3.januar

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Good morning :-)

Vært en ok natt,etter at jeg flyttet Mina på gamle rommet sitt igjen. De sov til 6.15,og da er jeg fornøyd :-)

Mørkt og regner...
Katten har ikke kommet tilbake :(:eek:

Uff,veldig kjipt.....

Hva er planen deres idag?
Vi skal bevege oss ut,men aner ikke hvor :-)
Får besøk av mamma og lillesøster ikveld/natt.
Tenkte vi skulle lage pizza ♡

Har dere hatt en god natt? :-)
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

God formiddag! Synd med katten altså, men jeg har flere ganger opplevd at katter blir borte i flere dager =)
Jeg har stått opp med gutta, vi sov til 8.30 i dag :o
Mannen ligger enda, er ikke i form stakar.
Vi har jo lovet T en skitur, men jeg er så stiv og støl at jeg orker ikke dra med begge ungene, pulk og det hele. Så mannen får hvile litt til før han må stå opp og være med Lillebror til han skal sove, så får T og jeg reist opp på fjellet! :D
Det har snødd masse i natt, noe jeg er veldig glad for! Da går det snart an å bruke jordet her hvor de kjører opp skiløpyer. Vi har jo ikke fått gått NOE på ski i år… T har gått litt i barnehagen ved det siste snøfallet, da knakk han den ene skien sin og har fått nye :)

Så kjedelig at katten ikke har kommet hjem enda.:(
Jeg har hørt at unge katter ikke har ferdigutviklet retningssans og kan ha litt vansker med å finne hjem. Håper han bare er litt forsinka!!:) Når den kommer hjem, får dere ta den med på en "bli kjent-tur" og vise den rundt der dere bor. Høres kanskje dumt ut, men det er mange som gjør det for at katten skal bli trygg i strøket.;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God morgen :)

Vi sov godt i natt. Simone legger seg og sovner uten problemer og sover 12 timer hver natt, så det håper jeg fortsetter. Hun har alltid vært flink å sove, men sovna i armene våres med flaska en stund, og våkna litt tidlig. Så det hjal sikkert å få mamman på ferie noen uker ;-p

Nå er jeg hjemme alene for første gang på hundre år. Simone og pappan er i bhg og mine foreldre reiste nå. Aner virkelig ikke hva jeg gjorde sist svangerskap da jeg var sykemeldt..haha! Men får se om jeg kan lete etter en ok pc jeg kan vurdere å kjøpe. Macen skal repareres, men blir å bo hjemme og pcen kan jeg reise med :)

Her er noen bilder av bhg jenta. Fikk ingen smil eller gode bilder, men pappan skulle prøve å ta i bhg også om han får lov:

ImageUploadedByBV Forum1388739383.961036.jpg

ImageUploadedByBV Forum1388739398.628174.jpg

Hva liker deres september barn å spise til middag? Vi sliter litt med at det som regel er pølsene, kjøttet osv som glir ned og ikke tilbehøret. Derfor har hun fått en del glass i det siste for å få ned litt grønnsaker også. Men noen forslag? Hjelper ikke stort med bare å mose potet, gulrot f.eks. Det kommer ut igjen ;( og så hun som var så altspisende da!

God morgen!!
Jenny hadde noen hostekuler i natt og holdt mamsen våken, men vesla selv sov merkelig nok. :) Bortsett fra dey har natta vært upåklagelig og vi sov begge i hver vår seng til 08.30.:eek::D
I dag skal vi på handletur. Er skikkelig matlei nå, men mat må man ha likevel. Får fylle opp handlevogna med magert kjøtt, salar og grønnsaker da.;)

Vi sov godt i natt. Simone legger seg og sovner uten problemer og sover 12 timer hver natt, så det håper jeg fortsetter. Hun har alltid vært flink å sove, men sovna i armene våres med flaska en stund, og våkna litt tidlig. Så det hjal sikkert å få mamman på ferie noen uker ;-p

