3 trisemester og vekt

Hvordan tenker du i forhold til at du har gått opp lite? Jeg får ikke i meg nok mat og begynner å bli litt bekymra for for lite vektøkning.
Tenker ikke noe på det. Har mye og gå på og baby legger på seg som den skal. Sist kontroll hadde jeg lagt på meg 300 gram i uka som er helt normalt.

Har gått opp 12 kg, og er i uke 31. Sist gikk jeg opp 16 kg, noe som føltes helt passe, og det forsvant "av seg selv" i månedene etter fødsel. Satser på å ende med omtrent samme vektøkning denne gangen :)

Hva sier jordmor om vekten da? Og hvordan er sf målet ditt?
Hittil har sf-målet vært innenfor normalen, så får håpe det holder seg sånn. Skal til jordmor igjen neste uke. Får kanskje spørre mer om det da - redd for at baby blir underernært og veldig liten ved fødsel så lite mat jeg får i meg. :(

Jeg er 28+6 i dag og har gått opp 1,4 kg. Det siste kiloet har kommet i løpet av den siste uka :P

Ja, noen legger jo på seg 15 kg i det siste trisemesteret og andre bare par stykker...
Tror 5 kg er det " anbefalte", men syntes det er vanskelig å vite hva som er babyvekt og sjokoladevekt..

30kg med nr 1 og vil nødig oppleve det igjen samt har 5 kg fra det svangerskapet som jeg ikke rakk/klarte å gå ned før jeg ble gravid igjen..

Skal jo ikke stresse, men gjør det fordet :)

Kjenner meg igjen. La på meg alt for mye i forrige svangerskap og ikke rukket/klart å gå ned igjen. Redd for hvordan dette skal ende. Er nok mye sjokoladevekt her også ja...at det skal gå an å ha så søtsug. Ikkje bra.

Hittil har sf-målet vært innenfor normalen, så får håpe det holder seg sånn. Skal til jordmor igjen neste uke. Får kanskje spørre mer om det da - redd for at baby blir underernært og veldig liten ved fødsel så lite mat jeg får i meg. :(
Gjør det du. Best å spørre når du er usikker på noe :) babyen tar jo næring fra din kropp, så det er evt du som mangler ting etterhvert, ikke babyen. Siden babyen tar av deg så er det vel egentlig sånn at du går ned i vekt. Man skal jo ikke det i ett svangerskap, men ikke alle kan noe for det, og så lenge sf-målet er innenfor normalen så tyder jo det på at babyen vokser som den skal :) skjønner godt bekymringen din uansett, så håper jm kan berolige deg litt :)

Gjør det du. Best å spørre når du er usikker på noe :) babyen tar jo næring fra din kropp, så det er evt du som mangler ting etterhvert, ikke babyen. Siden babyen tar av deg så er det vel egentlig sånn at du går ned i vekt. Man skal jo ikke det i ett svangerskap, men ikke alle kan noe for det, og så lenge sf-målet er innenfor normalen så tyder jo det på at babyen vokser som den skal :) skjønner godt bekymringen din uansett, så håper jm kan berolige deg litt :)
Takk for beroligende ord :) det hjelper! Så lenge babyen har det bra så tåler kroppen min litt vektnedgang. :) får dele litt bekymring med jm

Husker ikke, men mener å ha lest 500gr-1kg per uke i 3.trimester:/

Husker ikke, men mener å ha lest 500gr-1kg per uke i 3.trimester:/
Jeg har gått opp 2 kg i måneden de siste 4 mnd, så da holder jeg meg jo innenfor normalen. 10 kg tilsammen. Jm sa i går at det kommer til å flate ut på slutten, men mine venninner la på seg en god del da :o

Jeg har lagt på meg 10kg og er 29+6.. Jeg spiser mye, men er veldig flink til å spise fisk og masse grønnsaker.. Spiser fisk hvertfall 4 ganger i uka.. Håper jeg slipper å legge på meg no særlig mer, for nå er d tungt til beina mine (skal egentlig bruke såler i forb. Med graviditet...). Babyen er stor, 1,5kg fikk jeg vite på UL i går:rolleyes: Så blir spennende å se:D Ellers har jeg lagt på meg d meste fra hoftene og opp:p

Back
Topp