3.februar :-)

Å så bra at han fikk større doser! Og håper da at det "kun" er det som er problemet og at dere kan utelukke cøliaki! ;) Hadde aldri trodd at astma kan ha en innvirkning på tarmene:S:eek: høres ut som en flink lege som har tatt dere seriøst! ;)
Også må du ha lykke til hos legen imårra:)

Legen ringer meg, så slipper og dra noe sted:)
Ja, vi går jo rett og slett og håper på at det da er astmaen som har plaga han hele tia og dermed ikke har noen matintoleranser:)
Legen er kjempeflink og tok oss veldig på alvor. Jeg trengte overhodet ikke og forklare noenting annet ann at han har diarè, veldig mye syk og i labert humør.. Alle brikkene falt på plass på en måte! Og fikk og fortalt at han ofte var helt blålilla på både lepper og hender, det skjønte legen faktisk mye av. Var pga hjertet og lunger fikk for lite oksygen som følge av astmaen, alt slimet gjorde det for vanskelig for oksygenet og komme fram og gikk da forbi istedet, det hadde et navn, men husker jo selvsagt ikke det*klaske panne* Jeg har aldri noengang i mitt liv hørt at astma kan ha en sånn innvirkning på tarmen, så kan jo hende det er det som feiler meg og?!
Legen ville ikke fraskrive de andre matintoleransene, men ville få Emmeth helt innkjørt og symptomfri for atsmaen først. Så skulle han utredes for både melke- og glutenallergi, eller Cøliaki, da.

Oioioi, dette var både interessant og god lesning (misforstå med rett). Men så utrolig godt det må være og endelig ha fått svar på hvorfor han har vært så mye syk og dårlig!!! Nå får vi håpe medisinene virker og at han blir en ny og friskere gutt!!! :D Astma er jo slik at immunforsvaret blir utrolig dårlig når man ikke er medisinert, og derfor får man alt av virus og infeksjoner som går. Når man medisineres styrkes også immunforsvaret og barnet blir generelt friskere! :) Jeg ante ikke det med tarmen, men det er jo egentlig godt å høre at det kan ha en sammenheng, så er det ikke matvareallergi han har ;)

Nå blir det nok også bedre dager og netter skal du se, gutten har nok våka siden han ikke har fått puste skikkelig! ;)

Ja, jeg tenker jo selvsagt på Hermine her og. Hu plages jo en del av magen hu og, så kan jo ha sammenheng med astmaen? Har dere starta opp med astmamedisin igjen? Legen forklarte meg igår at astmabarn som ikke går på medisiner blir syke fordi alt det slimet som setter seg i luftveier og lunger da blir fullt av bakterier, virus og baskelusker og de da automatisk går rundt og er støtt dårlige. VELDIG viktig de små går på ventoline så man forebygger atsma-annfall og mer sykdom.
Jeg tørs nesten ikke friste skjebnen og åpne nebbet og si at vi faktisk har hatt kjempegode netter etter og ha begynt med ventoline og flutide, selvom han ikke hadde stor nok dose av flutide. Og merker stor endring på bare ett døgn med forstøver-maskina. Hvordan er formen din?:)

Ja, jeg tenker jo selvsagt på Hermine her og. Hu plages jo en del av magen hu og, så kan jo ha sammenheng med astmaen? Har dere starta opp med astmamedisin igjen? Legen forklarte meg igår at astmabarn som ikke går på medisiner blir syke fordi alt det slimet som setter seg i luftveier og lunger da blir fullt av bakterier, virus og baskelusker og de da automatisk går rundt og er støtt dårlige. VELDIG viktig de små går på ventoline så man forebygger atsma-annfall og mer sykdom.
Jeg tørs nesten ikke friste skjebnen og åpne nebbet og si at vi faktisk har hatt kjempegode netter etter og ha begynt med ventoline og flutide, selvom han ikke hadde stor nok dose av flutide. Og merker stor endring på bare ett døgn med forstøver-maskina. Hvordan er formen din?:)
Så bra!!! Får håpe nettene og soving på dagen blir bedre permanent for dere når ;)

