2 voksne, et barn og en hund=)

Uke 36+6

Da var det slik at så lenge jeg ikke føder i dag så føder jeg ikke en prematur baby:) vil fortsatt at han venter litt da jeg oppdaget at selv om barn født i uke 37 ikke regnes som premature så er det fortsatt økt risiko for blant annet astma og det er lite forsket på forskjellene mellom født i uke 37 og senere. Denne uka har vi hatt ferie. Eller dvs halve uke har vi faktisk hatt ferie og den andre halve uka har blitt brukt til å bygge garasje og male for svigers. Jeg priser meg lykkelig over at formen er så god at jeg kan hjelpe til istedenfor å bare sitte her å blomstre. Skjønner når jeg leser her inne at jeg har et drømmesvangerskap. Sånn sett bør sambo og jeg holde oss til ett barn siden neste svangerskap kan ikke bli annet enn værre..:p men vi får sette dette barnet til verden først før vi eventuelt planlegger en til..

Bare 2 arbeidsdager igjen til permisjonen starter. De første dagene må nok gå med til å fikse alt som mangler av utstyr og slikt. Kaste gjesten ut av barnerommet slik at vi kan få ordna der blant annet:p og kanskje på tide å pakke fødebagen.

Litt usikker på hvordan planene blir fremover. Jeg hadde egentlig tenkt til at vi skulle holde oss hjemme fra helga av, men sambo har nok blitt litt bortskjemt av min gode form og mangel på tegn til fødsel så han snakker om å reise bort neste helg.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Uke 37+1

Da har jeg vært på kontroll hos legen. Alt er bra bortsett fra når jeg spurte om leie for hodet var ikke festet sitt selv om det var delvis ned. Hun ble veldig usikker.. Først på om hodet var festet og så når jeg nevnte at det hadde vært så mye bevegelse der i natt at jeg var redd han hadde snudd seg om det var hodet i det hele tatt som var ned. Så nå er jeg henvist til sykehuset for at de skal sjekke. Noen som vet hvor lang tid det tar for å få en slik time?

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Uke 37+1

Da har jeg vært på kontroll hos legen. Alt er bra bortsett fra når jeg spurte om leie for hodet var ikke festet sitt selv om det var delvis ned. Hun ble veldig usikker.. Først på om hodet var festet og så når jeg nevnte at det hadde vært så mye bevegelse der i natt at jeg var redd han hadde snudd seg om det var hodet i det hele tatt som var ned. Så nå er jeg henvist til sykehuset for at de skal sjekke. Noen som vet hvor lang tid det tar for å få en slik time?

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Det skal vel gis ganske kjapt når man er såpass langt. Fødsel kan jo i teorien starte når som helst....
 
Ja jeg tenkte å ringe inn i morra å høre. Er visst bare 4.7% sjanse for at fødsel starter denne uka, men allerede neste uke er det jo 12,3% så øker jo fort selv om 1 av 10 ikke er mange. Jeg kjenner null tegn til noe som helst da så tar det i grunn med ro. Tror kanskje jeg har kynnere jeg ikke kjenner for legen spurte om det var vanlig at magen var så hard når hu tok på den. Så vet ikke om jeg hadde kynner da jeg..:p

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Ja jeg tenkte å ringe inn i morra å høre. Er visst bare 4.7% sjanse for at fødsel starter denne uka, men allerede neste uke er det jo 12,3% så øker jo fort selv om 1 av 10 ikke er mange. Jeg kjenner null tegn til noe som helst da så tar det i grunn med ro. Tror kanskje jeg har kynnere jeg ikke kjenner for legen spurte om det var vanlig at magen var så hard når hu tok på den. Så vet ikke om jeg hadde kynner da jeg..:p

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Pssh, det vet man jo aldri... Uansett greit å vite hvordan ting står til inni der dersom det skulle skje noe. Tar jo ikke lang tid å sjekke leie :)

Mange kjenner ikke kynnerene i det hele tatt. Jeg kjenner bare av og til :) men kan se og kjenne (ved at magen er hard) at jeg har det ;)
 
Uke 37+4
På tide med en oppdatering på de ulike områdene..

Hund: Det kan se ut som om det at jeg er gravid har fått hunden til å hoppe over sin vanlige runde med innbilt svangerskap etter løpetid. Håper dette holder seg fremover også=) ellers er hun svært daff i varmen så godt med noen avkjølende bad i blant.

Junior: junior er som vanlig særdeles aktiv. Han klarer alltid å få jm/lege til å skvette på kontroll ved å bevege seg. Sist kontroll var legen litt usikker på om det var hodet som var ned så skal på UL til tirsdagen. Jeg ble først usikker fordi han lenge har hatt det jeg føler er føttene ut på høyre side og tenkte det kunne samsvare med rumpa ned og føttene til en side og hodet til den andre. Men så slo det meg at det samme kunne skje med hodeleie. I går følte jeg for første gang det som kan minne om dytt/spark mot ribbeina så da velger jeg å tro at han er i hodeleie. Hvis ikke er jeg innstilt på setefødsel.

