3 måneder kontroll:)

Vi prøvde meg og mini på vekta idag og målte, om alt er ca riktig er han 6400g nå og 67 cm:0:0:0

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi var på 3mnd kontroll i dag. Olivia har blitt 62,5cm lang og veier 6120gr :) vokst 11,5cm og 2620gr fra fødselen. :)

Vi tok kontrollen i går,samtidig som vi var på 1.barseltreffet:) Veslegutt er dog 2,5mnd...
Han veide 6010g og 58,5cm lang, hodeomkrets 41,3cm.
Så på vekt ligger han akkurat på gjennomsnittet og på lengde under gjennomsnittet:p
Så en liten og rund gutt:D Jeg og faren var også begge sånn;)
Så for eks nå da, så trenger han 68 til magen og overkropp i noen plagg..men det er for langt egentlig:p

Last edited:
Babyen min er virkelig enorm. Vi var på en forsinket 6 ukers kontroll i dag, han er 7 uker og veier 6910g og er 61cm lang. Større enn mange av deres var ved 3 mnd. Han var stor ved fødsel men ikke enorm, 4100g og 54cm. Han "tror" han er eldre enn han er, prøver å krabbe og blir frustrert når han ikke får det til.

5650 gram Agnes nå Veide henne i dag da jeg var innom helsestasjonen, akkurat 3 mnd skal på kontroll på mandag.

Babyen min er virkelig enorm. Vi var på en forsinket 6 ukers kontroll i dag, han er 7 uker og veier 6910g og er 61cm lang. Større enn mange av deres var ved 3 mnd. Han var stor ved fødsel men ikke enorm, 4100g og 54cm. Han "tror" han er eldre enn han er, prøver å krabbe og blir frustrert når han ikke får det til.

Jenten min var 5900g på 6 ukers kontrollen. Og 4235g ved fødsel. Stor og god jente. Her tror hun også at hun er eldre, prøver hele tiden å sette seg opp. Ingen ligging her lenger. Ingen baby lenger... Men de er jo gode disse store babyene våre ;) Mat vett mangler det i hvertfall ikke på her i huset ;) Blir spennende på 3mnd kontroll neste uke ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her veier hun 6,2 og 61 lang(fødsel 3,5 og 49 lang, vokst veldig mye på de 13 ukene:( )Fikk høre av hs at hun ligger over gjennomsnittet med vekten sin. Men hvor mye er det de skal veie sånn ca når de er 3 mnd da?

Her veier hun 6,2 og 61 lang(fødsel 3,5 og 49 lang, vokst veldig mye på de 13 ukene:( )Fikk høre av hs at hun ligger over gjennomsnittet med vekten sin. Men hvor mye er det de skal veie sånn ca når de er 3 mnd da?
Det ser ut som om hun vokser veldig fint! :-)
Jenta mi er stor og vokser godt, men helsesøster har aldri sagt noe om gjennomsnittet. Bare skryter av henne. Jeg tenker at ingen babyer er like, så lenge de følger sin egen kurve så er jo det kjempe bra :-)

Syns det var veldig fine mål jeg da ;)

Hehe! Ikke lenge du hadde nyfødtbaby nei!:p I begynnelsen ammet jeg "hele tiden". Nå må det gå minst to timer før hun vil ha mat og nå går hun ikke like fort opp i vekt som tidligere.. Så det jevner seg ut!:-)
Men det skal slites på armene en god stund i hvert fall :D Hvertfall når de skal opp for å få med seg alt hele tiden!:p

Her var lille frøkna på kontroll i dag! Hun er 3,5 mnd og veide 5100 g og 62 cm lanng! Hun veide 3630 g ved fødsel og 50 cm lang.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og vi var på kontroll idag: 7450 gram og 63 cm. 3330 og 51 ved fødsel :) Fikk vaksine og, stakkars liten... Skrek, og ikke helt i slaget resten av dagen.. Håper formen bedrer seg imorgen.

Hehe...min gutt er visst større enn alle deres! Var på kontroll i dag (3mnd og 1 dag gammmel) Han er blitt hele 7740 gram! og 66 cm lang! bruker str 74 i klær, noe i 68 passer, men bare så vidt... hehe.
Og bare for å si det, han var heller ikke stor da han kom: 3540 gram og 51 cm lang:)

Back
Topp