3 måneders kontroll

Vekt fødsel 3580
Vekt 3. Mnd 5460

Lengde fødsel 51
Lengde 3. Mnd 58,5
Hei! Ser at babyen din har gått opp ca likt som vår jente. Vår har visst flatet bittelitt ut på kurven.. ikke noe stress, men de skulle bare følge litt med.. Hva sier helsest. Om vektoppgang hos deres lille?

Hei! Ser at babyen din har gått opp ca likt som vår jente. Vår har visst flatet bittelitt ut på kurven.. ikke noe stress, men de skulle bare følge litt med.. Hva sier helsest. Om vektoppgang hos deres lille?

Helsesøster vil at frøkna skal gå opp mer, så fikk beskjed om å øke mengde mme :-) men lille frøkna drikker allerede 200 ml til hvert måltid, så vil ikke øke ettersom hun virker blid og fornøyd :-) men sa stortsett det samme som de sa til deg, ville bare følge litt ekstra med, så fikk en ekstra kontroll for å veie før 4 måneders kontroll.

Vekt fødsel: 4035 g
Vekt 3 mnd: 6260 g

Lengde fødsel: 52 cm
Lengde 3 mnd: 61,5 cm

Litt skriking når sprøytene blei satt men roa se fort. Ingen feber eller vondt etterpå ☺

Vekt fødsel: 3,260
Vekt 3 mnd: 6,250

Lengde fødsel: 49 cm
Lengde 3 mnd: 61 cm

Følger kurven sin fint..

Skreik som en stukken gris, HS ble helt overrasket.. Roet seg heldigvis etter en liten stund..
Sov ekstra godt og lenge etter, men gråt mye i noen timer da hun våknet.. Ikke noe feber, og som hun pleier å være dagen etter..

Vi valgte fra Rota virus vaksinen denne gang, pga veldig realsjon sist gang..

Her hylgråt lille gullet noe voldsomt av stikkene. Han fikk også feber etter noen timer og gråt helt vanvittig mye med tårer. Han hadde nok vondt i lårene etter stikkene. Han fikk paracet og sovet, var fin igjen etterpå.

Vekt fødsel: 3345 (gikk ned til 3018)
Vekt 3 mnd: 6145

Lengde fødsel: 52 cm
Lengde 3 mnd: 66,5 cm

Lang og slank :)

Vekt fødsel: 3,620
Vekt 3 mnd: 5,950

Lengde fødsel: 52
Lengde 3 mnd: 64

Var hylgråt med tårer for første gang her også, stakkars liten. Blid og fornøyd nå heldigvis, men trur han har litt vondt i lårene.

Vekt fødsel: 3,6
Vekt 3 mnd: 5,5

Lengde fødsel: 51
Lengde 3 mnd: 62

Hun her og flater litt ut på kurven, hs var ikke stresset over det og ba meg om å ikke stresse også. Vi skal på en ekstra veiing på fysiotimen på 4 mnd kontrollen. Fikk bare beskjed om å la henne die så ofte hun vil, men det gjør jeg jo allerede ;) Satser på at hun bare ikke helt har funnet sin kurve enda jeg, så lenge ungen virker fornøyd og frisk ellers så er jeg ikke stresset. :)

Vekt fødsel: 3 kg
Vekt 3 mnd: 5,3 kg

Lengde fødsel: 48 cm
Lengde 3 mnd: 59 cm

Her gråt han når stikkene ble satt og litt etterpå men han var så trøtt så han sovnet fort etterpå mens jeg og hs snakket. Han følger kurven sin fint. Utover kvelden har han fått feber og var urolig rett før leggetid. Ellers har han vært leken og aktiv i hele dag :)

Vekt fødsel 3625
Vekt 3 Mnd 6335

Lengde fødsel 52cm
Lengde 3 Mnd 61cm

Fin kurve og deilige lår:)

Vekt fødsel: 3255 g
Vekt 3 mnd: 3755 g

Lengde fødsel: 49 cm
Lengde 3 mnd: 62 cm

Skrek ved stikkene og litt urolig utover kvelden idag. Foreløpig ikke feber og satser på at den ikke kommer :)

Vekt fødsel: 2340g
Vekt 3 mnd: 5220g

Lengde fødsel: 48 cm
Lengde 3 mnd: 58 cm

Fortsatt liten, men god vektoppgang mhp hvor lite hun veide ved fødsel!

Fødsel 4068g, 52cm
3mnd 6500, 63cm

Vekt fødsel: 3012g
Vekt 3 mnd: 5759g

Lengde fødsel: 49cm
Lengde 3 mnd: 60cm

Skrek litt når han fikk vaksinene, men gikk fort over :) Nå har han sovet siden 13.00, og sover enda (14.45)...

Vekt fødsel: 3,6
Vekt 3 mnd: 5,5

Lengde fødsel: 51
Lengde 3 mnd: 62

Hun her og flater litt ut på kurven, hs var ikke stresset over det og ba meg om å ikke stresse også. Vi skal på en ekstra veiing på fysiotimen på 4 mnd kontrollen. Fikk bare beskjed om å la henne die så ofte hun vil, men det gjør jeg jo allerede ;) Satser på at hun bare ikke helt har funnet sin kurve enda jeg, så lenge ungen virker fornøyd og frisk ellers så er jeg ikke stresset. :)
Samme her!

Vekt fødsel: 4146 g
Vekt 3 mnd: 5920 g

Lengde fødsel: 52.5 cm
lengde 3 mnd: 60 cm

Var en del gråting både ved vaksinen og ved veiing og måling. Og hun sov mye den dagen.

Lurer på om det bare er jeg som har bollebaby her :-P

Vekt fødsel: 3515 g
Vekt 3mnd: 7245

Lengde fødsel: 50cm
Lengde 3 mnd: 61,5

Skikkelig sår skriking ved stikkene, begynte nesten å gråte selv, men gikk greit over, fikk litt puppekos så sovna ho å såv i 4 timer. Veldig rolig og litt halvslapp nå ikveld, men ingen feber enda. :-) Fikk magevondt av den første rotavirusvaksinen, men virker ikke som ho reagerte på den nå..

Back
Topp