Sambo: sambo fikk denne uka vite at han blir forfremmet. En på jobben hans skal slutte og han er tiltenkt den stillingen. Det er jo supert siden han teknisk sett hopper over noen trinn på rangstigen ved å ta den jobben. Så blir spennende med ny jobb og en nyfødt rundt samme tid.

Meg: formen er fortsatt bra med unntak av ettervirkninger etter en kraftig overtråkk. Dog føler jeg meg som verdens mest naive person. På spørsmål fra legen om jeg gledet meg var mitt 100% ærlige svar at jeg fortsatt ikke helt har skjønt at vi får en baby:p magen subber stadig vekk borti ting fordi jeg glemmer å ta hensyn til den så jeg har vel ikke engang fortstått at jeg er gravid.. Men en hard fødsel skal nok få endret på det og få meg til å innse at det er VÅR baby vi tar med hjem fra sykehuset når den tid kommer.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Gratulerer med mannen!
Her er kattene mine klengete og survete de siste ukene. Rart hvordan disse dyrene skjønner at noe skal skje.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Gratulerer med mannen!
Her er kattene mine klengete og survete de siste ukene. Rart hvordan disse dyrene skjønner at noe skal skje.


Sent from my iPad using BV Forum

Ja det er snålt med disse dyra. Mi har i grunn gått 'i hi' de siste dagene virker det som. Bare ligger på plassen sin og sover og sover.. Men nå hadde hu ei lang og slitsom uke forrige uke med mye som skjedde så går utifra hu bare er 'til lading':p spennende å se hvordan hun er når junior kommer ut, men er overbevist om at de blir de beste venner:)
 
Ja det er snålt med disse dyra. Mi har i grunn gått 'i hi' de siste dagene virker det som. Bare ligger på plassen sin og sover og sover.. Men nå hadde hu ei lang og slitsom uke forrige uke med mye som skjedde så går utifra hu bare er 'til lading':p spennende å se hvordan hun er når junior kommer ut, men er overbevist om at de blir de beste venner:)
Ja, det blir de nok! :D Går som regel bra. Er ikke spesielt bekymret over det egentlig :)
 
Uke 37+4
<snip>

Meg: formen er fortsatt bra med unntak av ettervirkninger etter en kraftig overtråkk. Dog føler jeg meg som verdens mest naive person. På spørsmål fra legen om jeg gledet meg var mitt 100% ærlige svar at jeg fortsatt ikke helt har skjønt at vi får en baby:p magen subber stadig vekk borti ting fordi jeg glemmer å ta hensyn til den så jeg har vel ikke engang fortstått at jeg er gravid.. Men en hard fødsel skal nok få endret på det og få meg til å innse at det er VÅR baby vi tar med hjem fra sykehuset når den tid kommer.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
Haha, jeg fikk samme spørsmål da jeg venta første og svarte "nei" før jeg rakk å innse at det muuuligens hørtes litt pussig ut :p Ikke at ikke barnet var ønsket, det var både ønsket og planlagt, men jeg klarte ikke å forholde meg til at det skulle komme en baby, og jeg klarte hvertfall ikke å lage en masse forestillinger om hvordan det kanskje skulle bli.
Så fint med forfremmelse for mannen! :)
 
Uke 38+2

Da har jeg vært på UL siden legen sist var usikker på hvorvidt junior hadde hodet ned. Jordmor kjente etter og hun var enig med legen om at hun ikke helt kunne si at hun kjente hodet nede, men at hun ikke kjente det noe annet sted heller så da var det nok ned. UL et minutt etterpå bekreftet at hodet var ned så da slipper jeg å tenke på setefødsel. Litt skuffa over UL da det I grunn var kun, her er hodet, rompa er her oppe ja og beina ut til høyre, takk, ferdig.. Ikke noe vektestimering eller noen ting.. Så da får jeg fortsette å vente i spenning på hvor stort mitt lille gull er.

Ellers er alt bra. Ankelen er fortsatt hoven etter overtråkket forrige uke og den verker om jeg ikke er flink nok i løpet av en dag til å sitte med den opp. Nå har jeg hatt permisjon i en uke allerede og kan i grunn ikke skjønne nå hvordan jeg hadde tid til å jobbe før.. Første gang i dag jeg setter meg ned nå og må straks på beina igjen for å fullføre dagens gjøremål.
 
