3.januar

God morgen :)

Vi sov godt i natt. Simone legger seg og sovner uten problemer og sover 12 timer hver natt, så det håper jeg fortsetter. Hun har alltid vært flink å sove, men sovna i armene våres med flaska en stund, og våkna litt tidlig. Så det hjal sikkert å få mamman på ferie noen uker ;-p

Nå er jeg hjemme alene for første gang på hundre år. Simone og pappan er i bhg og mine foreldre reiste nå. Aner virkelig ikke hva jeg gjorde sist svangerskap da jeg var sykemeldt..haha! Men får se om jeg kan lete etter en ok pc jeg kan vurdere å kjøpe. Macen skal repareres, men blir å bo hjemme og pcen kan jeg reise med :)

Her er noen bilder av bhg jenta. Fikk ingen smil eller gode bilder, men pappan skulle prøve å ta i bhg også om han får lov:

Vis vedlegget 45357

Vis vedlegget 45358

Hva liker deres september barn å spise til middag? Vi sliter litt med at det som regel er pølsene, kjøttet osv som glir ned og ikke tilbehøret. Derfor har hun fått en del glass i det siste for å få ned litt grønnsaker også. Men noen forslag? Hjelper ikke stort med bare å mose potet, gulrot f.eks. Det kommer ut igjen ;( og så hun som var så altspisende da!

Så herlig bilde av lille snusk, håper hun får en fin dag i barnehagen:-)

Her er det motsatt på spisefronten, mest kokte grønnsaker og lite kjøtt. Heldigvis liker hun kjøttdeig så det får hun i seg litt av:-) Jeg presser henne ikke, for hun får i seg nok jern:-)

God ettermiddag:)
Jeg sto opp halv 6 med jentene og mannen. Skolebussen gikk ikke idag, så da kom hu seg ikke på skolen da mannen hadde dratt på jobb:(
Emmeth er ikke helt frisk ennå, og merkes godt på humøret hans. Tok litt bilder av han da han sto opp halv 10. Han sover lenge nå om dagen. Selma er idag 11 uker:D:D:D
Hu lystrer "sitt" ,"værsågod"(når hu venter på maten og får ikke lov til og spise før vi har sagt det), "ligg", "bli" sitter før og etter vi går inn og ut av døren. Idag hadde Mathea glemt og lukke kjøkkendøren etter seg, så Selma gikk opp trappa å satt og snuste på Fiona, noe som gikk helt fint:):) Så skulle hu gå ned igjen og tryna selvsagt:(:confused: så hu hinka ei lita stund på labben. Til uka skal jeg få kjøpt grinn til trappa.
Litt bilder:)

•☆tastedingsen☆•

Vedlegg

• 1388749871482.jpg
    1388749871482.jpg
    34 KB · Visninger: 17
  • 1388749911348.jpg
    1388749911348.jpg
    52,6 KB · Visninger: 15
  • 1388749929454.jpg
    1388749929454.jpg
    44,9 KB · Visninger: 15
Good morning :-)

Vært en ok natt,etter at jeg flyttet Mina på gamle rommet sitt igjen. De sov til 6.15,og da er jeg fornøyd :-)

Mørkt og regner...
Katten har ikke kommet tilbake :(:eek:

Uff,veldig kjipt.....

Hva er planen deres idag?
Vi skal bevege oss ut,men aner ikke hvor :-)
Får besøk av mamma og lillesøster ikveld/natt.
Tenkte vi skulle lage pizza ♡

Har dere hatt en god natt? :-)
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Dakkar lille kattepusen! Håper han har det bra og kommer hjem snart!

Mmm pizza! Bare digger det :P haha kos deg masse med besøk:) så koselig! :)

God formiddag! Synd med katten altså, men jeg har flere ganger opplevd at katter blir borte i flere dager =)
Jeg har stått opp med gutta, vi sov til 8.30 i dag :o
Mannen ligger enda, er ikke i form stakar.
Vi har jo lovet T en skitur, men jeg er så stiv og støl at jeg orker ikke dra med begge ungene, pulk og det hele. Så mannen får hvile litt til før han må stå opp og være med Lillebror til han skal sove, så får T og jeg reist opp på fjellet! :D
Det har snødd masse i natt, noe jeg er veldig glad for! Da går det snart an å bruke jordet her hvor de kjører opp skiløpyer. Vi har jo ikke fått gått NOE på ski i år… T har gått litt i barnehagen ved det siste snøfallet, da knakk han den ene skien sin og har fått nye :)

Så deilig med en sen morgen :D
God bedring til mannen og kos deg med T idag :)

God morgen :)

Vi sov godt i natt. Simone legger seg og sovner uten problemer og sover 12 timer hver natt, så det håper jeg fortsetter. Hun har alltid vært flink å sove, men sovna i armene våres med flaska en stund, og våkna litt tidlig. Så det hjal sikkert å få mamman på ferie noen uker ;-p

