3-mndkontroll!

Earthling

Glad i forumet
Septembermødre <3
Septembergull'17
Da var det allerede tid for tremånederskontroll :eek: Hvor store har deres søte små blitt nå?
Her er lillegutt blitt 62 cm lang og 6100 gr, hodeomkrets 41 cm (51 cm og 3116 gr v/fødsel, 4900 v/6-ukerskontroll). Følger kurven sin perfekt, en aktiv og våken liten kar :) Han har suttet på hendene sine en stund og i dag fant han jammen tommelen... Da var mor kjapt ute med smokken gitt, lettere å venne ham av med den etterhvert enn noe han alltid har tilgang på ;)
 
Vært på 3 mnd kontroll i dag ☺ Her var snuppa 5.9 kg og 58.8cm.

Ved fødsel var hun 2.9kg og 48 cm.

6 ukers kontroll var hun 3.9kg og ca 52.5 (målt selv hjemme)
 
Vi har vært på 3.mndr kontroll :) Fått rotavirusvaksine og den vanlige vaksinen. Han ble super fornærmet, og gråt MYE MYE mer enn hva storesøsken gjorde når de ble vaksinert :p Stakkar lille. :)

Vi har en stor gutt! :)

7.6 kg og 62 cm lang
(var 4 kg og 51 cm lang ved fødsel)
(var 5.7 kg på 6 ukers kontroll)

Så han har lagt på seg godt ;)

Ellers alt bra, stor og sterk og blid gutt :)
 
Vi var på kontroll på mandag.

Fødselsvekt: 3490 Lengde: 52 cm
3 mnd vekt: 5680 Lengde 59,5 cm

Kjenner ei som har en gutt som er 1,5 mnd gammel som allerede er større men veide noen gram mindre da han ble født. :p Voldsom forskjell på disse ungene. ;)
 
Ferdig med kontroll og sprøyter unnagjort, gruer meg allerede til neste gang :p
Lille store gutten min er 7180 gram og 61 cm lang nå (3680 gram og 50 cm lang v/fødsel). :)
 
Vesla var 6300 g og 60 cm :)
3850 g og 49 cm når hun ble født, så har blitt stor!
:)
 
Nå har vi også vært på kontroll.
Markus er 5730g 63cm og 40 i hodeomkrets.

Han var 3272g og 50cm når han ble født.

Følger kurven sin veldig fint :)
Vaksina gikk bra også, håper vi slipper reaksjon utover kvelden!
 
3 mnd. Kontroll på 3 mnd. dagen :) 5790 gram, 64,5 cm og 41,4 rundt hodet.
Ved fødsel: 3220 gram, 49 cm og 35 cm.

Lang og slank, men det er storebror også :)
 
3610g og 51cm ved fødsel, 6040g og 62cm på 3 mnd. Var på kontroll i går, 9 dager før han er 3 mndr. HS syntes visst han hadde gått opp for lite... Jeg kan ikke se det, han er jo god og rund. Har dobbelhake og alt. Men hun virket ufokusert i går, måtte måle hodet tre ganger før hun klarte å huske det, så det kan hende at hun ikke visste helt hva hun sa. Nå er jeg altså veldig usikker på om jeg skal følge rådet hennes om å vekke han på natt for å gi mat, eller om det bare vil være å lage kompliserte løsninger på problemer som ikke finnes...
 
3610g og 51cm ved fødsel, 6040g og 62cm på 3 mnd. Var på kontroll i går, 9 dager før han er 3 mndr. HS syntes visst han hadde gått opp for lite... Jeg kan ikke se det, han er jo god og rund. Har dobbelhake og alt. Men hun virket ufokusert i går, måtte måle hodet tre ganger før hun klarte å huske det, så det kan hende at hun ikke visste helt hva hun sa. Nå er jeg altså veldig usikker på om jeg skal følge rådet hennes om å vekke han på natt for å gi mat, eller om det bare vil være å lage kompliserte løsninger på problemer som ikke finnes...

Tror hun må ha surret eller noe? Hvis du regner 12 uker, har han jo gått opp cirka 200 gram i snitt per uke, og det er jo bra. Hadde ikke vekket på natt så lenge barnet virker fornøyd :)
 
3610g og 51cm ved fødsel, 6040g og 62cm på 3 mnd. Var på kontroll i går, 9 dager før han er 3 mndr. HS syntes visst han hadde gått opp for lite... Jeg kan ikke se det, han er jo god og rund. Har dobbelhake og alt. Men hun virket ufokusert i går, måtte måle hodet tre ganger før hun klarte å huske det, så det kan hende at hun ikke visste helt hva hun sa. Nå er jeg altså veldig usikker på om jeg skal følge rådet hennes om å vekke han på natt for å gi mat, eller om det bare vil være å lage kompliserte løsninger på problemer som ikke finnes...
Synes det høres ut som han har gått opp fint. Hvis du sammenligner med de andre her inne ser tallene helt normale ut spør du meg :) og han er jo ikke riktig tre måneder en gang! Nei jeg ville ikke ødelagt nattesøvnen din og hans :)
 
3610g og 51cm ved fødsel, 6040g og 62cm på 3 mnd. Var på kontroll i går, 9 dager før han er 3 mndr. HS syntes visst han hadde gått opp for lite... Jeg kan ikke se det, han er jo god og rund. Har dobbelhake og alt. Men hun virket ufokusert i går, måtte måle hodet tre ganger før hun klarte å huske det, så det kan hende at hun ikke visste helt hva hun sa. Nå er jeg altså veldig usikker på om jeg skal følge rådet hennes om å vekke han på natt for å gi mat, eller om det bare vil være å lage kompliserte løsninger på problemer som ikke finnes...
Ville ikke begynt å vekke om natten nei! Er en del HS som stresser noe veldig med mye som ikke er noe å stresse med. Du kan jo evt stikke innom om en ukes tid og veie igjen bare for sikkerhets skyld :)
 
Takk for svar damer! Da tar vi det med ro og setter heller pris på at vi har vært så heldige å fått en liten gutt som liker å sove lenge, og stresser ikke mer med den saken:) Gjør nok som du sier Solfrua, og tar en tur og veier han til uka heller, sånn at vi er på den sikre siden. Synes det er dumt om vi skal gi ungen den vanen at han må opp på natta å spise hvis vi ikke må...
 
Takk for svar damer! Da tar vi det med ro og setter heller pris på at vi har vært så heldige å fått en liten gutt som liker å sove lenge, og stresser ikke mer med den saken:) Gjør nok som du sier Solfrua, og tar en tur og veier han til uka heller, sånn at vi er på den sikre siden. Synes det er dumt om vi skal gi ungen den vanen at han må opp på natta å spise hvis vi ikke må...
La gutten din sove du med god samvittighet. Jeg også er så heldig å ha en baby som sover hele natta og det er jo bare helt herlig.
Dette er mitt tredje barn og jeg har lært meg til å stole på meg selv og ikke ta alt Helsesøster sier helt bokstavelig. :)
 
Tre mnd og seks dager gammel, veide 5935 g og 59 cm lang :) vokst 9 cm og gått opp 2550 g siden fødsel!
 
var på 3mndr.kontroll i går, :) 6540g og 63cm. fv 3908g og 51cm.
 
Storeminien veide 7,97 gr og 65 cm på tremndskontrollen. Var 3,8 og 53 cm ved fødsel. Med andre ord har han vokst kjempemye.
 
Amanda er 58 cm og veier 5460. Akkurat passe i følge helsesøster:)
 
Back
Topp