3-mndkontroll!

Amanda er 58 cm og veier 5460. Akkurat passe i følge helsesøster:)

Så bra. :) Jenta mi var 200 gram mer enn Amanda. Her sa hs at hun er kanskje bare en slank baby... Altså at hun ikke hadde lagt på seg så mye men hun var ikke bekymret liksom. Så derfor lurer jeg på... Hva var fødselsvekten til Amanda?
Jenta mi var 3490.
 
Amanda var 3560 når hun ble født :) på kurven lå hun helt på gjennomsnittet:)
 
Amanda var 3560 når hun ble født :) på kurven lå hun helt på gjennomsnittet:)

Så bra! :)
Jeg blir litt stressa hs av og til hun virker aldri helt fornøyd selv om hun ligger helt gjennomsnittlig. :p
 
Storesøsteren var like lang og veide 400 gr mindre på samme tid og det var også innenfor gjennomsnittet. Synd med helsesøster som skaper unødvendig engstelse
 
Enig! :)
Hs her var jo fornøyd, men kunne spart seg for de kommentarene som at hun kanskje bare er en slank baby. Altså hun har bollekinn og valker. Og det med den vekten kommer jo an på når hun hadde sist måltid og om det er lenge siden sist bæsjebleie. De styrer litt fælt. Er jo bra de følger med men trenger ikke unødvendige kommentarer som det...
 
Så bra. :) Jenta mi var 200 gram mer enn Amanda. Her sa hs at hun er kanskje bare en slank baby... Altså at hun ikke hadde lagt på seg så mye men hun var ikke bekymret liksom. Så derfor lurer jeg på... Hva var fødselsvekten til Amanda?
Jenta mi var 3490.
Hvor lang er jenta di da? Gutten vår veide 5790 og var 64,5 cm... Han er lettere men lengre en storebror var når han var 2 mnd og 10 dager, og vi fikk høre den gang at han var slank.... :p Helsesøster her var i allefall ikke bekymret så jeg tror ikke du skal tenke noe mer på det. Vi får slanke barn og sånn er det bare. Ikke noe galt i det :)
 
Da hun var 5680 var hun 59,5 cm. 3490 og 52 da hun ble født. Målte igjen i går: 6110 og 60,5cm. Dvs 1cm lenger og 430 gram opp på litt over 2 uker. Så hun vokser jo som hun skal :) Hs var der ikke men burde vært fornøyd med det! :)
 
Blir 3 mnd på søndag, var på kontroll på onsdag.
Var 60 cm og veide 5720 :)
Var 52 cm og veide 3765 ved fødsel :)
 
B blir 3 mnd på 2. Juledag så vi var på kontroll en uke for tidlig.

Fødsel: 53cm og 4265g

3 mnd: 65 cm og 7435g
 
Vi var på kontroll tidligere denne uken. Da var hun tre mnd og en uke gammel og veide 6185 g og målte 61,5 cm :) Følger sin egen kurve helt på en prikk, rett over gjennomsnittet. 3465 g og 51 cm v fødsel
 
Mange lange babyer her :) mini var 62 på kontroll, men det er jo snart fire uker siden og jeg synes 62-bodyene begynner å bli korte!
 
Snuppa her har vokst til 5100 og er blitt 57,5cm og har så vidt begynt å bruke str 62 i bodyer. Følger kurven sin fint, for hun var ikke så stor da hun kom
 
3 mndkontroll i dag:) Enda 6 dager til hun er 3 måneder.
6600gram og 63cm. Tror egentlig hun er litt lenger.
3938gram og 52cm ved fødsel.
 
Då har vi vert på 3-mnd kontroll og... Litt på overtid då ho va 3 mnd 26/12!

Ho er 6665 g og 64 cm... :) va 3696 g og 53 cm når ho va født!
 
Back
Topp