Nå er jeg hjemme alene for første gang på hundre år. Simone og pappan er i bhg og mine foreldre reiste nå. Aner virkelig ikke hva jeg gjorde sist svangerskap da jeg var sykemeldt..haha! Men får se om jeg kan lete etter en ok pc jeg kan vurdere å kjøpe. Macen skal repareres, men blir å bo hjemme og pcen kan jeg reise med :)

Her er noen bilder av bhg jenta. Fikk ingen smil eller gode bilder, men pappan skulle prøve å ta i bhg også om han får lov:

Vis vedlegget 45357

Vis vedlegget 45358

Hva liker deres september barn å spise til middag? Vi sliter litt med at det som regel er pølsene, kjøttet osv som glir ned og ikke tilbehøret. Derfor har hun fått en del glass i det siste for å få ned litt grønnsaker også. Men noen forslag? Hjelper ikke stort med bare å mose potet, gulrot f.eks. Det kommer ut igjen ;( og så hun som var så altspisende da!

Så fin barnehage-jente :D

Liana er veldig glad i kokte grønnsaker og brun saus eller pastaretter :) men vi må mose (grovt) og blande alt av grønnsaker og kjøtt med saus..da spiser hun.. spiser enda mer når hun får spise selv :) hvis vi ikke blander og moser det, så spytter hun det bare ut igjen..Spesielt grønnsakene;) men syns det er veldig gøy å smake på "hele" grønnsaker forde :P

(gir dere andre litt bacon selv om det er salt?)

Guri..alt jeg skriver blir laaaaangt for tiden!

Skravlehøne kaller man det :P hahaha godt å ha deg aktiv her igjen :D

Jeg lar Liana smake på alt som ikke er for sterkt for hun ;) salter pasta ved koking også nå :) men er kansje litt forsiktig med å gi store mengder av saltet mat..men lar hun smake og jeg har jo brukt bacon i kjøttsaus til pasta, i gryteretter og i gratenger :)

Vi spiser ikke svin,så vet ikke hvordan det er med bacon :-)

Mina med dokka si :-)

Nå skal vi ned til byen snart.

Kålormen Wael 14.10.11♡

Spiser ikke du svin heller? :) samboeren min smugspiste bratwurst når han bodde i Tyskland som liten :P hahaha og deretter alt annet med svin..

Mina er jo sååå nydelig! Også så gøy å kunne få lov til å ordne håret hennes :D ingen av jentene mine vil ha strikk i håret :P

Jeg sto opp halv 6 med jentene og mannen. Skolebussen gikk ikke idag, så da kom hu seg ikke på skolen da mannen hadde dratt på jobb:(
Emmeth er ikke helt frisk ennå, og merkes godt på humøret hans. Tok litt bilder av han da han sto opp halv 10. Han sover lenge nå om dagen. Selma er idag 11 uker:D:D:D
Hu lystrer "sitt" ,"værsågod"(når hu venter på maten og får ikke lov til og spise før vi har sagt det), "ligg", "bli" sitter før og etter vi går inn og ut av døren. Idag hadde Mathea glemt og lukke kjøkkendøren etter seg, så Selma gikk opp trappa å satt og snuste på Fiona, noe som gikk helt fint:):) Så skulle hu gå ned igjen og tryna selvsagt:(:confused: så hu hinka ei lita stund på labben. Til uka skal jeg få kjøpt grinn til trappa.

•☆tastedingsen☆•

Så fine "babyer" du har :D
Merkelig at skolebussen ikke gikk? Er da ikke noe helligdag heller:p
Flinke Selma som lyder så mye alt :) er moro å lære dem ting når de er så lettlært :D

Mor'n mor'n:)

Idag er Emira og Liana i barnehagen :) når Liana var ferdig påkledd idag tidlig, så var hun på vei inn på rommet til Emira og ville ikke høre når jeg sa "kom". men når jeg sa at hun skulle i barnehagen, så bråsnudde hun og kom løpende med et smil :D hehe.. Emira derimot ville sove til øya ville våkne selv :P

Jeg har fått skiftet på sengene, hengt opp klesvask og satt på ny maskin :) når Leoh våkner så skal han få flaske også drar vi ut med pappa for å kjøpe litt div ting...må se etter jule-muffinsformer! Skal bake muffins til juletrefest som er på søndag :)

Mor'n mor'n:)

Idag er Emira og Liana i barnehagen :) når Liana var ferdig påkledd idag tidlig, så var hun på vei inn på rommet til Emira og ville ikke høre når jeg sa "kom". men når jeg sa at hun skulle i barnehagen, så bråsnudde hun og kom løpende med et smil :D hehe.. Emira derimot ville sove til øya ville våkne selv :p

Jeg har fått skiftet på sengene, hengt opp klesvask og satt på ny maskin :) når Leoh våkner så skal han få flaske også drar vi ut med pappa for å kjøpe litt div ting...må se etter jule-muffinsformer! Skal bake muffins til juletrefest som er på søndag :)

Så gøy hun er så ivrig til å gå i barnehagen, ingenting er bedre enn når barna trives:-)
Koselig med handledag med pappa, nå er det jo helt sikkert salg på alle juleting også:-)

Spiser ikke du svin heller? :) samboeren min smugspiste bratwurst når han bodde i Tyskland som liten :P hahaha og deretter alt annet med svin..

Mina er jo sååå nydelig! Også så gøy å kunne få lov til å ordne håret hennes :D ingen av jentene mine vil ha strikk i håret :P
Nei,spiser det ikke. Får så vondt i kroppen av rødt kjøtt. Har heller aldri vært noe glad i okse,lam eller svin. Men,unner meg en mcern burger en gang i blant hehe...

Aldri likt smaken av svin noe særlig. Smaker såååå gris. Samme som jeg syns med lam hehe.
Morsomt med samboeren din da :-) hehe..

Takk,ja hun er en liten skjønning som resten av barna her. Hvis hun ikke hadde hatt så mye krøller hadde jeg fått helt hestehale på hun,hun har hår til skuldrene når hun dusjer :-)
Hun liker ikke når jeg setter inn strikken,men glemmer det fort hehe :-)
Alt bra med 3kløveret ditt? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Hellu :)
Nå skal vi snart spise lapskaus med røkt svinekam i til middag, Hermine ELSKER lapskaus så det spiser hun masse av ;)

I ettermiddag skal vi reise hjemover med Hurtigruta, blir forhåpentligvis godt reisevær så vi får en fin tur :)

Så herlig bilde av lille snusk, håper hun får en fin dag i barnehagen:-)

Her er det motsatt på spisefronten, mest kokte grønnsaker og lite kjøtt. Heldigvis liker hun kjøttdeig så det får hun i seg litt av:-) Jeg presser henne ikke, for hun får i seg nok jern:-)

Takk :) hun hadde storkost seg både ute og inne og spist lunsj. Kom hjem kl 12 ca og fikk flaske og ville legge seg.

Artig at de er så bestemte disse barna på matfronten ;) er nok best som dere sier å la de få et godt forhold til middag og spe med annet innimellom om det trengs :)

Det ble en kort skitur da vi hadde en lite dyktig smøresjef (les: meg!)
Men vi kom oss på tur, og det var fint. Spesielt med cafe-besøket etterpå!
Mannen er og handler litt, han er heldigvis bedre i formen, gutta leker litt på rommet og jeg slapper av litt på sofaen :D

Her var det 2 stk som ikke var like glade for at det var barnehage og skole igjen i dag ;) Det var helt nydelig og levere minsten. Her har dagen blitt brukt på avslapping og sånn blir det vel resten av helga og for har barnefri, for første gang på 1 mnd.. ha en fin fredag og helg :)

Takk :) hun hadde storkost seg både ute og inne og spist lunsj. Kom hjem kl 12 ca og fikk flaske og ville legge seg.

Artig at de er så bestemte disse barna på matfronten ;) er nok best som dere sier å la de få et godt forhold til middag og spe med annet innimellom om det trengs :)

Så bra alt gikk fint, kan tenke meg hun ble sliten ja:-)

Good morning :)

Vært en ok natt,etter at jeg flyttet Mina på gamle rommet sitt igjen. De sov til 6.15,og da er jeg fornøyd :)

Mørkt og regner...
Katten har ikke kommet tilbake :(:eek:

Uff,veldig kjipt.....

Hva er planen deres idag?
Vi skal bevege oss ut,men aner ikke hvor :)
Får besøk av mamma og lillesøster ikveld/natt.
Tenkte vi skulle lage pizza ♡

Har dere hatt en god natt? :)
Kålormen Wael 14.10.11♡

Har pusen kommet hjem ennå?:) Håper det, da:)

•☆tastedingsen☆•

Noen som veit hvordan jeg får lagt inn bildene i store bilder via appen? Så man slipper og laste dem opp for og se dem?

Så gøy hun er så ivrig til å gå i barnehagen, ingenting er bedre enn når barna trives:-)
Koselig med handledag med pappa, nå er det jo helt sikkert salg på alle juleting også:-)

Hehe ja, ingenting er bedre enn det! :D var mye salg på juleting ja..men fant ikke noe muffinsformer med juletema:(:P

Det ble en kort skitur da vi hadde en lite dyktig smøresjef (les: meg!)
Men vi kom oss på tur, og det var fint. Spesielt med cafe-besøket etterpå!
Mannen er og handler litt, han er heldigvis bedre i formen, gutta leker litt på rommet og jeg slapper av litt på sofaen :D

Herre min, du får gjort noe;) hihi!:)
Synes du er så flink til og finne på noe med unga:) Flott for T og få litt aleinetid med mamma og:)

Back
Topp