2 trimester, hvordan er formen deres?

Misunner dere som er i god form. Men det viser også hvor forskjellig graviditeter kan være :) jeg trodde alt skulle begynne å bli bedre etter uke 12 for det ble bedre en stund. Skulle til å begynne i full jobb igjen denne uken men endte opp med å bli videre 50% sykemeldt. Sliter med hodepine, trøtthet og blir fort kvalm og svimmel om jeg står for lenge :( er så tungt for jeg hadde virkelig lyst å jobbe ordentlig igjen. Men må ta vare på min lille spire. Den er viktigere enn alt :happy:

Usj! Håper du snart føler deg litt bedre!:)

Endelig er formen fin igjen, ikke så trøtt og sliten hele tiden lenger og deilig å ha kommet i gang med trening igjen!
Merker da at lunta er litt kortere enn til vanlig, men synes det har forbedret seg litt i det siste, så håper at det fortsetter :)
Null problemer med å sovne, men litt (mer enn vanlig) problemer med å stå opp, spesielt når jeg må opp kl. 6, aldri vært noe morgenmenneske :p

Begynner å bli i form igjen etter et dårlig første trimester, men er ofte stuptrøtt...;) gleder meg over å ha fått litt mage

Kvalm, brekker meg, kaster opp og vondt i hodet. Formen er definitivt ikke bedre, men er heldigvis ikke så oppblåst lenger :)

Jeg er i uke 14 og kaster opp i gjennomsnitt tre ganger om dagen selv om jeg går på to ulike kvalmestillende (postafen og stemetil). Spydde i dag på helsestasjonen på første jordmorbesøk og, megagøy. Er 100 % sykmeldt på 5. uken nå og kaster opp når jeg beveger meg til badet eller snakker mer enn 10 setninger. Aner ikke når det skal bli bedre og alle spør om jeg ikke er bedre, og blir overraska over at jeg ikke er frisk enda. Var innlagt på sykehuset forrige uke en natt for å få væske intravenøst. Var der jeg og fikk stemetilen, for fastlegene kan visst ikke så mye om svangerskapskvalme.

Er veldig glad jeg er gravid og gleder meg til baby men er så langt IKKE glad i å være gravid. Blir litt misunnelig på dere andre her inne som har blitt bedre, nyt det!!!

Jeg er i uke 14 og kaster opp i gjennomsnitt tre ganger om dagen selv om jeg går på to ulike kvalmestillende (postafen og stemetil). Spydde i dag på helsestasjonen på første jordmorbesøk og, megagøy. Er 100 % sykmeldt på 5. uken nå og kaster opp når jeg beveger meg til badet eller snakker mer enn 10 setninger. Aner ikke når det skal bli bedre og alle spør om jeg ikke er bedre, og blir overraska over at jeg ikke er frisk enda. Var innlagt på sykehuset forrige uke en natt for å få væske intravenøst. Var der jeg og fikk stemetilen, for fastlegene kan visst ikke så mye om svangerskapskvalme.

Er veldig glad jeg er gravid og gleder meg til baby men er så langt IKKE glad i å være gravid. Blir litt misunnelig på dere andre her inne som har blitt bedre, nyt det!!!

Off ;/ det hørtes ikke noe kjekt ut.. Jeg håper at det snart går over, for og være så dårlig må være helt forferdelig..
Ønsker deg alt godt! Og en god klem <3

Kvalm, sliten, vondt i hovudet, kranglete korsrygg... Kjempegreier! Er 16+2 idag..

Off ;/ det hørtes ikke noe kjekt ut.. Jeg håper at det snart går over, for og være så dårlig må være helt forferdelig..
Ønsker deg alt godt! Og en god klem <3

Tusen takk Lemy. Det går OK med meg etter forholdene, maks fem mnd igjen!

Beklager litt off topic ... men når starter andre trimester egentlig?

Jeg er 13+0 og begynner å bli bedre i alle fall. Mindre kvalm og litt mindre trøtt :) Deilig!

Starter vel når uke 13 er ferdig og man går inn i uke 14....

Jeg er kvalm, spyr mer nå enn på lenge - merker at formen heller ikke er på bedringens vei.... Er 50% sykemeldt, men ble sendt hjem fra jobb i dag også - så spørs om det egentlig er nok....

Starter vel når uke 13 er ferdig og man går inn i uke 14....

Jeg er kvalm, spyr mer nå enn på lenge - merker at formen heller ikke er på bedringens vei.... Er 50% sykemeldt, men ble sendt hjem fra jobb i dag også - så spørs om det egentlig er nok....

Huff...jeg har mye vondt i korsrygg og mage, og er dautrøtt...ellers har jeg det fint...heldigvis ikke mer oppkast, og sjeldent kvalm nå...er i uke 15 nå

Har fått konstantert ekstrem svangerskapskvalme.. Det er den som tar meg, og det faktum att det blir lite inntak når det meste kommer i retur...

Har fått konstantert ekstrem svangerskapskvalme.. Det er den som tar meg, og det faktum att det blir lite inntak når det meste kommer i retur...

God bedring. Får du medisiner? Det hjelper meg å holde på mat. Tar postafen om morgenen i senga, to stemetil til frokost, to stemetil til lunsj og to stemetil til kvelds, i tillegg til at jeg har fått zofran som tilleggshjelp, men har ikke brukt den enda. Alt dette fikk jeg råd og hjelp til på sykehuset!

God bedring. Får du medisiner? Det hjelper meg å holde på mat. Tar postafen om morgenen i senga, to stemetil til frokost, to stemetil til lunsj og to stemetil til kvelds, i tillegg til at jeg har fått zofran som tilleggshjelp, men har ikke brukt den enda. Alt dette fikk jeg råd og hjelp til på sykehuset!
Nei, har hatt dårlig effekt.. Prostafen gjør meg bare sløv, å hjelper lite/ikke mot kvalmen.. Så legen min ville bare gi meg iv nå.. Helt greit, dajeg ikke vil ta tbl helst :)

Uke 14 her. Elendig form. Kaster opp fortsatt, svimmel, slapp, ja you name it! Håper formen kommer seg, er slitsomt å være slik når man har en gutt på 16 måneder som trenger mamman sin :(

Uke 14 her. Elendig form. Kaster opp fortsatt, svimmel, slapp, ja you name it! Håper formen kommer seg, er slitsomt å være slik når man har en gutt på 16 måneder som trenger mamman sin :(

Tar av meg hatten! Er førstegangs, og de ukene kvalmen var som verst, ahh. Fy søren! Er helt imponert over dere med barn fra før! Håper du snart føler deg bedre! God klem :)

Back
Topp