3 månederskontroll

Ja det er det jeg føler selv. Da stoler jeg på magefølelsen og veier heller noen ganger ekstra som anbefalt å ser an:)

Så bra å høre flere som følger magefølelsen og ikke får panikk etter å ha snakket med HS.

De vokser jo i rykk og napp. Vektkurvene skal vel bare gi et pekepinn på om man bør ta en ekstra sjekk om alt er som det skal. Om de er syke kan de miste mye vekt uten at det er noe farlig på kort sikt. Her gikk den feks ned en del etter vaksine som gutten min ble uvel av.

Vi har strevet masse med vekt. Gutten min var relativt tung da han ble født men nådde ikke fødselsvekt før 6uker... Selv med mme for han gulpa sånn av det. Hs ville at jeg skulle gi mer mme og foreslo jeg ikke trengte å amme, men det var ikke aktuelt for meg å slutte å amme siden det ikke var noe problem med selve diinga. Jeg fikk lege til å sjekke tungebåndet og det ble klippa! Siden da har han lagt på seg ca200g i uka. Men han henger jo etter normalen.

Selvsagt er det viktig at gulla våre får den maten de skal ha, men jeg synes det er litt kjappe råd fra HS som ikke vet særlig annet om dem enn tall på et skjema. For oss ble jo problemet fiksa på ti sekund da vi fant ut hva som var galt :)

Dette ble langt, men jeg fikk så mange tanker av å se hvor "tung" babyene i denne tråden er sammenlignet med min. Men jeg var en veldig slank baby selv og veide det samme som gutten min da jeg var 3mnd så det kan jo være derfor.
 
Fødsel: veide 3354g og 54cm lang
3mnd: veide 6425 og 62,5cm lang
Ble illsint av vaksinene. Hjelper disse Emla plastrene? Erfaringer?
 
Fødsel: 2600g og 47 cm
3 mnd: 5985g og 59,5 cm

:)
 
Back
Topp