Nå er jeg hjemme alene for første gang på hundre år. Simone og pappan er i bhg og mine foreldre reiste nå. Aner virkelig ikke hva jeg gjorde sist svangerskap da jeg var sykemeldt..haha! Men får se om jeg kan lete etter en ok pc jeg kan vurdere å kjøpe. Macen skal repareres, men blir å bo hjemme og pcen kan jeg reise med :)

Her er noen bilder av bhg jenta. Fikk ingen smil eller gode bilder, men pappan skulle prøve å ta i bhg også om han får lov:

Vis vedlegget 45357

Vis vedlegget 45358

Hva liker deres september barn å spise til middag? Vi sliter litt med at det som regel er pølsene, kjøttet osv som glir ned og ikke tilbehøret. Derfor har hun fått en del glass i det siste for å få ned litt grønnsaker også. Men noen forslag? Hjelper ikke stort med bare å mose potet, gulrot f.eks. Det kommer ut igjen ;( og så hun som var så altspisende da!

Herlig duckface på siste bildet :D Lykke til til Simone og pappaen i dag!
Lillebror elsker kjøtt, og spiser helst bare det om han kan! :p
Men vi får i han litt grønnsaker også, mørkokte i biter. Men vi stresser ikke så veldig med den middagen, for han får i seg masse frukt og grønt ellers, så da tenker jeg at det er viktigst at han blir glad i å spise middag, heller enn at vi skal presse i han alle grønnsakene. I går laget jeg en kjapp grønnsaksmos av poterer og gulrøtter. Gulrøttene ble ikke helt most, men litt i biter. Han syntes det var veldig godt :D
ELlers har begge ungene vært veldig glade i kjøttsaus til f-eks spaghetti, og der putter vi alltid i endel grønnsaker. F.eks squash, gulrøtter, paprika :D

Good morning :-)

Vært en ok natt,etter at jeg flyttet Mina på gamle rommet sitt igjen. De sov til 6.15,og da er jeg fornøyd :-)

Mørkt og regner...

Uff,veldig kjipt.....

Vi skal bevege oss ut,men aner ikke hvor :-)

Har dere hatt en god natt? :-)
Kålormen Wael 14.10.11♡

Uff sø kjedelig med pusen da! Vi også har en hjemmekkær pus, men han kan finne på å være borte en dag eller tre-fire. Spesielt om våren og sommeren, selv om han er kastrert. Tror ikke han er langt borte heller, men bare koser seg. Håper pusen deres dukker opp! :) skjønner bekymringen for blor alltid bekymret selv.

Så kos med besøk da! :) pizza er godt :) vi skal varme pinnekjøtt, svineribbe og julepølse med tilbehør i dag. Simone spiser bare pølsa, men får prøve å lure i hun noe annet før middag ;-)

Kos dere ute! Det har jeg lyst till også i ettermiddag! :)

God formiddag! Synd med katten altså, men jeg har flere ganger opplevd at katter blir borte i flere dager =)
Vi har jo lovet T en skitur, men jeg er så stiv og støl at jeg orker ikke dra med begge ungene, pulk og det hele. Så mannen får hvile litt til før han må stå opp og være med Lillebror til han skal sove, så får T og jeg reist opp på fjellet! :D
Det har snødd masse i natt, noe jeg er veldig glad for! Da går det snart an å bruke jordet her hvor de kjører opp skiløpyer. Vi har jo ikke fått gått NOE på ski i år… T har gått litt i barnehagen ved det siste snøfallet, da knakk han den ene skien sin og har fått nye :)

Du høres så speek ut :) men for en hærlig dag for T da! Skjønner godt du ikke tar med behge ungene. Pulk må være veldig tungt? Jeg snubler kun med ski så forstår ikke at noen klarer nedoverbakke med pulk ;-p

Håper mannen er i bedre form når han våkner, og blir fort helt frisk! Influensa eller?

