3 mnd kontrollen

Solmari

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Kva var status på 3 månederskontrollen med høgde, vekt, hodemål og vaksine. Legg gjerne ved fødselsvekt, då det kan vere litt kjekt å sjå i forhold.

Han synast vaksina var kjempevondt, men fin etterpå. Fekk litt feber på natta, ellers fin.

Mål: 5970 g, 61 cm, 38,5 hodemål

Fødsel: 3065 g, 49 cm, 34.

Var på kontroll idag, og hun ble veeeeeldig fornærmet på den dumme dama som stakk, hehe. Men gikk fort over.

Målene
Fødsel: 3560 g, 52 cm, hode 33
3 mnd: 7500 g, 65 cm, hode 40,5

Var på kontroll i dag. Skrek veldig med det samme hun fikk sprøytene, men gikk fort over. Ellers har hun vært urolig og grått i ettermiddag, men har sovet som en stein siden kl 19.

Målene ved 3 mnd:
Vekt: 7395g. Lengde: 63,6 cm. Hodeomkrets 42,5cm

Ved fødsel:
Vekt: 4350g. Lengde: 51cm. Hodeomkrets 38,5.

Vi har vært på kontroll i dag (blir 3 mnd i slutten av neste uke).

I dag veide han 5940g og var 62.2cm lang. Hodemål 40.4cm

Ved fødsel veide han 4040g og var 52cm lang. Hodemål 35cm.

Rotavirusvaksinen smakte like godt denne gangen som sist men sprøytene var fryktelig vonde og han både skrek og kjeftet en del etterpå.
Er ikke så mange timene siden han fikk vaksine og nå sover han som en sten. Blir spennende å se utover kvelden hvordan det går.

Jeg har ikke vært på 3 mnd da hun er bare 9,5 uker :)
Men var på kontroll nå etter mye stress med vekten og amming.

Hun er nå 4925g og 58cm lang! Hodeomkrets på 38,3 :)

Ved fødsel var hun 3395g, og 53cm :) Hodet var 34.

Lillemor var 2875 gr, 49 cm og 34 cm rundt hodet når hun ble født - og 5075 gr, 58 cm og 39 cm rundt hodet på 3 mnd. Kontrollen.

Syns sprøyte gjorde fryktelig vondt, og gråt så masse at mammaen også begynte å gråte fordi jeg syns så synd i henne :( Men blei blid som ei sol når hun fikk drikkevaksina, for den smakte veeldig godt syns hun ;p

Hadde ingen bivirkninger etter vaksinene!

Gutt:
Fødsel: 3596 gram og 53 cm

3 mnd: 5650 gram og 62 cm.

Reagerte ikke veldig på vaksina, ble kanskje litt mer trøtt. :-)

Fødsel:
3,6 kg og 52cm

3 mnd:
5,6 kg og 62, 5 cm :)
Jente.

Ved fødsel:
3740gr og 50cm

3 mnd:
6580gr og 63cm :)

Vokser fort og spiser godt.

Fått feber av vaksina :( spiser ikke, og er slapp...

4210 og 52 ved fødsel.

6195 og 64 nå.

Litt avflatning på kurva, så må få opp produksjonen igjen. Tror også han kanskje reagerer på melk, så jeg må prøve en melkefri diett. Det kan også forklare dårlig vektoppgang.

Feber første kvelden etter vaksina, de andre to har ikke hatt reaksjon, så var uvanlig for oss.

4210 og 52 ved fødsel.

6195 og 64 nå.

Litt avflatning på kurva, så må få opp produksjonen igjen. Tror også han kanskje reagerer på melk, så jeg må prøve en melkefri diett. Det kan også forklare dårlig vektoppgang.

Feber første kvelden etter vaksina, de andre to har ikke hatt reaksjon, så var uvanlig for oss.
Min går på mme uten melkeprotein og har hatt en liten avflatning vektmessig. Men helsesøster ville se det an. Vi får ikke i henne mer melk heller, da kommer det opp igjen.

925 g og 35 cm ved fødsel, hodeomkrets var 25 cm. Tre måneder(korrigert, 6 måneder ukorrigert): 4930 g 57,5 cm, hodeomkrets 40,3 cm. Fått vaksinene for lenge siden, da det ikke skal korrigeres

Da var småen blitt 3mnd og vært på kontroll :)

Fødsel
2840 gr og 48 cm lang

3mnd
5,51 kg og 58 cm lang

Vaksina var skrekkelig vond, men ga seg fort! :) Fikk spist før han slokna som ett lys og sover ganske tungt.

4210 og 52 ved fødsel.

6195 og 64 nå.

Jeg fullammer på melkefri diett... Si ifra om du trenger tips

Ved fødsel:
2730 g, 47 cm og hodeomkrets 34

3 mnd:
5115 g 58 cm og hodeomkr på 40
Endelig innafor det grønne på vektkurven :D

Det var IKKE gøy med vaksiner ;)

Da var småen blitt 3mnd og vært på kontroll :)

Fødsel
2840 gr og 48 cm lang

3mnd
5,51 kg og 58 cm lang

Vaksina var skrekkelig vond, men ga seg fort! :) Fikk spist før han slokna som ett lys og sover ganske tungt.
Ganske like både ved fødsel og nå våre to :D

Back
Topp