3 mnd kontroll :)

a87

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva er høyde og vekt nå?
Reaksjon på vaksine?
 
Fødsel: 2360g og 45cm
3mnd: 6070 og 58cm

Vaksinene var noe herk. 39 I feber, hovne og vonde lår, og magekramper. Fikk oppleve en ny type gråt:/ varte ca 24 timer. ..
 
Ja, det var værst første døgnet, så var han litt lurvete de neste dagene, men på langt nær like ille:) Ikke småtterier med to sprøyter og en drikkevaksine på rappen.. Akkurat fått roet han etter første stikk, så var det enda et. Stakkars lille klumpen, ikke så greit for mammahjertet heller disse vaksinene.. Men det må til :)
 
Ved fødsel 2858 gram og 46 cm
3 måneds kontroll i dag 5300 og 57 cm
Selve vaksineringen gikk fint, men for tidlig å si ang bivirkninger ennå
 
Er vaksinene på 3 måneders kontrollen alltid forbundet med bivirkninger i form av feber og generellt urolig baby?
 
Er vaksinene på 3 måneders kontrollen alltid forbundet med bivirkninger i form av feber og generellt urolig baby?
Ikke alle får bivirkninger av vaksiner. Min største hadde ikke bivirkninger utover hovent stikksted etter sprøytene, og minsten hadde ikke bivirkninger etter første rotavaksine, som er hand foreløpige eneste vaksine. Jeg gruer meg hver gang til bivirkninger, men vi har sluppet unna hittil.
 
Ikke alle får bivirkninger av vaksiner. Min største hadde ikke bivirkninger utover hovent stikksted etter sprøytene, og minsten hadde ikke bivirkninger etter første rotavaksine, som er hand foreløpige eneste vaksine. Jeg gruer meg hver gang til bivirkninger, men vi har sluppet unna hittil.

Jeg kjenner jeg gruer meg veldig jeg også!
Snuppa fikk bivirkninger etter forrige rotavirus vaksine... Håper virkelig ikke at lillegull får feber :eek:
 
Jeg kjenner jeg gruer meg veldig jeg også!
Snuppa fikk bivirkninger etter forrige rotavirus vaksine... Håper virkelig ikke at lillegull får feber :eek:
Det som er greit, er at du vet hva det kommer av og at det går fort over. Ha paracet stikkpiller til så små tilgjengelig i tilfelle og ikke legg store planer for dagen. Storebror hadde også bivirkninger, så jeg var forberedt..
 
Det som er greit, er at du vet hva det kommer av og at det går fort over. Ha paracet stikkpiller til så små tilgjengelig i tilfelle og ikke legg store planer for dagen. Storebror hadde også bivirkninger, så jeg var forberedt..

Sant nok!! :)
Snuppa mi er bare veldig urolig i utgangspunktet!! Så tanken på at det kan bli "verre" er liksom så veldig skummel..
Jeg skal kjøpe inn paracet.. Hadde egentlig ikke fått med meg at det skulle være noe vaksinering på 3 månedskontrollen jeg.. Hva mer er det som skjer på 3 månedkontrollen?
 
Vet ikke om det er likt overalt, men her er det en samtale med helsesøster, sjekker motorikk, evt om babyen har favorittside, hvordan det går med søvn, spising, avføring, humør etc, hvordan mor har det, om det er noe man lurer på, evt trenger henvisning til fysio. Mål (første gang lengde måles) og vekt, og vaksiner som er to små sprøyter og rota-vaksinen som gis i munnen.
 
Fødsel: 3310 gram og 50 cm
3 mnd: 5815 gram og 58,5 cm

Foreløpig veldig kvikk og våken. Etter 6-ukers sov hun hele dagen. Nå er hun fremdeles våken, så venter i spenning på bivirkninger.
 
Fødsel: 3290 gram og 50 cm

3 mnd: 5740 gram og 60 cm
 
Fødsel: 3680g
3 mnd: 5420g og 61,5cm
 
Fødsel 3760 gram og 52 cm

3 mnd 6900 gram og 64 cm
 
Back
Topp