Så bra at hodet er ned ihvertfall :) Er litt kjedelige de UL i slutten. Får, som du sa, ikke se noen ting. Hadde jo vært ålreit å få vite ca vekt ihvertfall. Du får prøve å slappe av i foten din. Er ikke så lett, men :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uke 39+1

Junior viser ingen tegn til å ville ut. Fordelen med det er jo selvsagt at formen min er fin og jeg kan gjøre som jeg vil. Ulempen er jo selvsagt at jeg føler jeg må belage meg på maks overtid. Bestemor presterte å si i går at med den lille magen min så så det ut som om jeg skulle gå til jul før det kom noe. Hehe.. Får da håpe det ikke er tilfellet. Jeg er ikke spesielt utålmodig ennå da jeg hele tida har hatt på følelsen av at jeg er blant de som kommer til å gå over. Men selvfølgelig gjør det jo noe med en å lese på fødelista at personer som har termin opptil 10 dager etter meg allerede har fått hilse på sitt nye familiemedlem.

Jeg synes det er rart å tenke på at hvis nurket kommer før eller til termin så har jeg alt hatt min siste jordmortime. Har booket en time dagen etter termin, men er jo lov å håpe at den ikke blir brukt.

Tantungene mine på 2 og 4 år begynner å bli særdeles utåmodige nå. 4 åringen går å spør alle om de har baby i magen, mens toåringen visst spør hver dag til frokost om ikke tante har fått babyen sin nå. Hunden derimot har fått seg innbilt svangerskap så nå er vi to i huset som driver med redebygging:p

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Føler litt med deg. Vi har termin nesten likt. Jeg har egentlig ingen tegn heller. Og jeg ser også at mange føder og møter sitt lille mesterverk. Men tiden er jo ikke inne, sier min mor, så vi får vel smøre oss med tålmodighet. Snart skal vi få møte dem. Jeg gleder meg til å følge deg og når du får din lille.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Føler litt med deg. Vi har termin nesten likt. Jeg har egentlig ingen tegn heller. Og jeg ser også at mange føder og møter sitt lille mesterverk. Men tiden er jo ikke inne, sier min mor, så vi får vel smøre oss med tålmodighet. Snart skal vi få møte dem. Jeg gleder meg til å følge deg og når du får din lille.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ja det blir spennende å se hvem av oss som først krysser mållinja. Gleder meg til å følge deg også.. Jeg er egentlig ikke utålmodig, men samtidig så smitter alle andre sin utålmodighet over på meg. Siden jeg har et litt lavt sf-mål så kan det jo hende at jeg som deg har et lite nurk og da er han jo best tjent med å ruge så lenge som mulig=) og søvnkvalitet og slikt er nok bedre nå enn det kommer til å bli så er jo ikke noe å trakte etter egentlig;)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Uke 39+3

Det er iallefall sikkert å visst at det nok ikke blir noe bedre søvn når junior kommer på utsiden. For han har virkelig feil døgnrytme.. Er visst en flaggermus jeg ruger på.. Han er i full bevegelse hele natta føles det ut som og er særdeles rolig på dagtid.. Regner med at den rytmen ikke akkurat blir snudd i det han blir født:p

*forbereder seg å våkenetter*

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Uke 39+3

Det er iallefall sikkert å visst at det nok ikke blir noe bedre søvn når junior kommer på utsiden. For han har virkelig feil døgnrytme.. Er visst en flaggermus jeg ruger på.. Han er i full bevegelse hele natta føles det ut som og er særdeles rolig på dagtid.. Regner med at den rytmen ikke akkurat blir snudd i det han blir født:p

*forbereder seg å våkenetter*

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Ta ikke sorgene på forskudd ;) lilleA var også mest aktiv på natta mens hun var i magen. Men nå sover hun nesten natta gjennom! Var mye våken de to første nettene, men tilpassa seg kjapt ;kr
 
Ta ikke sorgene på forskudd ;) lilleA var også mest aktiv på natta mens hun var i magen. Men nå sover hun nesten natta gjennom! Var mye våken de to første nettene, men tilpassa seg kjapt ;kr

Her er det ingen sorger, bare tanker. Blir vel som å justere en jetlag så det snur seg sikkert fort. Kommer jo sikkert veldig ann på når på døgnet han blir født også siden han nok blir veldig sliten av det. Blir uansett kos om det så er dag eller natt=)
 
Her er det ingen sorger, bare tanker. Blir vel som å justere en jetlag så det snur seg sikkert fort. Kommer jo sikkert veldig ann på når på døgnet han blir født også siden han nok blir veldig sliten av det. Blir uansett kos om det så er dag eller natt=)

Her ble hun født klokka to på natta, og sov lite første døgna. Nå er hun så flink så :)
 
Uke 40+0

Da var vi allerede inne i terminuka. Utrolig å tenke på. Nå er det maks 2 uker igjen. Svigerinna mi har kjørt konkurranse med gjetning på dato, vekt osv og alle har gjetta overtid og ser ut som om det stemmer.

Mann og hund har det bra, men gleder meg til hunden er ferdig med innbilt svangerskap.
 
Back
Topp