33 år og førstegangsprøver

DPO 7 / PP 10

I dag våknet jeg pottetett, dundrende hodepine og verk i kroppen. Så tydelig at jeg brygger på noe så klart rett før ferien :shifty:

Symtomper i dag:
  • Hodepine - Den vanlige pms hodepinen som har ankommet for fullt.
  • Luft luft luft - Er så gassig! Magen står rett til vers og.
  • Småkvalm og uggen. Sliter med å få ned frokosten.
  • Tett i nesen og verk i kroppen.
  • Munnsår - Må være fra forkjølelsen som kom i natt.
  • Vondt i korsyggen i natt igjen.
Har ikke murringer, men puppene begynner å bli bittelitt ømme.

Skulle jo egentlig ikke lete etter symptomer denne gangen. Men hvem prøver jeg å lure :smiley-angelic006 Fordelen denne mnd er at humøret er stabilt (enda) og godt er nå det :)
 
DPO 11 og spottingen har startet

Da startet spotting i går kveld, og den fortsatte idag. Tok en ny test i mårres bare for å forsikre meg, men den var blenda. Da tenker jeg at det er bare å gjøre seg klar for ny prøveperiode, så håper jeg juli blir mnd spiren sitter :) :Heartpink

Kjenner jeg stresser sånn i lutealfasen. Man blir koko og kjenner på alt, enda man sier til seg selv hver mnd at denne mnd skal du ta det med ro :laughing021Man lurer seg selv hver gang.

Er det noen som har noen tips for å kunne «slappe litt ekstra av» etter EL?
Det er vertfall den perioden jeg sliter mest med hver mnd :smiley-ashamed004 All tips tas i mot!

Jeg kommer til å prøve akupunktur vertfall 2 behandlinger til, så tenker jeg det holder. Og uansett, sitter ikke spiren innen 2 mnd så vil vi få hjelp.
Går du på noen medisiner?
 
Jeg bare tenkte siden du spotter på 11 dpo, da har du nok kanskje en kort lutealfase? Og hadde kanskje hatt nytte av progesteronstøtte etter positiv EL?
Var nylig med lege og tok forskjellige tester, der alt var fint og innom normalen. Jeg kjøpte Wild Yam for noen mnd sider, men fikk beskjed fra en lege at det burde ikke jeg ta, så lenge syklusen min er på 28/29 dager, for det kunne klusse den helt opp, så da har jeg ikke turt å røre den boksen enda :laughing002 :smiley-ashamed004

Her er prøvene jeg fikk da:
 

Vedlegg

  • IMG_5186.jpeg
    IMG_5186.jpeg
    213,6 KB · Visninger: 17
DPO 8

Da sprakk hun i dag, og tok siste testen som var i hus - Ser heller ingenting på denne, enda streksynet prøver så godt det vil :shifty:

Symptomer:
  • Løs mage
  • Mye luft og oppblåst
  • Blitt forkjølet og slapp i kroppen
  • Godt humør
  • Verking i korsryggen
  • Kjent noe murring på sidene
  • Godtesjuk og spist sjokolade til frokost :confused005
 

Vedlegg

  • IMG_5192.jpeg
    IMG_5192.jpeg
    986,9 KB · Visninger: 27
  • IMG_5203.jpeg
    IMG_5203.jpeg
    706,4 KB · Visninger: 27
Last edited:
DPO 9

Denne perioden har faktisk gått fort unna.
Etter at jeg tok en test jeg fant hjemme i går, så måtte jeg så klart ut å kjøpe flere tester.

Tok 2 stk i slengen idag tidlig før jobb. Og den fra clearblue så fikk jeg svak svak strek med en gang.
Kjøpt den en gang tidligere, og fikk svak strek da og på dpo 9 (som endte i kjemisk)

Andre testen var fra metode - og liker ikke de testene i det hele tatt, men var det dem hadde på apoteket.

Litt senere på dagen når jeg gikk på do, så fikk jeg lyserosa slim på papiret + en bitteliten blodprikk som var knæsj rød i fargen.
Da kom murringene, og det har murret godt i magen resten av dagen.

Kan det være festeblødning? Aldri opplevd festeblødning før, men hadde også det samme på dpo 4, bortsett fra den lille blodprikken.

Eller er mensen på vei? Allerede på dag 24? Det har vertfall aldri skjedd før, så da er jo kroppen helt ute å kjøre vertfall. Spotter som oftest en dag før TR, men det er på dag 27 eller 28.

Symptomer:
  • Puppene har begynt å bli litt ømme
  • Vondt i korsyggen, både dag og natt nå
  • oppblåst
  • Murringer i magen
  • Forkjølet og munnsår både på innsiden av leppa og utsiden
Jeg som skulle ikke lete etter symptomer denne mnd, helt til jeg tok den dumme testen i går. Da analyserer jeg alt igjen :pompus: :shy:

Kan ikke gjør annet enn å håpe :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_5252.jpeg
    IMG_5252.jpeg
    4,2 MB · Visninger: 19
  • IMG_5244.jpeg
    IMG_5244.jpeg
    980,1 KB · Visninger: 19
  • IMG_5247.jpeg
    IMG_5247.jpeg
    880,2 KB · Visninger: 19
DPO 9

Denne perioden har faktisk gått fort unna.
Etter at jeg tok en test jeg fant hjemme i går, så måtte jeg så klart ut å kjøpe flere tester.

Tok 2 stk i slengen idag tidlig før jobb. Og den fra clearblue så fikk jeg svak svak strek med en gang.
Kjøpt den en gang tidligere, og fikk svak strek da og på dpo 9 (som endte i kjemisk)

Andre testen var fra metode - og liker ikke de testene i det hele tatt, men var det dem hadde på apoteket.

Litt senere på dagen når jeg gikk på do, så fikk jeg lyserosa slim på papiret + en bitteliten blodprikk som var knæsj rød i fargen.
Da kom murringene, og det har murret godt i magen resten av dagen.

Kan det være festeblødning? Aldri opplevd festeblødning før, men hadde også det samme på dpo 4, bortsett fra den lille blodprikken.

Eller er mensen på vei? Allerede på dag 24? Det har vertfall aldri skjedd før, så da er jo kroppen helt ute å kjøre vertfall. Spotter som oftest en dag før TR, men det er på dag 27 eller 28.

Symptomer:
  • Puppene har begynt å bli litt ømme
  • Vondt i korsyggen, både dag og natt nå
  • oppblåst
  • Murringer i magen
  • Forkjølet og munnsår både på innsiden av leppa og utsiden
Jeg som skulle ikke lete etter symptomer denne mnd, helt til jeg tok den dumme testen i går. Da analyserer jeg alt igjen :pompus: :shy:

Kan ikke gjør annet enn å håpe :Heartred
Jeg fikk litt blod på papiret på ett dobesøk 9 DPO, og er er fremdeles gravid nå med fine tester (15 DPO) ☺️ Håper for deg!
 
Back
Topp