3 trisemester og vekt

Sommer2016

Forelsket i forumet
Hei!

Noen som vet hva gj.snitt vektøkning er i det siste trisemesteret?
Vet jo det er forskjellig med vann og alt det der, men spendt på hva jeg ender opp til slutt….

Siden uke 23 har jeg i snitt gått opp 500 gram per uke og merker at det er ikke bare magen som vokser nå gitt.
Kan ikke fortsette slikt eller, bah ;) ( ja, helt normalt, I know..)

Har lest at den største vektøkningen er i 2 trisemeter fra uke 17-24, noen steder står det 20-28….
Og så står det at fra 3 trisemester går det fort oppover….hello...

Drømmer om kun par kg til da masse vann og ammefett trenger jeg ikke….

( La på meg mye sist og vil ikke oppleve det igjen )

Hvordan ligger dere an nå uke for uke?

Lurer jeg og på. Uke 30 nå og Opp 12,5 kg..håper og på at det ikke skal stige så fort nå fremover, men er vel veeeldig individuelt dette sikkert. Er tung fra før jeg da. Men blir som det blir..

Ja, noen legger jo på seg 15 kg i det siste trisemesteret og andre bare par stykker...
Tror 5 kg er det " anbefalte", men syntes det er vanskelig å vite hva som er babyvekt og sjokoladevekt..

30kg med nr 1 og vil nødig oppleve det igjen samt har 5 kg fra det svangerskapet som jeg ikke rakk/klarte å gå ned før jeg ble gravid igjen..

Skal jo ikke stresse, men gjør det fordet :)

Leste en plass at man bør legge på seg minst 1 og ikke mer enn 3 kg pr månede i det siste trimesteret? Aner ikke om det stemmer :)

Jeg har lest 500 g i uken, babyen øker vekten med 200g i uken og livmor, vann og morkake vokser i takt :)

Jeg har gått opp 11-12 kg til nå, og synes egentlig at det begynner å bli nok.. Føler meg allerede sprekkferdig. Forrige gang stoppet vektøkninga litt opp på slutten, så jeg krysser fingre for at det samme skjer nå. Hadde vært fint om det ikke ble mer en ca 3 kg til. o_O

Hmm.. trodde alt var normalt jeg.. det jeg får høre når jeg spør på helsestasjonen. med mindre man endrer kosthold radikalt eller får mye vann i kroppen. Jeg har gått opp 11 kg ca hittil (uke 29), og føler ikke at det bremser noe.. Jeg spiser normalt, litt mindre nå da maten bruker lang tid på å brytes ned, og prøver å trene 4 ganger i uken (måtte ta pause i 3 måneder da :)).. og tilpasset da jeg sliter med bekkenløsning. Merker jo at lår/rumpe har tatt på seg litt ekstra da noen mammabukser ikke passe lenger, men regner da med at det meste forsvinner en tid etter fødsel og at kroppen justerer vekta selv.. mulig jeg er litt naiv nå? Isåfall... ikke sprekk naivbobla mi :P

Jeg har fått beskjed om at jeg legger på meg helt fint. Har lagt på meg ti kilo så langt i svangerskapet. 29+3 i dag. Håper det stagnerer litt nå da og at jeg ikke legger på meg så veldig mye mer. Tungt å få det av igjen. Heldigvis kan det se ut som en del av det er vann og det forsvinner fort igjen. :)

Ikke lagt på meg noe særlig, kun 500 gram fra starten. Har litt å gå på fra før, men ikke unormalt mye. Var slik sist også, at jeg ikke la på meg mer enn 2 kg fra start til slutt. Baby tar til seg det den trenger og sist fikk vi en 4kg baby. Håper ikke på det nå, men "time will show".

Huff eg har gått opp 20kg allerede og er uke 29. Var ganske slank før eg ble gravid. Heldigvis pleier eg å komme tilbake til normalvekten i løpet av noen måneder. Hjelper å amme, spise sunt og gå turer :)
Men føler meg enorm no!!!

Uke 30 og opp 7 kg fra startvekt... gikk ned 7 kg de første mndene da, så i realiteten har jeg vell gått opp 14 ;-)

Gått opp 15 til nå er 30+2 :O livredd for 10 kg til :( håper det ikke blir mer enn ett par

Gått opp tre kg fra startvekten. Gikk ned tre kg de første mnd. Kommer sikkert til å komme noen kg siste to mnd - er i uke 31+1

Hei!

Vet jo det er forskjellig med vann og alt det der, men spendt på hva jeg ender opp til slutt….

Siden uke 23 har jeg i snitt gått opp 500 gram per uke og merker at det er ikke bare magen som vokser nå gitt.

Har lest at den største vektøkningen er i 2 trisemeter fra uke 17-24, noen steder står det 20-28….

Du kan jo teste denne kalkulatoren ☺

http://www.calkoo.com/mobile.php?lang=15&page=59

Hei!

Håper som du sier at den største vektøkningen er i 2. Trimester, for da er jeg ferdig med det :P

Jeg har gått opp 8 kg siden jeg ble gravid. 2 kg fra sept-des, og så 2 kg til hver gang jeg skal til jm. Skal til jm igjen onsdag så får se om jeg følger trenden. Da blir det i så fall 10 totalt :)

Hvordan tenker du i forhold til at du har gått opp lite? Jeg får ikke i meg nok mat og begynner å bli litt bekymra for for lite vektøkning.
Hva sier jordmor om vekten da? Og hvordan er sf målet ditt?

Back
Topp