11+4
Denne graviditeten har virkelig fått testet psyken min.. Fra uke 5? Så startet jeg med å få spotting. Rosa/lys rødt utflod på papiret etter dobesøk.
Det stresset meg så klart opp, men det ga seg ganske raskt igjen, og vi fikk bekreftet når vi var 7+3 at der var det et bankende hjerte.
Men spottingen fortsetter. Kanskje 2 til 3 ganger i uken. Fortsatt bare litt rosa utflod, men også litt brunt. Har så klart googlet meg ihjel, hørt podcaster og har fått høre at spotting kan være normalt i første trimester, så lenge det ikke kommer friskt blod og magesmerter.
Men når jeg var 9+6 så kom det bare med brunt utflod, og da orket jeg ikke lenger med å gå rundt å bekymre meg om det er liv der inne eller ikke, så kom inn til privat ultralyd når jeg var 10+0 og fikk høre hjertelyd og en aktiv liten baby

Jordmoren tok seg skikkelig god tid, og fortalte at helt såg alt fint ut, og hun kunne ikke se hvor blødningene kunne komme fra, så her var det nok skjøre slimhinner som blør lett. Jeg pustet så lettet ut når jeg gikk ut der i fra, og dagen etter gikk jeg en lang tur, tok en lett treningsøkt på lenge, og følte meg bra.
5 dager senere så kjenner jeg at det verker i korsryggen, og tenker at det er vel vanlig? Folk kjenner vel i korsryggen så tidlig? Men når jeg gikk på do på kvelden så kom det friskt blod når jeg tørket meg. Måtte tørke meg noen ganger for at det skulle forsvinne, så en kjempeliten koagle. Da kom bekymringene igjen…
Dagen etter lå jeg bare rett ut. Kjente etter magesmerter, men nei. Fortsatt litt vondt i korsyggen, men ikke veldig. Blødningene skjedde kun en gang, så gikk det til normalt igjen. Forsøkte å tenke at dette går bra, men fortsatt så kjenner man den bekymringen så innmari..
Blødningene stoppet opp.. i 3 dager. Da startet spottingen igjen. Fortsatt kun rosa utflod på papiret, og den har nå vart i 4 dager…
Altså, er dette normalt? I følge appen min så har jeg loggført over 14 dager hittil i første trimester.
Nå har jeg bestilt ny privat ultralyd time i morgen, for jeg klarer ikke å vente til den timen jeg har som er 25/6. Så nå håper jeg så inderlig at de kanskje kan se hva det kommer fra, og at alt fortsatt er fint med babyen i magen