Vis vedlegget 45357

Vis vedlegget 45358

Godt at du er her mer igjen :-)

Så koselige bilder av Simone og pappa'en :-)

Ift mat,så spiser Mina stort sett alt. Men,liker ikke poteter,samme hva.
Jeg er ikke så flink til å lage mat,så sliter når jeg er alene.
Når mannen min er her,lager han masse arabiske retter med masse urter og krydder,uten at det er sterkt til de små.
Mina spiser da ALT!
Men,storebror liker ikke maten,selvom han også var altetendes før :eek:

Han elsket laks,tunfisk etc,men nå lukker han munnen hver gang.
Samme med grønnsaker.
Kun paprika,mais og agurk som glir ned..
Vanskelig altså.
Er liksom bare fiskekaker,kyllingpølser,kyllingkarbonader,pizza,taco og lasagne han vil ha. Og ris..

Har desverre ingen gode råd,men kanskje noen andre har? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Ok,håper han dukker opp igjen :-)

Har mannen din influensa eller? Håper han blir fort frisk :-)
Kos dere på skitur.
Her er det fortsatt ingen snø ...

Kålormen Wael 14.10.11♡

God morgen!!
Jenny hadde noen hostekuler i natt og holdt mamsen våken, men vesla selv sov merkelig nok. :) Bortsett fra dey har natta vært upåklagelig og vi sov begge i hver vår seng til 08.30.:eek::D
I dag skal vi på handletur. Er skikkelig matlei nå, men mat må man ha likevel. Får fylle opp handlevogna med magert kjøtt, salar og grønnsaker da.;)

Jenny visste at mamman kom til å våkne ;) mission accomplissed :-) rart hvor lett man sover når man har fått barn! (Ikke jeg da men sambo våkner lett også). Håper dere slipper unna ny sykdomsrunde da! Henger det igjen bare?

Handling er ikke gøy når man er matlei! Kanskje du vil ha kortisontabletter du også, så kan du kaste det over alt du liker (og ikke liker for den saks skyld)? ,-p men fra spøk til alvor, så funker det fint med div salater og lett mat for meg de periodene jeg er matlei. Da får jeg til slutt lyst på annen mat også. Føler etter jula og slikt at kroppen trenger litt lettere mat for å føle seg normal igjen.

Så kjedelig at katten ikke har kommet hjem enda.:(
Jeg har hørt at unge katter ikke har ferdigutviklet retningssans og kan ha litt vansker med å finne hjem. Håper han bare er litt forsinka!!:) Når den kommer hjem, får dere ta den med på en "bli kjent-tur" og vise den rundt der dere bor. Høres kanskje dumt ut, men det er mange som gjør det for at katten skal bli trygg i strøket.;)

Ja,litt synd. Barna elsket han hehe.
Hvis han dukker opp,så får vi ta oss en tur ut med han.
Rart for han har vært så flink ellers. Og funnet veien hele tiden,og virket som om han kun var rett i nærheten.
For når jeg åpnet verandadøren,så kom han på et blunk :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Herlig duckface på siste bildet :D Lykke til til Simone og pappaen i dag!
Lillebror elsker kjøtt, og spiser helst bare det om han kan! :p
Men vi får i han litt grønnsaker også, mørkokte i biter. Men vi stresser ikke så veldig med den middagen, for han får i seg masse frukt og grønt ellers, så da tenker jeg at det er viktigst at han blir glad i å spise middag, heller enn at vi skal presse i han alle grønnsakene. I går laget jeg en kjapp grønnsaksmos av poterer og gulrøtter. Gulrøttene ble ikke helt most, men litt i biter. Han syntes det var veldig godt :D
ELlers har begge ungene vært veldig glade i kjøttsaus til f-eks spaghetti, og der putter vi alltid i endel grønnsaker. F.eks squash, gulrøtter, paprika :D

Hehe..ja duckface må i album! :)

Tror kanskje jeg skal tenke som deg at det går seg til etter hvert, for når du sier det så spiser hun frukt og grønt ellers om dagen. Ikke mest grønnskaker men det kan vi jobbe med :) og nå har jeg veldig lyst på kjøttsaus og spagetti! Hun liker det, så kan jo lure oppi litt div. Squash har vi ikke testa, så kanskje vi skal prøve litt "nye" grønnsaker. Det blir definitivt kjøttsaus og spagetti her i morgen! /) gakk for tips!

