok jeg nipt test i tillegg.

Kjønnet fikk hun fortsatt ikke til å se. Hun sa det var vanskelig å tyde. Enten så var det en håven klitoris eller en liten tissefant, så da får vi vente til neste ultralyd :laughing002

Lenge siden jeg har vært her inne nå!

Så braa :Heartred åh, det må være noe spesielt med de sparkene assa! :love7 Har dere fått vite kjønnet?
Så kjekt å se det går bra med deg :love7 en liten luring i magen din som ikke vil vise hvilket kjønn den er :hilarious:

Nei, vi skal vente til fødsel denne gangen. Det gjør virkelig graviditeten mye mer spennende kjenner jeg:woot::laughing002

Når har du termin?

Så kjekt å se det går bra med deg :love7 en liten luring i magen din som ikke vil vise hvilket kjønn den er :hilarious:

Nei, vi skal vente til fødsel denne gangen. Det gjør virkelig graviditeten mye mer spennende kjenner jeg:woot::laughing002

Når har du termin?
Åå så spennende!! Når er termindato? :love7 Her er den 28 desember:Heartred

14+6 og dårlig samvittighet…

… For at jeg nettopp har slukt i meg en hel Royal isboks med sjokolade og en grandis til middag :laughing002 Herregud jeg har så lyst på is og boller og kaker for tiden.. Det er jo ikke bra!

Er heldigvis flink med å spise sunt og oppi det hele, men nå kjente jeg litt på en liten skam når den boksen ble tom.. :bag: Skjerpings neste uke :dance008

Back
Topp