3 mnd kontroll

Theamor

Begynner å like forumet godt nå :)
I dag er min lille frøken 3 mnd, og i går var vi på kontroll :)
Hun ble "godkjent", og veid og målt i flere retninger. Tenkte vi kunne skrive litt nesten slik som vi gjorde etter 6 ukers kontrollen.

Vekt:
Ved fødsel: 3320
3 mnd: 5270

Lengde:
Ved fødsel: 49
3 mnd: 58,5

Hodeomkrets:
Ved fødsel: 35
3 mnd: 40

Jeg er veldig fornøyd, for jeg var å veide på mandag forrige uke, og fikk beskjed om å øke vekten. Så på en uke og to dager har hun gått opp det dobbelte av hva hun har i snitt gått opp per uke siden 6 ukers kontrollen :)

Det er vel flere som har kontroller like rundt hjørnet her inne?
 
Bra du er fornøyd! Ingenting er bedre enn det! Vi skal på kontroll neste uke, da blir det vaksine også.. Noe jeg ikke gleder meg til :-/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bra du er fornøyd! Ingenting er bedre enn det! Vi skal på kontroll neste uke, da blir det vaksine også.. Noe jeg ikke gleder meg til :-/


Sent from my iPhone using BV Forum
Nei, vaksinene er det verste med hele kontrollen. Man får trøste seg med at det er kortvarig smerte for de små, og at det heldigvis er verst for oss mødre siden vi gruer oss så lenge. Her var det hyling når hun stakk, men det var veldig fort glemt. Hun var veldig survete i går kveld, men ingen feber, så hun ser ut til å "tåle" de godt :) Lykke til på deres kontroll :)
 
Skal på 3mnd kontroll om en uke :)

Sent from my LT26w using BV Forum mobile app
 
3 mnd kontroll 11/11 :)
Da har vi vært på 3 mnd kontroll og lille gutt har vært sutrete hele dagen idag etter vaksina. Tror han har vondt der vaksinene ble satt.

Vekt ved fødsel: 3995 gram
3 mnd: 5990 gram

Høyde fødsel: 51 cm
3 mnd: 62 cm
 
Last edited:
I dag var det vår tur på 3 mnd kontroll!

Vekt:
Ved fødsel: 2655
3 mnd: 5030

Lengde:
Ved fødsel: 46
3 mnd: 58

Hodeomkrets:
Ved fødsel: 32,8
3 mnd: 39

Endelig vokser Hermine litt fortere enn i begynnelsen!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen som vet om det gjør noe om baby er pittelittegranne forkjølet når 3 mnd vaksinen skal taes?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen som vet om det gjør noe om baby er pittelittegranne forkjølet når 3 mnd vaksinen skal taes?


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi ble spurt om vi var frisk i alle fall. Mener at det ble sagt at det viktigste et at de ikke har feber!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja er viktig at de ikke har luftveisinfeksjoner el feber når de får vaksine. Litt tett i nese er vanlig når de er så små, men lytt etter om det sitter i brystet på baby.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Takk for svar! Har hørt etter nå, det kommer ikke noe lyd fra brystet. Hun nyser og er tett i nesen til tider. Men det er jo som du sier, vanlig hos babyer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har også en litt forkjølet baby, og skulle tatt vaksine i disse dager. Snakket med helsesøster, og hun sa at de tok ikke vaksine ved feber. Men hun lot det være opp til meg, og jeg vil helst vente til hun er helt frisk.
 
Vekt
Fødsel: 2700
3 mnd: 5045

Lengde
Fødsel: 46
3 mnd: 57,9 ca

Hodeomkrets
Fødsel: 33
3 mnd: 38,4


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar! Har hørt etter nå, det kommer ikke noe lyd fra brystet. Hun nyser og er tett i nesen til tider. Men det er jo som du sier, vanlig hos babyer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ble det vaksine da?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja! Helsesøster sa det ikke gjorde noe så lenge hun ikke hadde feber :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Like greit å bli ferdig med det! Det kjedeligste med slike kontroller. Har hun vært i grei form etterpå?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Like greit å bli ferdig med det! Det kjedeligste med slike kontroller. Har hun vært i grei form etterpå?


Sent from my iPhone using BV Forum

Sant det! Hun har vært veldig trøtt og grinete. Temperaturen gikk litt opp, men er nå gått ned igjen. Så hun har heldigvis ikke fått feber. Bank i bordet! :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da har vi vært på 3mnd kontroll, vaksina.var et hyl og et vræl, men gikk fort over :) ved fødsel var hun 2845g, 46cm og 33 rundt hode nå er hun 3mnd og 8 dager og veier 5050g, 55cm og 38,5 rundt hode :)

Bv forum appen ♡
 
Glemte å skrive at helsesøster anbefalte mme siden vektkurven har flatet ut.

Så nå prøver jeg å gi litt mme i tillegg til ammingen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp