2 trimester, hvordan er formen deres?

Tar av meg hatten! Er førstegangs, og de ukene kvalmen var som verst, ahh. Fy søren! Er helt imponert over dere med barn fra før! Håper du snart føler deg bedre! God klem :)
Så snill du er :-)
Det er ikke så lett men har heldigvis mannen hjemme så da går ting litt lettere! Klem til deg også :)

Nei, har hatt dårlig effekt.. Prostafen gjør meg bare sløv, å hjelper lite/ikke mot kvalmen.. Så legen min ville bare gi meg iv nå.. Helt greit, dajeg ikke vil ta tbl helst :)

Det skjønner jeg! Men hvis det er sånn at du får alt i retur må du få hjelp på sykehuset, og der er de flinke med hva en kan ta osv. Jeg kaster fortsatt opp med de pillene jeg tar, men holder alltid på noe hver dag og er ikke konstant fjern av kvalmen lenger!

Jeg er i uke 14 og kaster opp i gjennomsnitt tre ganger om dagen selv om jeg går på to ulike kvalmestillende (postafen og stemetil). Spydde i dag på helsestasjonen på første jordmorbesøk og, megagøy. Er 100 % sykmeldt på 5. uken nå og kaster opp når jeg beveger meg til badet eller snakker mer enn 10 setninger. Aner ikke når det skal bli bedre og alle spør om jeg ikke er bedre, og blir overraska over at jeg ikke er frisk enda. Var innlagt på sykehuset forrige uke en natt for å få væske intravenøst. Var der jeg og fikk stemetilen, for fastlegene kan visst ikke så mye om svangerskapskvalme.

Er veldig glad jeg er gravid og gleder meg til baby men er så langt IKKE glad i å være gravid. Blir litt misunnelig på dere andre her inne som har blitt bedre, nyt det!!!

Du kan glede deg over at de som har heftig svangerskapskvalme er de som aborterer minst. Min bestevenninne har hatt ekstremkvalme og innleggelse i begge sine svangerskap. Skjønner godt at det er en påkjenning, men for meg som ikke har et eneste symptom og har mistet en gang før (uten å oppdage det på mange uker), så har det vært psykisk terror å ikke ha noe tegn fra kroppen som sier at jeg er gravid. Har gått livredd fra uke 6 til nå.. Fortsatt ikke trygg og har fortsatt ingen symptomer på at jeg er gravid. Eneste som gjør at jeg puster ut er når jeg er ferdig med en UL. ..så går det en uke, så er jeg like nervøs. SLITSOMT!

Du kan glede deg over at de som har heftig svangerskapskvalme er de som aborterer minst. Min bestevenninne har hatt ekstremkvalme og innleggelse i begge sine svangerskap. Skjønner godt at det er en påkjenning, men for meg som ikke har et eneste symptom og har mistet en gang før (uten å oppdage det på mange uker), så har det vært psykisk terror å ikke ha noe tegn fra kroppen som sier at jeg er gravid. Har gått livredd fra uke 6 til nå.. Fortsatt ikke trygg og har fortsatt ingen symptomer på at jeg er gravid. Eneste som gjør at jeg puster ut er når jeg er ferdig med en UL. ..så går det en uke, så er jeg like nervøs. SLITSOMT!

Uff, det høres heller ikke greit ut. Takk for litt perspektiv! Jeg blir veldig glad og takknemlig hvis det kommer en frisk unge som resultat av dette. Håper alt går bra videre med deg og din baby også, selv om du ikke har symptomer.

Nei, har hatt dårlig effekt.. Prostafen gjør meg bare sløv, å hjelper lite/ikke mot kvalmen.. Så legen min ville bare gi meg iv nå.. Helt greit, dajeg ikke vil ta tbl helst :)

Lykke til hvert fall! Håper du får god hjelp på sykehuset!

Jeg mår ikke bra i det hele tatt :( trøtt, kvalm, fryser og orker absolutt ingenting. Nå er jeg 70% sykemeldt, men det hadde sikkert like gjerne vært 100% som jeg føler meg om dagene :( jeg får ikke til å jobbe 30% en gang så det blir vel en del minus-timer i bagasjen en periode.
Håper virkelig at en uke til med mye ro gjør at jeg kan kom tilbake på jobb...

Jeg har begynt å få akutt hodepine sånn helt plutselig, som ikke gir seg før etter 3-6 timer.
Det blir så ille at jeg skrur av lys og legger meg til slutt. Aldri vært plaget me det før :(
Og pga det så føler jeg meg utrolig lat! Kommer meg jo nesten ikke andre steder enn på jobben og i seng.

Jeg synes faktisk starten av 2.trimester hittil har vært en større påkjenning enn 1.trimester. Nå er jeg mye mer sliten, kvalm, konstant og akutt supersulten, vondt i rumpa(?) og ene siden på magen. Det strekker rundt ved lyskeområde hele tiden, og har ofte blodtrykksfall! I 1.trimester merket jeg så og si ingenting av graviditeten bortsett fra at jeg var sliten etter oppstart i ny jobb.. Håper det bedrer seg etterhvert :)

Jeg synes faktisk starten av 2.trimester hittil har vært en større påkjenning enn 1.trimester. Nå er jeg mye mer sliten, kvalm, konstant og akutt supersulten, vondt i rumpa(?) og ene siden på magen. Det strekker rundt ved lyskeområde hele tiden, og har ofte blodtrykksfall! I 1.trimester merket jeg så og si ingenting av graviditeten bortsett fra at jeg var sliten etter oppstart i ny jobb.. Håper det bedrer seg etterhvert :)
Akk det blodtrykket.... :(

17+1 her. Formen er ok. Må ha en liten blund etter jobb hehe men ellers ok. Litt svimmel innimellom

Dette var en veldig nyttig tråd synes jeg! Viser at det varierer veldig fra person til person.

Jeg er gravid for første gang og har vært mye trøtt og kvalm. Etter hva jeg tidligere har lest og hørt, forventet jeg at å komme i 2.trimester skulle bli mye bedre, fyllt med overskudd osv. Det har hittil ikke stemt for min del. Kaster opp som aldri før. Og det er vanskelig å holde humøret oppe når man ser liten forbedring. Heldigvis har jeg hatt noen perioder med litt energi den siste uka - håper det blir flere av dem!

Jeg ser fram til at magen blir større og at man kan begynne å kjenne livstegn! Da blir det kanskje lettere å holde humøret oppe :)

Blir bare mer og mer kvalm:o Kaster opp 1-3 ganger om dagen. Samtidig har jeg blitt ekstremt var på lukta av grillpølser og kjøleskapet. Har også fått en hodepine som ofte murrer i bakhodet, men stråler intenst ut i hele hodet innimellom. Første trimester var en dans på roser sammenlignet:p Bah....

Blir bare mer og mer kvalm:o Kaster opp 1-3 ganger om dagen. Samtidig har jeg blitt ekstremt var på lukta av grillpølser og kjøleskapet. Har også fått en hodepine som ofte murrer i bakhodet, men stråler intenst ut i hele hodet innimellom. Første trimester var en dans på roser sammenlignet:p Bah....
Jeg har skikkelig lyst på grillpølse, men brekker meg av lukten :p tror jeg må stå med klype over nesen når jeg spiser :D

Back
Topp