2.kontroll!

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Noen som har bestilt seg kontroll nr 2?? event jordmor eller lege??
Og blir det før eller etter OUL!? :)

Skal selv mellom uke 15 og 16 til jordmor :)

Har bestilt jordmor. Fikk når jeg er ca 24 uker eller rundt der. Så blir etter ultralyden. Blir vel ikke så mange kontroller denne gangen siden det er nr 2 ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ifølge normen helsevesenet går etter, er vel neste kontroll utenom OUL i uke 24. Jeg har ikke bestilt den ennå, ikke bestemt meg om jeg vil gå til lege eller jordmor (vet ikke om jordmor på helsestasjonen har kapasitet heller). Men gjetter jeg drar innom legen for å ta noen prøver før det (følger litt med på mulig svangerskapskløe, siden jeg hadde det sist).

Ifølge normen helsevesenet går etter, er vel neste kontroll utenom OUL i uke 24. Jeg har ikke bestilt den ennå, ikke bestemt meg om jeg vil gå til lege eller jordmor (vet ikke om jordmor på helsestasjonen har kapasitet heller). Men gjetter jeg drar innom legen for å ta noen prøver før det (følger litt med på mulig svangerskapskløe, siden jeg hadde det sist).
Er kløen farlig? Eller kun iriterende?

♡Overgangen feb/mars♡

Jeg skal få en ekstra ul i uke 24, da jeg fikk et lite barn for noen år siden. greit å få den kontrollen. Tar i mot alle muligheter til å se den lille:)

Fikk time neste fredag hos jordmor 11+5:kr

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmor skrev meg opp på ny time når jeg var der sist. Hun vil ha meg inn en gang i mnd nå i starten. De er nu bare glad i å skravle :)

❤️ Mars 2015 ❤️

Hatt første kontroll hos lege uke 11+5, pga div mage smerter har jeg vert der denne uken også 12+5, alt heldigvis bra og dem fant hjertelyd med doppler ❤️ skal til lege igjen uke 14, privat UL uke 15 og jordmor uke 16

Var til jordmor i uke 12, skal i uke 16. Oul uke 18 :) Er 2.gangs, men ringte jordmor etter første kontroll hos fastlegen og fikk innkallelse. Kjenner henne fra første svangerskap :)

Hvordan vet man om den er farlig? Hvor klødde du?

♡Overgangen feb/mars♡
Klødde stort sett over alt, men også inni hendene og under føttene. Det er er typisk symptom på den farlige typen. Kløen kommer fordi leveren ikke fungerer som den skal, og man får giftstoffer i blodet. Avdekkes med blodprøver.

Vi satte opp ny time etter første kontrollen (til legen).

Kontroll nr 2 er den 24. september.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg fikk time til ul i uke 17 of neste jordmortime to uker etter det.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp