3 mnd kontroll

anines

Elsker forumet
Nå begynner det kanskje å bli på tide for noen av oss med 3 måneders kontroll, så tenkte vi kunne dele det her!

Vi var på det i dag. Han var litt over to uker før termin da han ble født, veide 2921g, var 48cm og 33 rundt hodet. I dag veier han 5500 er 58cm og 41 i hodeomkrets. En liten gutt med andre ord! Har slitt en del med gulpingen, så han hadde lagt på seg litt for lite denne gangen :(
 
Vi har ikke 3mnd kontroll før om 1mmd, og lille er nå 11uker så han er jo nesten 4mnd på sin... Men var på en oppfølging time i dag, og fikk da både veid og målt! :) så her ble han veid til 5930g, var 2855g ved fødsel. (Født 3 uker før). Og ble målt til 55,7cm og var 45cm når han kom til :) hode ble ikke målt nå..
 
Vi var på 3 mnd igår. Hun er født 5 uker for tidlig. Veide 2050 g ved fødsel, var 43 cm lang og 28,5 cm rundt hodet.

Igår var hun 4.955 gram, 55,5 cm lang og 37,5 cm rundt hodet. Så hun er og en liten 3 mnd gammel baby ;)
 
Nå begynner det kanskje å bli på tide for noen av oss med 3 måneders kontroll, så tenkte vi kunne dele det her!

Vi var på det i dag. Han var litt over to uker før termin da han ble født, veide 2921g, var 48cm og 33 rundt hodet. I dag veier han 5500 er 58cm og 41 i hodeomkrets. En liten gutt med andre ord! Har slitt en del med gulpingen, så han hadde lagt på seg litt for lite denne gangen :(
Er det så lite da? Tror ikke vår blir større og hun var ikke født for tidlig. Babyer er ulike.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er det så lite da? Tror ikke vår blir større og hun var ikke født for tidlig. Babyer er ulike.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tittet innom juli forumet og de som hadde vært på 3 mnd kontroll der, og virker som at det er litt lite for å være gutt hvertfall. Men det er godt vi alle er forskjellige! Hehe. Nå har han ikke de største foreldrene heller så:p
 
Nå begynner det kanskje å bli på tide for noen av oss med 3 måneders kontroll, så tenkte vi kunne dele det her!

Vi var på det i dag. Han var litt over to uker før termin da han ble født, veide 2921g, var 48cm og 33 rundt hodet. I dag veier han 5500 er 58cm og 41 i hodeomkrets. En liten gutt med andre ord! Har slitt en del med gulpingen, så han hadde lagt på seg litt for lite denne gangen :(
E ikkje lite i følge ka min kommer til å være. Eg skal ikkje før om ca 2 uker tror eg. Men e eg heldig, kommer hun til å ligge på rundt 45-4600. Og da e eg heldig. Mest sannsynlig e hun under det
 
Var på kontroll denne uka :)
Han veide 6,3 og var 63,5 cm lang.. :) akkurat passe :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det viktigste er vel at de følger egen kurve? :)

Min var 7225 og 63 cm på 3mndkntr. 3725 og 48 cm ved fødsel. Han har vokst godt, så regner med det snart stagnerer litt nå :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja de sier jo at skal følge egen kurve.. :) er ikke noe å henge seg opp i den vekta.. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vi var i dag :)
Hun var 3310gr og 48cm ved fødsel. 33 rundt hodet.
I dag (3mnd og 4 dager) var hun 6070gr, 59,5 cm og 38 rundt hodet. Følger sin egen kurve helt perfekt :)

Vaksina var derimot ikke noe stas. Fikk skikkelig reaksjon på den.
 
Vi var i dag :)
Hun var 3310gr og 48cm ved fødsel. 33 rundt hodet.
I dag (3mnd og 4 dager) var hun 6070gr, 59,5 cm og 38 rundt hodet. Følger sin egen kurve helt perfekt :)

Vaksina var derimot ikke noe stas. Fikk skikkelig reaksjon på den.

Huff, vaksinene er ikke noe gøy nei! Fikk hun reaksjon med en gang? Han ble dårlig her også utover kvelden. Litt over 39 i feber, veldig slapp og dårlig matlyst.. Varte i to dager.
 
Huff, vaksinene er ikke noe gøy nei! Fikk hun reaksjon med en gang? Han ble dårlig her også utover kvelden. Litt over 39 i feber, veldig slapp og dårlig matlyst.. Varte i to dager.

Nei.. tok vaksine klokka 11 og reaksjonen kom 15-16. Ga henne en paracet i går, og det ble bedre. Men hun er ikke i form i dag heller..
 
8 kg, 64 lang og noen og 40 rundt hodet. 3870g og 50 lang ved fødsel.
 
Her var snuppa 5160 gr 58 cm og 39 i hodeomkrets. Da hun ble født var hun 3400, 49 cm og 33 i hodeomkrets..
Hun hadde ikke lagt på seg helt optimalt.. Jeg har derfor startet med en flaske med MME om kvelden. Hun drikker bare ca 60 ml..
Jeg har alltid hatt mye melk, men føler de siste ukene at det har blitt mindre.. Prøver å amme ofte, men hun drikker kun når det kommer mye melk. Ellers slipper hun og griner. Hun er vandt med at melka kommer flammende så nå når den ikke gjør det er hun ikke like fornøyd ;/ Håper produksjonen tar seg opp ;)
 
Her var snuppa 5160 gr 58 cm og 39 i hodeomkrets. Da hun ble født var hun 3400, 49 cm og 33 i hodeomkrets..
Hun hadde ikke lagt på seg helt optimalt.. Jeg har derfor startet med en flaske med MME om kvelden. Hun drikker bare ca 60 ml..
Jeg har alltid hatt mye melk, men føler de siste ukene at det har blitt mindre.. Prøver å amme ofte, men hun drikker kun når det kommer mye melk. Ellers slipper hun og griner. Hun er vandt med at melka kommer flammende så nå når den ikke gjør det er hun ikke like fornøyd ;/ Håper produksjonen tar seg opp ;)

Sånn er det her og. Alltid hatt mye melk, men føler det er mindre nå. Han har plutselig begynt å våkne oftere på natten også, så ikke vet jeg. Har ikke prøvd med mme da. Eller, prøvde en gang men han nektet. Hvilket merke bruker du?
 
Her var pluggen 7750g, 67 cm og 41,3 i hodeomkrets. Han var 4980, 54 lang og 36 i hode da han ble født. Fikk feber og hadde tydelig vondt, så måtte til slutt gi han paracet for at han skulle roe seg.

Mamma til 2 herlige ♡
 
mini var 2840g, 46cm og 34cm rundt hodet ved fødsel.

I dag var han 6190g, 58,2 cm og 39,5 rundt hodet :)
 
Back
Topp