Jenny visste at mamman kom til å våkne ;) mission accomplissed :-) rart hvor lett man sover når man har fått barn! (Ikke jeg da men sambo våkner lett også). Håper dere slipper unna ny sykdomsrunde da! Henger det igjen bare?

Handling er ikke gøy når man er matlei! Kanskje du vil ha kortisontabletter du også, så kan du kaste det over alt du liker (og ikke liker for den saks skyld)? ,-p men fra spøk til alvor, så funker det fint med div salater og lett mat for meg de periodene jeg er matlei. Da får jeg til slutt lyst på annen mat også. Føler etter jula og slikt at kroppen trenger litt lettere mat for å føle seg normal igjen.
DIGGER trutmunnen til Simone på det ene bildet! Det fortjener absolutt en plass i albumet. ;)

Off ja..Tror det blir rugsprø, vann og salat fremover. ;) Gikk med skrekk på vekta i dag, men det gikk bra gitt!! Har gått ned 7.5kg siden august, såååeh har ikke så lyst på de tablettene.:D Men du må kose deg mens matlysta er på topp! (Selv om alt er salt..) Hehe..Rare greier.:p

Tror bare det er noe som henger igjen etter forrige runde. Forkjølelse sitter som regel i ei stund. Håper Simone ikke blir smitta i bhg nå da.♡

Godt at du er her mer igjen :-)

Så koselige bilder av Simone og pappa'en :-)

Ift mat,så spiser Mina stort sett alt. Men,liker ikke poteter,samme hva.
Jeg er ikke så flink til å lage mat,så sliter når jeg er alene.
Når mannen min er her,lager han masse arabiske retter med masse urter og krydder,uten at det er sterkt til de små.
Mina spiser da ALT!
Men,storebror liker ikke maten,selvom han også var altetendes før :eek:

Han elsket laks,tunfisk etc,men nå lukker han munnen hver gang.
Samme med grønnsaker.
Kun paprika,mais og agurk som glir ned..
Vanskelig altså.
Er liksom bare fiskekaker,kyllingpølser,kyllingkarbonader,pizza,taco og lasagne han vil ha. Og ris..

Har desverre ingen gode råd,men kanskje noen andre har? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Har savnet dere, for kom meg ikke inn å lese engang siden jeg ikke hadde noen data og tlf nektet meg å lese uten passord.

Det høres ut som det er vanlig med slike faser kanskje? Kanskje flere opp gjennom årene. Her liker hun mat med mye smak kom jeg på nå (har jo ikke laget mat selv på lenge). Hvitløksbagetter og jeg brukte hvitløk i potet/grønnsaksmos før jeg ble syk, så kanskje pappan og besteforeldrene lager for "kjedelig" mat ;-p kom på at kanskje det er verdt et forsøk når jeg leste om maten mannen din lager :)

Ellers så glir pølser, nuggets, fiskekaker, fiskepidding, pannekaker, kjøttkaker ned, men lite tilbehør om ikke det er veldig kamuflert og i små mengder. Pomfri har hun nesten ikke fått før og heller ikke likt, men det spiste hun her om dagen da vi voksne hadde takeaway. Og vi har faktisk ei frityrgryre vi kan lage sunn pomfri i. Uten olje eller noe evt en spiseskje valgri olje om det er helt hjemmelaga. Fiskeboller med bacon (gir dere andre litt bacon selv om det er salt?) er nydelig, men vi har induksjonsovn og alt med hvit saus/melk svir seg på svak varme UNDER omrøring, så der fortviler jeg litt. Filk nye panner til jul, så håper det ordner problemet. Ellers aner jeg ikke hva vi skal gjøre, for vi har sikkert 7 forskjellige pannemerker og noen burde da virke på den dumme komfyren?

Guri..alt jeg skriver blir laaaaangt for tiden!

DIGGER trutmunnen til Simone på det ene bildet! Det fortjener absolutt en plass i albumet. ;)

Off ja..Tror det blir rugsprø, vann og salat fremover. ;) Gikk med skrekk på vekta i dag, men det gikk bra gitt!! Har gått ned 7.5kg siden august, såååeh har ikke så lyst på de tablettene.:D Men du må kose deg mens matlysta er på topp! (Selv om alt er salt..) Hehe..Rare greier.:p

Tror bare det er noe som henger igjen etter forrige runde. Forkjølelse sitter som regel i ei stund. Håper Simone ikke blir smitta i bhg nå da.♡

Så bra at det bare henger igjen og ikke er kommende :) håper også Simone holder seg frisk! Men immunforsvaret mitt er heldigvis veldig bra denne uka, og jeg tar medisin som forebygger det meste: mot virus, betennelsesdempende, mot lungeinfeksjon osv :)

Vekta mi er faktisk overraskende! Det må jeg si! Var 75kg da jeg ble gravid, gikk ned til 68 for spiste jo ingenting. Ble syk og fikk medisiner og blod og opp med matlysta så til de frader at jeg hele tida spiser. Og vekta er fortsatt bare 71 kg...forstå det den som kan! men tror det er vanlig pga sykdommen at man svetter mye og ofte går ned i vekt. Hadde jeg spist så mye og vært frisk så hadde jeg nok nærmer meg +20 kg snart!

Men rugsrpø, vann og salat høres sunt ut :) godt er det også :) synst du har vært flink å gå ned da! Deilig at man kan føle seg slik man ønsker! :) du er uansett kjempefin i mine øyne :)

Vi spiser ikke svin,så vet ikke hvordan det er med bacon :-)

Mina med dokka si :-)

Nå skal vi ned til byen snart.

Kålormen Wael 14.10.11♡

Vedlegg

• 1388743720580.jpg
    1388743720580.jpg
    37,4 KB · Visninger: 20
  • 1388743730154.jpg
    1388743730154.jpg
    29,3 KB · Visninger: 19
  • 1388743747251.jpg
    1388743747251.jpg
    40,4 KB · Visninger: 19
Vi spiser ikke svin,så vet ikke hvordan det er med bacon :-)

Mina med dokka si :-)

Nå skal vi ned til byen snart.

Kålormen Wael 14.10.11♡

Nei da er det vanskelig å svare skjønner jeg ;)

Fine bilder av Mina :)

Kos dere i byen!

Good morning :)

Vært en ok natt,etter at jeg flyttet Mina på gamle rommet sitt igjen. De sov til 6.15,og da er jeg fornøyd :)

Mørkt og regner...

Uff,veldig kjipt.....

Vi skal bevege oss ut,men aner ikke hvor :)

Har dere hatt en god natt? :)
Kålormen Wael 14.10.11♡

Skjønner du er redd for katten, selv har jeg hatt en katt som ble borte i tre måneder før den bestemte seg for å komme tilbake. Håper katten får hjemlengsel snart:-)

Her er det strålende vær i dag:-) Jeg har sovet til nesten tolv, det var utrolig etterlengtet, føler meg endelig våken:-)
Ikke lenge til jeg skal hente nasse i barnehagen, hun ble vist ikke så fornøyd med å være tilbake i går.
Ellers skjer det fint lite i dag:-)

Back
Topp