3 svangerskapskontroll (uke 24)

Jordmor sa at jeg ikke trengte testen. Tenkte jeg skulle dobbeltsjekke med legen ja, men tror jeg slipper å ta den
Tror rådene om hvem som trenger har blitt kraftig redusert pga større fare å være på legekontor for tiden.

Jeg skal ha time i morgen pga svangerskapsdepresjon, da er jeg 21+3.
Så har jeg ultralydundersøkelse og samtale med en overlege i uke 23 pga en dårlig festet navlesnor.
I uke 24 er det legetime for blodprøver pga jeg er Rh negativ og samboeren er rh positiv.
Etter det vet jeg ikke helt enda, men fikk beskjed om at det ble flere vekstkontroller pga navlesnoren, i tillegg til at jeg skal ha ekstra samtaler med jordmor. Så her går det forholdsvis normalt :)

Jeg har hatt en legetime PR. Telefon forrige uke, vært der i dag og skal tilbake neste uke! Og beskjed om å ta kontakt tidligere dersom ting blir verre.. føler meg godt tatt vare på, han har kjent, lyttet til både babyen og meg og brukt tid på å snakke med meg:) litt dårlig samvittighet for å bruke tiden til legen :facepalm: Er i uke 21 idag, og sliter veldig med å få i meg mat og spesielt drikke, det meste kommer opp igjen dersom jeg får noe ned.. har egentlig gått veldig bra frem til for en uke siden:/ har ingen plan for videre oppfølging fremover, (bortsett fra neste uke) Har dere det?

Jeg har hatt en legetime PR. Telefon forrige uke, vært der i dag og skal tilbake neste uke! Og beskjed om å ta kontakt tidligere dersom ting blir verre.. føler meg godt tatt vare på, han har kjent, lyttet til både babyen og meg og brukt tid på å snakke med meg:) litt dårlig samvittighet for å bruke tiden til legen :facepalm: Er i uke 21 idag, og sliter veldig med å få i meg mat og spesielt drikke, det meste kommer opp igjen dersom jeg får noe ned.. har egentlig gått veldig bra frem til for en uke siden:/ har ingen plan for videre oppfølging fremover, (bortsett fra neste uke) Har dere det?

Jeg slet også med fryktelig kvalme og å få i meg mat, heldigvis så slapp den taket i slutten av uke 22. Så håper den gir seg snart for deg å. ❤️

Jeg slet også med fryktelig kvalme og å få i meg mat, heldigvis så slapp den taket i slutten av uke 22. Så håper den gir seg snart for deg å. ❤️
Så godt å høre! Takk! Her har det verste gått over, får i meg både mat og drikke igjen og gikk opp mange kilo på ei uke! Nå kjenner jeg masse liv og koser meg så mye jeg kan med det! :happy:

Jeg får oppfølging fra jordmor som planlagt. Har også tatt glukosebelastning der denne uken. Satt opp neste kontroll i uke 28. Jeg har valgt privat jordmor da. Vet ikke om det har noe å si?!?

Jeg fikk time til kontroll hos legen min når jeg er 24+1. Gadd ikke en gang prøve å bestille time hos helsestasjonen her, de virket så stressa og avlyste en time jeg hadde med datteren min også.

Her får jeg alle kontroller som normalt av jordmor på helsestasjon. Var der nå i uke 24 og har satt opp ny time til uke 28☺️

Back
Topp