3 fordeling

Jupp, 3 fordelinga er noe som e gruer meg til... Eg har alltid sett for meg å være heime med barnet fram til barnet er rundt året... tviler for at det økonomiske går rundt så lenge...:nailbiting:
 
Jeg kunne ønske at man fikk noen flere uker sammen hvis man ønsket i starten, jeg, uten at det gikk på bekostning av resten av permen. Spesielt når man er førstegangsfødende og har et helt nytt liv å finne ut av. Syntes det var utrolig godt med de drøye to ukene (var i forbindelse med påsken sist) vi hadde sammen sist og skulle gjerne hatt et par uker til.
 
Jeg kunne ønske at man fikk noen flere uker sammen hvis man ønsket i starten, jeg, uten at det gikk på bekostning av resten av permen. Spesielt når man er førstegangsfødende og har et helt nytt liv å finne ut av. Syntes det var utrolig godt med de drøye to ukene (var i forbindelse med påsken sist) vi hadde sammen sist og skulle gjerne hatt et par uker til.

Det hadde vært fint! Vi brukte 6 dager av disse på sykehuset, og den siste uken gikk jammen fort. Mannen startet uttak onsdag, lille ble født torsdag, vi kom hjem onsdag, og torsdag, fredag, søndag og tirsdag måtte vi på sykehuset for å måle bilirubin (gulsot) og mandag kom jordmor hjem til oss, så det var ikke så mye ro den første tiden egentlig
 
Her hadde mannen mer enn fedrekvoten sist, men denne gangen er det umulig for han å ha noe særlig permisjon.. Vi slipper dog å forholde oss til det da det mest sannsynlig blir engangsstønaden her :rolleyes: Synes tvungen trefordeling er lite fleksibel og ikke utarbeidet mtp barnets beste.
 
Jeg skal prøve å søke fedrekvoten over på meg. For mannen er student og jeg jobber. Håper virkelig det går for han har ikke mulighet til å ta seg fri fra skolen.
 
Liker virkelig ikke denne 3 delingen! Jeg fullamma til 6 mnd sist, og ønsker å gjøre det nå også! Mini spiste ikke fulle måltider før han var borti 9-10 måneder, amma da fortsatt 6-8 ganger i døgnet! Ammefri var ikke veldig lett å få til sist, men kommer til å stå på mitt denne gangen, bare fortelle arbeidsgiver at «sånn og sånn» blir det! Men kommer nok også til å ta ut noen måneder ulønnet, må bare det! Så får det bli trangt økonomisk i de månedene!
 
Liker virkelig ikke denne 3 delingen! Jeg fullamma til 6 mnd sist, og ønsker å gjøre det nå også! Mini spiste ikke fulle måltider før han var borti 9-10 måneder, amma da fortsatt 6-8 ganger i døgnet! Ammefri var ikke veldig lett å få til sist, men kommer til å stå på mitt denne gangen, bare fortelle arbeidsgiver at «sånn og sånn» blir det! Men kommer nok også til å ta ut noen måneder ulønnet, må bare det! Så får det bli trangt økonomisk i de månedene!
Ja du må bare stå på krava! Ammefri skal du ha, og så får det være opp til arbeidsgiver hvordan de løser det.
 
Jeg skal prøve å søke fedrekvoten over på meg. For mannen er student og jeg jobber. Håper virkelig det går for han har ikke mulighet til å ta seg fri fra skolen.
Håper dere får det til :)
 
Ja du må bare stå på krava! Ammefri skal du ha, og så får det være opp til arbeidsgiver hvordan de løser det.
Fikk ammefri sist også, men måtte gå ei ugunstig vakt hver dag, og den vakta var egentlig ikke så veldig ammevennlig! Så neste gang blir det andre boller!
 
Synes også at vi burde få velge selv.
Her kommer nok far til å ta gradert uttak sånn at han har permisjon 2-3 dager i uken og jeg kommer til å jobbe redusert frem til barnehagestart, så kommer vi nok til å søke barnehageplass fra 1.januar 2021 regner jeg med, men ikke kommet så langt i planleggingen enda da. Men vil ikke at mine barn skal i barnehagen før de er minst 1 år, kommende storebror var 14 mnd med barnehagestart, og det passet fint for både han og oss :)
 
Back
Topp