Vi er begynt opp igjen med Flutide og Ventoline nå, siden hun ble syk med en gang vi slutta på medisinene. Hører hun er tett, spesielt når hun sover, surkler liksom i brystet på henne og hun får hosteanfall maaaange ganger i løpet av natta. Men hun er nok ikke på langt nær så syk som Emmeth ;)

Takk, formen er helt grei. Plages med stiv nakke og muskelverk, det gir hodepine og den konstante hodepina gjør meg ufattelig sliten og litt nedfor. Er ikke så lett å strekke til når man helst vil sove og har smerter :oops: Så forsøker å ta litt fri og se om jeg blir bedre, det bruker å være slik i perioder, men har ikke vært så ille som nå på 3 år!

Håper du får svar på mail da, i det minste. Det er ikke noe gøy når man ikke får svar og står på usikker grunn.
Jeg har alltid uflaks med sånne ting og bestiller nesten aldri på nett på grunn av det.:p

Første gangen jeg handler fra noen som ikke bor i Trondheim, synes det er bedre å komme til vedkommende, se varen og betale kontant:-)

Ja.. jeg kjøpte den når jeg skulle ha Liana..og det var fordi at hun antageligvis måtte sove på rommet på dagtid pga bråket fra Emira og evt besøk :p hehe.. og da syns jeg det føltes tryggere å kunne overvåke hun med synet også:) hvor mye betalte du for den?

Den kostet vel 1.220 tror jeg:-)

Ja, vi går jo rett og slett og håper på at det da er astmaen som har plaga han hele tia og dermed ikke har noen matintoleranser:)
Legen er kjempeflink og tok oss veldig på alvor. Jeg trengte overhodet ikke og forklare noenting annet ann at han har diarè, veldig mye syk og i labert humør.. Alle brikkene falt på plass på en måte! Og fikk og fortalt at han ofte var helt blålilla på både lepper og hender, det skjønte legen faktisk mye av. Var pga hjertet og lunger fikk for lite oksygen som følge av astmaen, alt slimet gjorde det for vanskelig for oksygenet og komme fram og gikk da forbi istedet, det hadde et navn, men husker jo selvsagt ikke det*klaske panne* Jeg har aldri noengang i mitt liv hørt at astma kan ha en sånn innvirkning på tarmen, så kan jo hende det er det som feiler meg og?!
Legen ville ikke fraskrive de andre matintoleransene, men ville få Emmeth helt innkjørt og symptomfri for atsmaen først. Så skulle han utredes for både melke- og glutenallergi, eller Cøliaki, da.

Så godt å endelig få vite hva det er, og at det kan gjøres noe med:-) Håper Emmeth blir frisk raskt, og at han slipper matallergier:-)

Så godt å endelig få vite hva det er, og at det kan gjøres noe med:) Håper Emmeth blir frisk raskt, og at han slipper matallergier:)

Ja, er glad for at vi har fått en diagnose, men likevel ikke glad for det, på en måte, om du skjønner:)? Takk for det, søta:)

Ja, er glad for at vi har fått en diagnose, men likevel ikke glad for det, på en måte, om du skjønner:)? Takk for det, søta:)

Ja, det skjønner jeg, man vil jo helst de skal være helt friske missforstå meg rett hehe:-)
Kan han vokse det fra seg eventuelt?

Ja, det skjønner jeg, man vil jo helst de skal være helt friske missforstå meg rett hehe:)
Kan han vokse det fra seg eventuelt?

Ja, det tror jeg han kan, men ikke sikker!
Skal tilbake igjen den 11 mars:)

Utrolig flink lege! Tydelig at han er erfaren innenfor det områdert;):)) blir jo veldig spennede å se om astma har forårsaket alle plagene til Emmeth da! Og som du sier, så kan det jo være det samme med deg..og at gluten eller melken har gjort tarmene verre hos Emmeth?

Back
Topp