2. trimester og tidlig UL

Men godt og du blir fulgt opp. Det trenger ikke bety noen verdens ting! :) tenker at dette er grunnen til at de ikke har lov og uttale seg. Borkastet bekymring for foreldrene.
Vil ønske deg all lykke! :)

jeg spurte om min lege kunne måle den, men han sa at det var ikke lov, og at de heller ikke hadde lov å informere meg dersom de så noe galt.. jeg ble lettere sjokkert av det :(

I uke 9 var jeg på privat sykehus i Trondheim, hvor det er en gynekolog som utfører ultralyd. Hun hadde ikke lov til å verken se etter feil eller kjønn (likevel om kjønn ikke var et spørsmål i uke9), vi fikk da se et bankende hjerte og føtter og bein - og mer er det vel ikke mulig å se så tidlig (tror jeg da). I uke 14/15 var jeg på ultraportalen i Trondheim, dette er også privat - men her er det faglærte jordmødre som foretar ultralyd og dermed har lov til å se etter eventuelle "feil" :-) det er visstnok superstrengt det med ultralyd, i og med at "alle" kan kjøpe seg et apparat.. Men så lenge klinikken du besøker har utdannede jordmødre som foretar undersøkelsen, mener jeg de har "lov" til det samme som på sykehuset :-)

Her ble det mye negativt om hvorvidt å måle nakkefolden er lov eller ikke, da det egentlig var meningen at tråden skulle handle om noe annet!

Selvfølgelig har jeg sjekket ut på forhånd at plassen jeg gikk til var godkjent til å gjøre dette, som forsåvidt var Ultralydportalen i Trondheim. Der alt forgår i tråd med lover og regelverk, og alle har god og bred kompetanse innen området, i tillegg til at alle som en der også jobber ved St. Olavs, Nationalt Senter For Fostermedisin, som er landets ledende avdeling innenfor faget.

I uke 9 var jeg på privat sykehus i Trondheim, hvor det er en gynekolog som utfører ultralyd. Hun hadde ikke lov til å verken se etter feil eller kjønn (likevel om kjønn ikke var et spørsmål i uke9), vi fikk da se et bankende hjerte og føtter og bein - og mer er det vel ikke mulig å se så tidlig (tror jeg da). I uke 14/15 var jeg på ultraportalen i Trondheim, dette er også privat - men her er det faglærte jordmødre som foretar ultralyd og dermed har lov til å se etter eventuelle "feil" :) det er visstnok superstrengt det med ultralyd, i og med at "alle" kan kjøpe seg et apparat.. Men så lenge klinikken du besøker har utdannede jordmødre som foretar undersøkelsen, mener jeg de har "lov" til det samme som på sykehuset :)

Da er det rett og slett litt dårlig informasjon fra min lege, siden jeg tydelig uttrykket at jeg ønsket å undersøke disse tingene. Og det fremsto som om dette ikke var lov punktum. Visste ikke at jeg bare kunne gå til en annen klinikk.

Er det noen som vet om privatklinikker i Osloområdet som har lov til å gjøre slike undersøkelser?

Da er det rett og slett litt dårlig informasjon fra min lege, siden jeg tydelig uttrykket at jeg ønsket å undersøke disse tingene. Og det fremsto som om dette ikke var lov punktum. Visste ikke at jeg bare kunne gå til en annen klinikk.

Er det noen som vet om privatklinikker i Osloområdet som har lov til å gjøre slike undersøkelser?

Hvor var du? Spsialistsenteret for kvinner på jessheim utenfor Oslo tror jeg muligens gjør dette. Se på hjemmesiden deres eller ring og spør. skal Være en veldig flink gynekolog som driver det, dr.lundrig, som også er lege på ahus.

Så synd at du skulle få en slik beskjed, men vi får satse på at alt er i orden. :) Bra du blir fulgt opp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor var du? Spsialistsenteret for kvinner på jessheim utenfor Oslo tror jeg muligens gjør dette. Se på hjemmesiden deres eller ring og spør. skal Være en veldig flink gynekolog som driver det, dr.lundrig, som også er lege på ahus.
Det stemmer at Lundring på Jessheim gjør dette. Han jobber på Ahus og har tidligere jobbet på Riksen, og er spesialist på ultralyd. Jeg var hos ham i går og han målte nakkefold, så etter neseben og andre markører. Han gikk også grundig igjennom alle organene. Jeg fikk med alt skriftlig, inkl målingen av nakkefold. Han anbefales på det sterkeste! Alt var perfekt på mitt lille nurk, så jeg puster lettet ut :-)

Det stemmer at Lundring på Jessheim gjør dette. Han jobber på Ahus og har tidligere jobbet på Riksen, og er spesialist på ultralyd. Jeg var hos ham i går og han målte nakkefold, så etter neseben og andre markører. Han gikk også grundig igjennom alle organene. Jeg fikk med alt skriftlig, inkl målingen av nakkefold. Han anbefales på det sterkeste! Alt var perfekt på mitt lille nurk, så jeg puster lettet ut :-)

Jeg skal til Lundring 15.10, med samme undersøkelse.. Så signerer denne! Men ring fort - han har fullt opp hele oktober..

Hvordan har det gått med deg? Vet hvordan denne ventetiden er og krysser alt som krysses kan for at du skal ha fått en positiv beskjed..

Back
Topp