30 grader i skyggen

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Har faktisk vært en tur på kjøpesenter med ungene i dag. Har ikke ac hjemme, så da ble det shopping... Får se hva det blir i morra. På ettermiddagen ble det skyggen med et basseng med kaldt vann ute. Yngste var ihvertfall fornøyd med det :)

Vi hadde med baby på kjøpesenteret av samme grunn. Ikke ac på tømmerhytta til svigers.

Idag har det vært litt i varmeste laget for min del, takk og lov for AC både på jobb og hjemme. :p Har skinnstol på jobben, den bytta jeg ut med stolen til en av de andre, som er i stoff gitt. Satt jo fast!

Vi endte med å sette opp reisesenga til mini i stua, for i andreetasjen er det bakerovn deluxe. Han var gjennomsvett og bare grein under legging stakkars. Sovna fort i stua heldigvis. Og jeg fikk ned min temperatur ved å ta med hundene på badetur, de kan jo ikke gås tur med på dagtid. Er bare ute for å tisse og sånt, og så rett inn til AC-en igjen.

Så bra! Skummelt å gå tur med hundene nå på glovarm asfalt. Vår ligger i skyggen i en liten trekk, og spyles med hageslangen jevnlig.

Er ikke noe fan! Mini sliter med søvnen i den varmen :arghh: gleder meg til pøsregn på tirsdag og normale temperaturer

Så bra! Skummelt å gå tur med hundene nå på glovarm asfalt. Vår ligger i skyggen i en liten trekk, og spyles med hageslangen jevnlig.

Vi har heldigvis grusvei for det meste her, og kort vei til skogen. Men, velger å gå korte tisserunder og så heller ta bading på kvelden. God trening til dem det. :) Retrievere og, så de er litt glade i vann. :P

Enig! Det kan bli altfor varmt.. spes hvis en ikke får avkjølt seg. Og med baby er det slitsomt.
Vi har så lite luftfuktighet i Norge, så 35 grader her oppe er helt annen varme enn 35 i syden der de har høy luftfuktighet
Du mener vel motsatt? Hehe.
Her er det kjempe fuktig, men i «syden» har de oftest mye tørrere luft.

Kom nettopp hjem fra 1,5 mnd i Afrika og der var det opptil 42 g på det varmeste. Det kjennes bare veldig varmt ut, men ikke sånn at man svetter som her :)

Du mener vel motsatt? Hehe.
Her er det kjempe fuktig, men i «syden» har de oftest mye tørrere luft.

Kom nettopp hjem fra 1,5 mnd i Afrika og der var det opptil 42 g på det varmeste. Det kjennes bare veldig varmt ut, men ikke sånn at man svetter som her :)

Tipper det ja, siden høy luftfuktighet gjør at det føles varmere ut ved tilsvarende høye temperaturer. Øverste halvdel og nederste del av Afrika har jo svært tørt og varmt klima, med veldig lav luftfuktighet. Ser for meg at 42 grader og høy luftfuktighet hadde vært rimelig uutholdelig. :P

Og så tror jeg også at årsaken til at mange tåler høy varme i syden bedre rett og slett er fordi det er bedre tilrettelagt for varme slike steder. Man bor regelrett ved vannet eller ved basseng og det er aircondition inne, så man får dermed avkjølt seg regelmessig. :)

Back
Topp